Millora de les capacitats emocionals en l'atenció a la ciutadania
Programa, avaluació i acreditació
- Diferències i especificitats de la comunicació per telèfon i presencial.
- Les bases de la comunicació interpersonal.
- Les barreres en la comunicació. La percepció.
- Com adaptar el missatge a l’interlocutor.
- Especificitats del canal oral i escrit. Com utilitzar-los?
- L’estrès. Com activar la calma.
- La intel·ligència emocional. El que mai podran fer el robots.
- L’origen dels conflictes. Per què existeixen?
- El conflicte com una oportunitat.
- Les habilitats clau: L’assertivitat, l’empatia, la compassió.
Generals:
- Millorar les competències emocionals per gestionar les pròpies emocions i comunicar-se positivament i amb empatia amb el ciutadà.
- Aconseguir un entorn laboral més harmoniós que permeti escenaris de comunicació efectiva i positiva.
Específics
- Reflexionar sobre com abordar les nostres accions comunicatives en la nova realitat.
- Entendre el funcionament del cervell per saber interpretar les reaccions que tenim davant de les diferents situacions que es donen a la feina.
- Conèixer les bases de la comunicació i les especificitats de la comunicació oral i escrita.
- Identificar les causes de l’estrès negatiu.
- Treballar la Intel·ligència emocional per a aconseguir gestionar positivament les emocions pròpies i les alienes.
•Conèixer i entendre les principals eines per a gestionar de forma eficaç un conflicte.