Tractament de situacions difícils en l'atenció a la ciutadania

Recurs

Tractament de situacions difícils en l'atenció a la ciutadania

L'atenció a la ciutadania requereix del personal d'atenció un alt nivell d'habilitats socials (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc). Tots i totes podem millorar les nostres habilitats socials per desenvolupar estratègies que ens permetin fer front a situacions difícils en aquest àmbit.

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Agrupació
Tractament de situacions difícils en l'atenció a la ciutadania
Promotor
Direcció de Serveis de Formació
Descriptors
Empatia
Atenció a la ciutadania
Habilitats comunicatives
Expressió oral

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Igualtat i sostenibilitat social Auxiliar geriatria Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Igualtat i sostenibilitat social Auxiliar infermeria Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Cultura Tècnic auxiliar biblioteconomia/conductor bibliobus Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar atenció a la dependència Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar educador Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar farmàcia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar gestió consum/salut pública Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar toxicomanies Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Cultura Bibliotecari xarxa Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Educació, esports i joventut Professor ensenyament infantil i primària Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Educació, esports i joventut Professor ensenyament universitari i secundari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Educació, esports i joventut Tècnic joventut Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Educador Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Fisioterapeuta Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Infermer Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Metge medicina general Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Psicòleg clínic psiquiatria Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Psicòleg clínic toxicomanies Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic consum Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic dietista Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic farmàcia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic gestió atenció a usuari i imatge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic gestió polítiques socials Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic salut pública Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Terapeuta ocupacional Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Treballador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Més d'una àrea Professor ensenyament no formal Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic gestió recursos humans Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic selecció/desenvolupament Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Presidència Tècnic gestió participació ciutadana Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Recursos humans, hisenda i serveis interns Tècnic prevenció riscos laborals Orientació de servei a la ciutadania

Recursos relacionats

  • Recurs

    Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual té com a finalitat dotar i entrenar els participants en l’ús de les habilitats i els protocols adequats per aconseguir una comunicació efectiva amb la persona objecte de la prestació de serveis davant de cada situació o problema

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació de serveis
  • Recurs

    Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Guia d'habilitats
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Motivació d'equips
  • Recurs

    Com reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Guia d'habilitats
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Motivació d'equips
  • Recurs

    Manual de lectura per al participant del curs. La imatge corporativa és el resultat dels estímuls projectats des de l'Administració municipal mitjançant els serveis adreçats a la ciutadania. Aquest manual vol donar els coneixements necessaris sobre la imatge corporativa, ja que aquesta té una relació directa amb la qualitat en l'atenció i del servei. Un servei de qualitat és sinònim d'imatge positiva

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    La imatge corporativa en l’atenció a la ciutadania
  • Recurs

    Manuel Campo Vidal, comunicador amb llarga experiència i també docent i autor llibres i articles, planteja en 60 minuts els aspectes essencials perquè la comunicació amb els equips sigui efectiva. Ho fa, a més, aprofundint en els elements més rellevants en la situació de teletreball en què la Còvid ens ha immers. La necessitat d'escolta de l'altra, la rellevància de la veu, els ulls i les mans són alguns dels temes abordats de forma clara i resolent.
    Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
  • Recurs

    Manual de lectura per al participant del curs. En aquest manual, totalment pràctic, s'explica la metodologia idònia per gestionar les expressions i tècniques comunicatives més útils per persuadir, influenciar i convèncer els nostres interlocutors.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
  • Recurs

    En aquest manual trobaràs tècniques interessants, conceptes inspiradors, útils propostes de pràctiques i alguns elements més que constitueixen el bloc bàsic d’eines provinents de la PNL per acompanyar-te en el teu dia a dia professional.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional
  • Recurs

    Cada dia és més necessari parlar en públic, presentar-se, presentar projectes, argumentar opinions… Les persones formem part de grups i d’organismes on volem que la nostra opinió compti.

    Tenir un estil comunicatiu eficaç és un objectiu que no es garanteix només amb una bona preparació tècnica: també cal un bon nivell d’autoconeixement i de reflexió sobre la pròpia pràctica i la comunicació eficaç.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Presentacions en públic