Acció formativa del BAF
Introducció a l'atenció a la ciutadania en l'àmbit administratiu
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Personal administratiu que tingui tracte directe amb la ciutadania.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
8.00 h
| Presencial   6.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

•Comprendre la funció i els valors de l'Administració púbica.
•Desenvolupar recursos que permetin projectar una imatge de qualitat.
•Utilitzar les estratègies que permetin encertar en el contacte personal.
•Desenvolupar estratègies que permetin un tracte igualitari amb tota la ciutadania.

Continguts
Introducció al Servei públic: La funció del Servei públic.
Deures dels empleats dels Serveis públics.
Els valors i l'ètica dels empleats públics. Els drets de la ciutadania.
La imatge de l'Administració local.
El concepte de qualitat del servei.
El contacte amb la ciutadania: Les necessitats bàsiques de la ciutadania. L'acollida personalitzada.
Criteris de porta oberta, d'espera i de contacte posterior.
Errors que cal evitar.
Tractar les queixes com una oportunitat de millora.
La interculturalitat.
Pla d'aplicabilitat.
Metodologia d'impartició
Exercicis de detecció de necessitats professionals, interessos i coneixements previs. Exposicions teòriques combinades amb casos pràctics, exemples i simulacions d'atenció a la ciutadania.
Metodologia d'avaluació
Els assistents elaboraran un Pla d'aplicabilitat que permeti posar en marxa una acció de millora i identificar les necessitats de continuïtat de la formació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Suport administratiu Més d'una àrea Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania