Orientació de servei a la ciutadania

17 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

El recurs pretén ajudar-nos a entendre què és l’estrès, per què es produeix i de quins recursos disposem per tal de mantenir-hi un diàleg fluid i fecund que no ens faci mal.
Per fer-ho, es plantgen tres tipus de recursos: mètodes cognitius, recursos conductuals i activitats físiques. Es presenten els mecanismes bàsics de cada mètode i se suggereix la combinació de tots tres perquè el diàleg amb l’estrès sigui fructífer.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Ponència
Format
Audiovisual
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

En aquest dossier s’exposen consideracions, reflexions i diverses teories sobre el canvi personal, les seves causes, les resistències per canviar i els seus beneficis, tant en la vida personal com en l’àmbit professional.
No es tracta de canviar per canviar o de ser flexible perquè sí. La qüestió és canviar per millorar, adaptar-se a la realitat i créixer com a persona sense deixar de ser un mateix. D’aquí ve el títol «La dansa dels joncs», perquè els joncs s’adapten al vent i als canvis de la realitat, però continuen sent ells mateixos.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

Els diferents models conductuals en els que ens movem cada dia poden tenir diverses causes i poden manifestar-se de formes molt diferents D’entre les diferents possibilitats, la conducta assertiva es manifesta com l’expressió adequada de les emocions en les relacions socials, sense que hi hagi ansietat o agressivitat. Per això, l’assertivitat esdevé una eina clau en totes les dimensions de les relacions humanes i, òbviament, també en les professionals.
El recurs ens dóna coneixement sobre aquest tema, i ens aporta eines per a la reflexió i per a la pràctica d'algunes tècniques que ens ajudaran en la pràctica de l'assertivitat.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Gestió emocional
Recurs

Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual bàsic és una ajuda a la formació que aporta els coneixements necessaris per millorar les competències emocionals amb l’objectiu de facilitar una atenció de qualitat als usuaris i a les usuàries.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Gestió emocional en l'atenció a la ciutadania
Recurs

Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual té com a finalitat dotar i entrenar els participants en l’ús de les habilitats i els protocols adequats per aconseguir una comunicació efectiva amb la persona objecte de la prestació de serveis davant de cada situació o problema

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació de serveis
Recurs

Aquest material et mostrarà amb detall el feedback com a eina de comunicació, el to i la intencionalitat de la veu, l’assertivitat, les necessitats bàsiques dels/de les ciutadans/anes dins l’acollida personalitzada, etc.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Introducció a l'atenció a la ciutadania
Recurs

Un dels grans reptes de tota organització és l’excel·lència en el tracte amb els seus clients i, en el cas de l’Administració Local, amb els ciutadans i ciutadanes. Cada cop s’estan dirigint més esforços en aquest sentit, prioritzant tots aquells serveis que mantenen un contacte directe amb la ciutadania.

Manual
Format
Material descarregable
Agrupació
Introducció a l'atenció a la ciutadania
Recurs

El material et permetrà, com a tècnic d'ofici, reclicar-t´he i tenir una formació continuada, tant en temes tècnics com en habilitats personals per la correcta atenció al ciutadà.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Introducció a l'atenció a la ciutadania
Recurs

El material et permetrà, com a personal tècnic i administratiu, reclicar-t´he i tenir una formació continuada, tant en temes tècnics com en habilitats personals per la correcta atenció al ciutadà.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Introducció a l'atenció a la ciutadania
Recurs

En aquest material d'ampliació veuràs la rellevància de la imatge corporativa,s el feedback com a eina de comunicació, la velocitat, el to i la intencionalitat de la veu, l’assertivitat, les necessitats bàsiques dels/de les ciutadans/anes dins l’acollida personalitzada, entre d'altres aspecte destacables.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Introducció a l'atenció a la ciutadania
Recurs

Manual de lectura per al participant del curs. La imatge corporativa és el resultat dels estímuls projectats des de l'Administració municipal mitjançant els serveis adreçats a la ciutadania. Aquest manual vol donar els coneixements necessaris sobre la imatge corporativa, ja que aquesta té una relació directa amb la qualitat en l'atenció i del servei. Un servei de qualitat és sinònim d'imatge positiva

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
La imatge corporativa en l’atenció a la ciutadania
Recurs

Negociar és el procés per arribar a un acord satisfactori entre dues parts enfrontades que volen acostar posicions i estan disposades a concedir alguna cosa.
En certa manera és com un joc, ja que aquest procés sempre és competitiu. Quan juguem volem guanyar i, encara que en les negociacions no sempre es guanya, en una d'eficaç es busca que les dues parts sentin que han guanyat.
No t'oblidis que negociem cada dia en totes les àrees d'acció de la nostra vida.
A continuació et proposem una sèrie de continguts i preguntes que et donaran pautes i consells per aconseguir una negociació eficaç.

Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Agrupació
Resolució de conflictes a l'equip de treball
Resource new until
Nou
Recurs

Un conflicte pot sorgir en el moment i pel motiu més inesperat, tant en la nostra vida professional com personal.
Conèixer els tipus de conflictes, els elements que hi intervenen i com cal afrontar-los ens ajudarà a resoldre'ls ràpidament i amb resultats profitosos per a les dues parts.
Saps què és una mediació? I un caucus? I les diferències que hi ha entre un conflicte i un problema? Què és la resiliència?
Deixa’ns ser els teus entrenadors (coaches) a través d’aquest microcurs

Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Agrupació
Resolució de conflictes a l'equip de treball
Recurs

L'atenció a la ciutadania requereix del personal d'atenció un alt nivell d'habilitats socials (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc). Tots i totes podem millorar les nostres habilitats socials per desenvolupar estratègies que ens permetin fer front a situacions difícils en aquest àmbit.

Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Tractament de situacions difícils en l'atenció a la ciutadania