Orientació de servei a la ciutadania

75 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Emma Giner sobre positivitat

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Laura Rossell sobre el pessimisme i els pessimistes

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Reichel Delgado sobre l'optimisme i els optimistes.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Yolanda Núñez sobre els realistes.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Laura Rossell sobre els negatius.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Sònia Tapiolas sobre el somriure.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Maria Teixidor sobre amabilitat altruista.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Tomàs Navarro sobre parlar-se bé a un mateix.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Marta Pontnou sobre el "vestit de truita".

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Ruth Gumbau sobre les misèries.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Laura Andrés sobre el "flow" .

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conversa amb Laura Gascón sobre comunicació positiva.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_positiva.jpg

Andrea Vilallonga conclou , donant les idees clau, aquesta sèrie de pòdasts a l'entorn de la comunicació positiva.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2211.jpg

El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2338.jpg

Conèixer d’on venen i quina és la informació que ens volen transmetre les nostres emocions és clau per respondre adequadament a l’entorn i per poder prendre millors decisions.
Aquest document de Síntesi t'acompanyarà a fer-ho.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

El recurs pretén ajudar-nos a entendre què és l’estrès, per què es produeix i de quins recursos disposem per tal de mantenir-hi un diàleg fluid i fecund que no ens faci mal.
Per fer-ho, es plantgen tres tipus de recursos: mètodes cognitius, recursos conductuals i activitats físiques. Es presenten els mecanismes bàsics de cada mètode i se suggereix la combinació de tots tres perquè el diàleg amb l’estrès sigui fructífer.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2217.jpg

La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF002_experts.jpg

La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Aprenent amb els experts
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

En aquest dossier s’exposen consideracions, reflexions i diverses teories sobre el canvi personal, les seves causes, les resistències per canviar i els seus beneficis, tant en la vida personal com en l’àmbit professional.
No es tracta de canviar per canviar o de ser flexible perquè sí. La qüestió és canviar per millorar, adaptar-se a la realitat i créixer com a persona sense deixar de ser un mateix. D’aquí ve el títol «La dansa dels joncs», perquè els joncs s’adapten al vent i als canvis de la realitat, però continuen sent ells mateixos.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

Els diferents models conductuals en els que ens movem cada dia poden tenir diverses causes i poden manifestar-se de formes molt diferents D’entre les diferents possibilitats, la conducta assertiva es manifesta com l’expressió adequada de les emocions en les relacions socials, sense que hi hagi ansietat o agressivitat. Per això, l’assertivitat esdevé una eina clau en totes les dimensions de les relacions humanes i, òbviament, també en les professionals.
El recurs ens dóna coneixement sobre aquest tema, i ens aporta eines per a la reflexió i per a la pràctica d'algunes tècniques que ens ajudaran en la pràctica de l'assertivitat.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual bàsic és una ajuda a la formació que aporta els coneixements necessaris per millorar les competències emocionals amb l’objectiu de facilitar una atenció de qualitat als usuaris i a les usuàries.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual té com a finalitat dotar i entrenar els participants en l’ús de les habilitats i els protocols adequats per aconseguir una comunicació efectiva amb la persona objecte de la prestació de serveis davant de cada situació o problema

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

Aquest material et mostrarà amb detall el feedback com a eina de comunicació, el to i la intencionalitat de la veu, l’assertivitat, les necessitats bàsiques dels/de les ciutadans/anes dins l’acollida personalitzada, etc.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

Un dels grans reptes de tota organització és l’excel·lència en el tracte amb els seus clients i, en el cas de l’Administració Local, amb els ciutadans i ciutadanes. Cada cop s’estan dirigint més esforços en aquest sentit, prioritzant tots aquells serveis que mantenen un contacte directe amb la ciutadania.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

El material et permetrà, com a tècnic d'ofici, reclicar-t´he i tenir una formació continuada, tant en temes tècnics com en habilitats personals per la correcta atenció al ciutadà.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

El material et permetrà, com a personal tècnic i administratiu, reclicar-t´he i tenir una formació continuada, tant en temes tècnics com en habilitats personals per la correcta atenció al ciutadà.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

En aquest material d'ampliació veuràs la rellevància de la imatge corporativa, el feedback com a eina de comunicació, la velocitat, el to i la intencionalitat de la veu, l’assertivitat, les necessitats bàsiques dels/de les ciutadans/anes dins l’acollida personalitzada, entre d'altres aspecte destacables.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2475.jpg

L’administració publica té la responsabilitat de reconèixer la diversitat existent,
brindar una adequada atenció al públic que accedeix als seus serveis i prevenir les diferents formes de discriminació que es produeixen. En aquest document trobarem les bases per reflexionar sobre la diversitat en les nostres societats, reconèixer la manera en què ens relacionem amb desigualtats estructurals i algunes eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l’atenció al públic.

Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

Manual de lectura per al participant del curs. La imatge corporativa és el resultat dels estímuls projectats des de l'Administració municipal mitjançant els serveis adreçats a la ciutadania. Aquest manual vol donar els coneixements necessaris sobre la imatge corporativa, ja que aquesta té una relació directa amb la qualitat en l'atenció i del servei. Un servei de qualitat és sinònim d'imatge positiva

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF007_microcursos.jpg

En aquest recurs treballareu els elements clau sobre la producció i el tractament de continguts de la Llei de propietat intel·lectual i veureu com localitzar elements multimèdia amb diferents tipus de llicències.

Microcursos
Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF007_microcursos.jpg

Negociar és el procés per arribar a un acord satisfactori entre dues parts enfrontades que volen acostar posicions i estan disposades a concedir alguna cosa.
En certa manera és com un joc, ja que aquest procés sempre és competitiu. Quan juguem volem guanyar i, encara que en les negociacions no sempre es guanya, en una d'eficaç es busca que les dues parts sentin que han guanyat.
No t'oblidis que negociem cada dia en totes les àrees d'acció de la nostra vida.
A continuació et proposem una sèrie de continguts i preguntes que et donaran pautes i consells per aconseguir una negociació eficaç.

Microcursos
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF007_microcursos.jpg

Un conflicte pot sorgir en el moment i pel motiu més inesperat, tant en la nostra vida professional com personal.
Conèixer els tipus de conflictes, els elements que hi intervenen i com cal afrontar-los ens ajudarà a resoldre'ls ràpidament i amb resultats profitosos per a les dues parts.
Saps què és una mediació? I un caucus? I les diferències que hi ha entre un conflicte i un problema? Què és la resiliència?
Deixa’ns ser els teus entrenadors (coaches) a través d’aquest microcurs

Microcursos
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF009_manualsformacio.jpg

L'atenció a la ciutadania requereix del personal d'atenció un alt nivell d'habilitats socials (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc). Tots i totes podem millorar les nostres habilitats socials per desenvolupar estratègies que ens permetin fer front a situacions difícils en aquest àmbit.

Manuals de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2416.jpg

En l'actualitat tenim diferents canals per comunicar-nos amb les organitzacions: correu electrònic, formularis de contacte, assistent digital, entre d'altres,… En ocasions, l'inconvenient per a l'usuari en l'ús d'aquestes eines de comunicació és no poder rebre una resposta personalitzada i immediata. L'atenció telefònica, en aquestes circumstàncies, segueix essent la manera propera, resolutiva i càlida que el ciutadà desitja trobar per resoldre les seves necessitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Comprendre la funció i els valors de l'Administració púbica.
Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
6,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Comprendre la funció i els valors de l'Administració Pública.
Analitzar els deures dels funcionaris públics.
Reconèixer els drets de la ciutadania.
Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat: Identificar els factors actitudinals que intervenen en la projecció de la imatge corporativa.
Discutir el concepte de qualitat de servei i els elements que l'integren.
Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
Analitzar les situacions conflictives i identificar-les com a una oportunitat de millora.
Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.
Emprar la comprensió interpersonal en persones amb necessitats específiques.
Identificar les habilitats i els factors actitudinals per una comunicació efectiva.

Canal
Videoformació
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Reconèixer quins són els principals obstacles que interfereixen en una bona comunicació amb un mateix i cap als altres.
- Millorar la seva comunicació potenciant l’assertivitat i l’empatia i atenent als sentiments i necessitatsde cadascú.
- Utilitzar el procés de la Comunicació NoViolenta en la seva vida quotidiana

Canal
Videoformació + en línia
Durada
14,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Proporcionar les eines teòriques indispensables per pensar l’ètica pública.
- Explorar les ètiques que regeixen diferents àmbits de la nostra vida, tot posant especial atenció en l’ètica organitzativa i l’ètica cívica.
- Analitzar els conflictes d’interessos, assumint-ne la seva inevitabilitat, i fer èmfasis en la responsabilitat en la detecció i la gestió.
- Mostrar les eines d’integritat i bon govern presents a l’organització i raonar els motius que les justifiquen, a què donen resposta i quines limitacions tenen.
- Passar d’una cultura punitiva a una capaç de generar confiança en la ciutadania i en els equips. Es posarà atenció, per tant, en les bones pràctiques i els aprenentatges col·lectius.

Canal
Videoformació
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Apropar l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a les persones que treballen a la Diputació de Barcelona

Donar a conèixer el Pla estratègic d’implementació de l’Agenda 2030 a la Diputació de Barcelona 2021-2030 i la seva Estratègia 2030, instrument que impulsa la corporació per a desenvolupar una acció transformadora a mitjà i llarg termini per a construir una nova visió de futur i orientar els seus passos cap a l’horitzó de la sostenibilitat ambiental, econòmica i social.

Canal
Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Identificar l'impacte que generen els comportaments i biaixos en el dia a dia.

Canal
En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

1. Mapejar i estructurar l'experiència de l'usuari des de i en l'administració pública
2. Seleccionar els recursos que permetin elaborar un mapa d'experiència de l'usuari (UX) segons cada necessitat
3. Identificar i optimitzar els "moments de la veritat" en "l'experiència de l'usuari"
4. Avesar-se a una perspectiva orientada a l'usuari o client
5. Trencar amb els "buits" interdepartamentals
6. Entendre les circumstàncies que han produït les irregularitats actuals (aprendre a avaluar-ho amb dades)
7. Aprendre a valorar el retorn de futures inversions o projectes en clau de l'experiència de l'usuari

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Aprofundir en el coneixement i la sensibilització envers la responsabilitat social (RS) per tal que els participants incorporin el concepte, els valors, la metodologia i l'estil de l’RS en les seves funcions.

Canal
En línia
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

. Avaluar i aplicar amb coherència els suports i canals d’imatge corporativa.. Millorar les habilitats de comunicació oral i no verbal en adreçar-se a la ciutadania. Projectar una imatge institucional facilitadora, resolutiva i positiva.. Identificar els elements i les necessitats de comunicació satisfactoris per a la ciutadania. Ser capaç d’expressar transparència i excel·lència en la qualitat de servei.

Canal
Presencial
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

. Oferir eines per a repensar el disseny de serveis públics. Provar eines per comprendre què necessiten, esperen i volen els ciutadans o usuaris d'un servei.

Canal
Presencial
Durada
16,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

. Conèixer i aplicar les fases d'un procés de planificació (anàlisi, diagnosi, prognosi, disseny, execució, seguiment i redisseny) per la millora contínua. Identificar els elements bàsics d'un pla i els seus requeriments . Advertir de l'oportunitat i els riscos de la planificació. Estendre la cultura de la planificació als serveis públics, com a eina de millora, i de la transparència i el rendiment de comptes

Canal
Presencial
Durada
20,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

. Conèixer i aplicar les fases d'un procés de planificació (anàlisi, diagnosi, prognosi, disseny, execució, seguiment i redisseny) per la millora contínua. Identificar els elements bàsics d'un pla i els seus requeriments. Advertir de l'oportunitat i els riscos de la planificació. Estendre la cultura de la planificació als serveis públics, com a eina de millora, i de la transparència i el rendiment de comptes

Canal
Videoformació + en línia
Durada
20,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Saber aplicar els criteris d’ús dels signes de puntuació en els documents que redacta la corporació.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
8,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Saber aplicar els criteris d’ús dels signes de puntuació en els documents que redacta la corporació

Canal
Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs les bases del disseny gràfic digital, des dels elements bàsics a tenir en compte, els recursos web, el tractament i retoc d'imatges i del color, les imatges vectorials i la maquetació de continguts.

AutoAcredita't
Canal
En línia
Durada
11,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Conèixer i aplicar les tècniques de comunicació més adients per comunicar amb els usuaris de forma àgil i eficaç, aconseguint una experiència satisfactòria a la biblioteca.

Canal
Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Conèixer les característiques del manipulador d'aliments.
- Identificar els diferents tipus d'infecció alimentària.
- Prevenir els diferents tipus d'infecció alimentària.
- Identificar els diferents tipus d'intoxicació alimentària.
- Prevenir els diferents tipus d'intoxicació alimentària.
- Detectar els indicadors de què un aliment està deteriorat.
- Identificar els contaminants biòtics i abiòtics.
- Conèixer els diferents mètodes de conservació d'aliments.
- Conèixer les pautes d'higiene i de pràctica segura de manipulació d'aliments.

Microcursos
Canal
En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Generals:
- Millorar les competències emocionals per gestionar les pròpies emocions i comunicar-se positivament i amb empatia amb el ciutadà.
- Aconseguir un entorn laboral més harmoniós que permeti escenaris de comunicació efectiva i positiva.

Específics
- Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
- Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
- Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
- Identificar les causes de l’estrès negatiu.
- Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
•Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.

Canal
Videoformació
Durada
7,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Adquirir pautes per aconseguir una negociació eficaç.
- Conèixer les diferents fases de la negociació.
- Aprendre a aplicar l’estratègia pertinent per garantir beneficiar ambdues parts en una situació de negociació específica.

Microcursos
Canal
En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els conceptes legals, organitzatius i de planificació necessaris per poder portar a terme amb correcció actes públics oficials a les administracions locals.

AutoAcredita't
Canal
En línia
Durada
2,5 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Donar a conèixer els beneficis i els mecanismes que té la Diputació de Barcelona per al posicionament i la incidència en diferents espais a escala europea i internacional

Canal
Videoformació
Durada
6,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Implementar la tècnica àgil de presentació d’informacions, projectes, etc. PechaKucha.

- Conèixer els components (de contingut i continent) propis de la tècnica PechaKucha.

- Experimentar amb una tecnologia d'edició de presentacions al núvol.

Canal
Videoformació
Durada
2,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

. Conèixer els programes de Cooperació Territorial Europea (CTE) o Interreg. 

. Analitzar els canvis d’Interreg pel període 2021-2027 i analitzar les oportunitats per a la Diputació de Barcelona.

. Entendre els procediments de gestió i funcionament dels programes Interreg. 

. Conèixer exemples de projectes Interreg de la Corporació i d’ens locals de la província

Canal
Videoformació
Durada
6,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Conèixer els conceptes que tracta el Reial Decret en relació a la Propietat intelel·lectual.
- Identificar els diferents usos d’una obra.
- Diferenciar entre tipus de llicències.
- Reconèixer els drets de l’autor segons el tipus d’obra.

Microcursos
Canal
En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

•Ser conscient del context tecnològic que estem vivim i del seu impacte en la privacitat i en la necessitat de tenir un marc legal que reguli l’ús i el tractament de les dades personals.
•Conèixer les normes de seguretat bàsiques en matèria de protecció de dades i la importància de complir-les.
•Ser conscient que la protecció de dades és una responsabilitat compartida de tots els empleats públics i que cal tenir un paper actiu.
•Dominar els conceptes bàsics sobre protecció de dades i clarificar les confusions més habituals.
•Comprendre les obligacions que té la Diputació com a responsable del tractament de dades i, en alguns casos, com encarregada del tractament de dades d’altres ens locals.
•Conèixer com s’ha de procedir en el lloc de treball si tractem dades personals.
•Saber quines son les funcions de la figura de Delegat de Protecció de Dades que han de tenir totes les administracions públiques.
•Conèixer els aspectes més rellevants del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) que és d’obligat compliment per tots els membres de la Unió Europea.
•Saber quins són els drets més importants, els deures que les organitzacions han de complir i com els ciutadans els podem exercir.

Canal
En línia
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Saber que és l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe, l’assetjament per identitat de gènere i l’assetjament per orientació sexual, per prevenir-lo i en cas de produir-se actuarFacilitar coneixements per identificar i detectar possibles situacions d’assetjament sexual, assetjament per raó de sexe, assetjament per identitat de gènere i assetjament per orientació sexualDonar a conèixer el procediment i el circuit d’intervenció de la Diputació de BarcelonaConèixer el grau de responsabilitat com a comandamentConèixer com influeixen els estils de conducta i de lideratge en la detecció de situacions d’assetjament i com poden ser susceptibles de generar possibles situacions d’assetjament

Canal
Videoformació
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Conèixer i entendre els canvis aportats per la ISO 45001:2018 al sistema de prevenció i salut en el treball en la Subdirecció de Logística.

Canal
Videoformació
Durada
2,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Oferir una primera aproximació al principi de coherència de polítiques per al desenvolupament (CPD).
Amb aquesta formació, els assistents podran:

. Comprendre les vinculacions i impacte de les polítiques locals en el desenvolupament sostenible global

. Promoure la implantació de l'enfocament de CPD en l'àmbit de les seves funcions

. Garantir una execució de polítiques públiques coherent amb els objectius de la política de cooperació per al desenvolupament local.

Canal
Videoformació
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Identificar els factors que intervenen en que una situació sigui “difícil” i aclarir en quin podem intervenir.
- Cercar solucions i alternatives a diferents situacions difícils aportades pels participants.
- Saber relativitzar les situacions percebudes com a difícils.
- Reforçar el coneixement envers la intel·ligència emocional.
- Aprofundir en l’autoconeixement de les pròpies creences, emocions i comportaments.
- Esbrinar de quina manera poden influir els propis pensaments, creences i emocions en la forma com afrontem les situacions difícils.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Reconèixer el nostre estil comunicatiu quan gestionem interaccions personals
- Conèixer l'estil assertiu
- Conèixer tècniques assertives aplicades a l'atenció sociosanitària
- Gestionar converses quan no es donen des de l'assertivitat

Canal
Presencial
Durada
8,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Utilitzar recursos i estratègies pròpies per gestionar les pròpies emocions davant situacions d’agressivitat i angoixa dels interlocutors.
- Utilitzar recursos i estratègies pròpies per poder gestionar situacions de distorsió emocional dels interlocutors.

Canal
Presencial
Durada
8,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Donar a conèixer els diferents connectors que tenim a l'abast i saber utilitzar-los en els contextos adequats, a fi d'aconseguir crear textos coherents i ben cohesionats.

Canal
Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Conèixer els diferents connectors que tenim a l’abast Saber utilitzar els connectors en els contextos adequats

Canal
Videoformació + en línia
Durada
8,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

. Conèixer les convencions sobre l’ús de les majúscules i minúscules . Aplicar les convencions sobre l’ús de les majúscules i minúscules en la redacció dels documents de la corporació

Canal
Videoformació + en línia
Durada
6,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Conèixer les convencions sobre l’ús de les majúscules i minúscules

Microcursos
Canal
En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Reflexionar sobre la diversitat existent en les nostres societats i reconèixer la manera en què operen els estereotips, els prejudicis i els privilegis en la producció de discriminació.
- Comprendre vivencialment l'impacte que les desigualtats estructurals generen en la vida de la persones en base a les seves diferències de gènere, origen, orientació sexual, edat, etc.
- Conèixer la interseccionalitat com a perspectiva per a realitzar intervencions integrals des de l’administració pública.
- Adquirir eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l'atenció a el públic.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
9,5 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Conèixer els tipus de conflictes els elements que intervenen.
- Aprendre a com afrontar els diferents tipus de conflictes.
- Saber com resoldre ràpidament els conflictes i amb resultats profitosos per les dues parts.
- Conèixer conceptes bàsics com són: coaching, mediació, conflicte, problema i resiliència.

Microcursos
Canal
En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a conèixer els principis bàsics i el procés contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.

AutoAcredita't
Canal
En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

- Aprofundir en els dilemes ètics de la pràctica assistencial.
- Conèixer sistemes de presa de decisions que garanteixin que es respecten totes les veus implicades i que es pren la decisió més beneficiosa.

Canal
Presencial
Durada
3,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF001_BAF2023.jpg

1. Aprofundir en els dilemes ètics de la pràctica del cuidar.
2. Presentar els principis ètics de la pràctica del cuidar.
3. Suscitar l'interès per la humanització de l'assistència.

Canal
Presencial
Durada
2,0 h