Treballant des de la diversitat en l’atenció al públic
Programa, avaluació i acreditació
1. Què és la diversitat? El tractament de la diversitat en el territori al llarg de la història. Diversitat i privilegis.
2. Els rumors, estereotips i prejudicis i la seva relació amb la reproducció de desigualtats estructurals. El seu impacte a nivell social i en la vida de persones i col·lectius concrets.
3. Introducció a la perspectiva interseccional i anàlisi de situacions concretes que poden ocórrer en l’atenció al públic.
4. Eines per a intervencions professionals antidiscriminatòries en l’atenció al públic.
2. Els rumors, estereotips i prejudicis i la seva relació amb la reproducció de desigualtats estructurals. El seu impacte a nivell social i en la vida de persones i col·lectius concrets.
3. Introducció a la perspectiva interseccional i anàlisi de situacions concretes que poden ocórrer en l’atenció al públic.
4. Eines per a intervencions professionals antidiscriminatòries en l’atenció al públic.
- Reflexionar sobre la diversitat existent en les nostres societats i reconèixer la manera en què operen els estereotips, els prejudicis i els privilegis en la producció de discriminació.
- Comprendre vivencialment l'impacte que les desigualtats estructurals generen en la vida de la persones en base a les seves diferències de gènere, origen, orientació sexual, edat, etc.
- Conèixer la interseccionalitat com a perspectiva per a realitzar intervencions integrals des de l’administració pública.
- Adquirir eines que permetin aplicar estratègies antidiscriminatòries en l'atenció a el públic.
Les sessions de videoformació introduiran alguns conceptes teòrics fonamentals per poder entendre les conseqüències pràctiques que se'n deriven. S'alternarà la teoria i la pràctica buscant la implicació de l'usuari en la participació que aterri el discurs.
Assistència
Les 2 hores de treball autònom a l'aula virtual estan orientades a aprofundir el treballat en les sessions online i a aplicar allò après a situacions concretes.
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Subaltern | Recursos humans, hisenda i serveis interns | Telefonista/recepcionista | Orientació de servei a la ciutadania |
Suport administratiu | Més d'una àrea | Auxiliar administratiu | Orientació de servei a la ciutadania |