Gemma García ens explica quins són els erros més habituals en redactar correus electrònics i aporta solucions per no repetir-los.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Competències tècniques transversals
Definició
Definir, planificar, desenvolupar i avaluar projectes o programes d'actuació tècnica que donin resposta a les necessitats de la ciutadania fent un seguiment exhaustiu del seu desenvolupament, tramitant i gestionant la informació i la documentació associada d'acord a les normatives generals i específiques de la gestió pública, coordinant l'actuació de tots els agents que participen i resolent els problemes que es puguin presentar en qualsevol de les fases de realització, tot amb un curós ús dels recursos públics.
La competencia implica ...
Règim jurídic i procediment administratiu per a la gestió de projectes i programes a l'Administració local.
Redacció dels plecs de prescripcions tècniques per a la contractació de projectes.
Gestió de la documentació i arxiu dels documents associats als projectes i programes.
Tècniques d'obtenció i anàlisi de dades per al desplegament del projecte.
Indicadors de gestió per al seguiment i avaluació de projectes.
Avaluació de programes i projectes.
Tècniques de redacció i comunicació de projectes.
Habilitats en la presentació d'idees i dades.
Propietat intel·lectual.
Coneixement organitzatiu i de l'entorn social i professional del projecte.
Nivells


Instància de diàleg i reflexió per tal de crear aliances polítiques entre governs locals iberoamericans progressistes liderats per dones. L'objectiu és reforçar el lideratge feminista per tal d'avançar cap a la construcció de polítiques locals des d'un enfocament feminista.

La claredat, la concisió i la coherència són la clau perquè els nostres textos s'entenguin. En 2' et donem algunes idees de com aconseguir aquestes característiques.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Una administració pública moderna, al servei del ciutadà, s'ha de caracteritzar entre altres aspectes, per dur a terme les seves actuacions amb la màxima eficàcia i transparència possibles. Si tenim en compte que aquestes actuacions s'expressen principalment mitjançant el canal escrit, sembla lògic pensar que el tipus de llenguatge que s'utilitza en la redacció dels documents administratius ha de ser matèria de reflexió constant.
A més, els documents que concretament s'analitzen en aquests curs, els informes i les propostes de resolucions administratives, tenen una rellevància clau en qualsevol procediment administratiu, ja que reflecteixen les actuacions practicades en les fases d'instrucció, les quals han de ser el resultat d'un procés lògic i jurídic. És per això que el tipus de llenguatge que s'hi utilitzi i la manera com es presenti i organitzi la informació són d'una importància cabdal si es vol aconseguir que la comunicació sigui realment efectiva.

Documentar els processos de treball és una eina essencial per a la necessària
racionalització interna de les tasques que realitzem, com per a l'optimització de recursos, la simplificació d'accions, així com per l'eficiència i l'eficàcia administrativa.
En aquest recurs s'explica què és un procés,quina diferència hi ha amb els procediments, què és una activitat i una instrucció, com es fa un
manual de procediments i quines fases s'han de seguir per construir un procés, què és i com es fa un diagrama de flux, com associem indicadors i com avaluem processos.
Col·lecció "Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

En només 2 minuts, aprèn a crear un pla de comunicació efectiu en 5 passos senzills i clars. Descobreix com estructurar la teva estratègia per arribar al públic adequat i aconseguir resultats impactants!
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2025

Per fer un bon ús de X (Twitter) , cal saber redactar un bon tuit . Només així, la nostra notícia quedarà clara i circularà ràpidament entre els possibles interessats.
Per aconseguir-ho, cal tenir en compte algunes premisses. En 2' et mostrem com fer-ho.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

En 5 passes aprendràs les claus per redactar frases fàcils d'entendre.

La videopíndola planteja 5 consideracions bàsiques per elaborar un bon informe

Aprèn en 2 minuts quina és l'estructura bàsica de qualsevol carta

En aquests recurs es fa una aproximació al procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
Col·lecció "Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Aquest recurs formatiu explica què és una memòria de gestió i com organitzar la informació, els gràfics i les taules, per construir un discurs lògic, coherent i atractiu. També mostra com fer la revisió, aprovació i difusió de la memòria.
Col·lecció "Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació.

Descobreix com crear un mapa d'empatia seguint cinc passos senzills i cinc consells clau.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024

Recull de consultes sobre llengua rebudes a la bústia de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i la resposta corresponent. Cada quinze dies se'n publica una de nova. Es pretén fer extensiva la resolució de dubtes que probablement són compartits per molta gent.

En aquestes unitats s'analitzaran els diferents aspectes relacionats amb el repte de controlar de forma eficaç els serveis que les administracions presten mitjançant la col·laboració amb agents externs, normalment contractistes. Una aproximació al seu funcionament i control en totes les seves fases.

5 consells per poder oferir bones taules de dades

En aquest material trobareu una introducció a les possibilitats de l'excel com a full de càlcul estadístic, explicacions dels conceptes estadístics bàsics, la descripció de variables qualitatives i quantitatives, i un conjunt de fitxes resum amb els conceptes clau, taules, representacions gràfiques, les fórmules i exemples.
Col·lecció "Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació.

El Vídeo recull informació sobre el Pacte local d'innovació verda i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, explicat per Joan Frígols, expert en Polítiques Públiques i Transformació Social.
Posa l'accent en l'Agenda 2030 i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. La col·laboració entre governs locals i regionals, la promoció d'aliances entre les diferents instàncies institucionals i la contribució de la ciutadania.

Primera guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Conté els aspectes bàsics que cal tenir en compte en el procés per elaborar, de manera participativa, un pla director en aquest àmbit.

Infografia-resum de la primera guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”.
Conté, de manera gràfica, els aspectes bàsics que cal tenir en compte en el procés per elaborar, de manera participativa, un pla director en aquest àmbit.

En aquest manual es donen les pautes bàsiques per elaborar memòries de gestió de serveis, programes o àmbits funcionals de l'Administració pública local que siguin realment efectives com a instrument per proporcionar informació significativa a les parts interessades. També es fa especial èmfasi a enfocar les memòries de gestió com a instrument de rendició de comptes i de millora de la gestió.

Aprèn pas a pas com elaborar un indicador de gestió per mesurar el rendiment dels teus processos i assolir els teus objectius.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024.

El Vídeo recull informació sobre nous enfocaments i diferents estratègies econòmiques per fer front als reptes de la ruralitat des dels petits municipis, la generació de noves activitats econòmiques, de noves oportunitats de negoci que arrelin a la població local, centrant-se en l'envelliment de la població:
·Situació demogràfica del món rural català
·L'envelliment com a oportunitat de creació d'ocupació
·Nous serveis de proximitat per a la gent gran
·Dignificació de les tasques reproductives i de cura
·Economia silver, economia de les cures i economia social i solidària

El ciutadà té dret a estar ben informat. El llenguatge administratiu sovint és poc entenedor. Les recomanacions de lectura fàcil i llenguatge planer ens permeten fer més assequibles els nostres textos i publicacions per tal de preservar aquest dret individual i col·lectiu.
En aquest document trobaràs eines senzilles que et facilitaran l'aprenentatge d'aquesta tècnica.
Col·lecció "Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

En aquestes unitats hi trobaràs informació relacionada amb el procés que els ajuntaments han de seguir per formalitzar la posada en marxa d'un servei públic local, o bé per modificar la forma mitjançant la qual un servei ja establert s'està gestionant.

Amb aquestes 4 pautes, pots crear gràfics de dades visualment clars i atractius, que transmetin la informació de manera entenedora.

En aquest recurs trobaràs el continguts bàsics per endinsar-te en la gestió de projectes en totes les seves fases: 1. Els projectes. Conceptes generals; 2. La iniciació del projecte; 3. La planificació del projecte; 4. La programació del projecte; 5. L'execució del projecte; 6. El control del projecte; Mòdul 7. El tancament del projecte i un glossari dels conceptes més importants d'aquest àmbit.
Col·lecció "Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Primer episodi d'una sèrie de 10 sobre gestió de projectes.
En ell s'assenten les bases sobre el què i el per a què de la qüestió. Què es pot considerar un projecte? Quin benefici entreu l'empresa? I l'equip?

Els recursos humans són la clau de l'èxit de qualsevol projecte. Com s'organitzen? Quins rols hi ha d'haver? Com es comuniquen?

Una bona diagnosi és fonamental per a l'èxit del projecte.
En aquest capítol et presentem diferents eines i analitzem els moments clau per aconseguir-ho.
Com podem assegurar una recollida d'informació curosa, àmplia i fiable?
Quines diferències existeixen entre anàlisi interna, externa i de context?
Quines eines de diagnosi existeixen? Quines són les més freqüents?
El DAFO, el Mapa d'Actors, les 5 forces de Portes i l'arbre de problemes.

Dissenyar el projecte és bàsic per al seu èxit. En aquest capítol, se'ns expliquen diversos aspectes a tenir en compte:
-Quin paper té l disseny de la proposta dins la cronologia del projecte
-I la creativitat, quin paper hi juga? Quines eines de creativitat tenim a l'abast?
-Quines tipologies d'objectius podem distingir? Com afecten el nostre treball?

Un dels temes clau de la gestió de projecte és la planificació. En aquest pòdcast veiem totes les seves particularitats i s'insisteix en aquelles tècniques que ens permeten planificar de manera més eficient i eficaç.
L'episodi presenta els 6 passos que ens calen per planificar qualsevol projecte i ens presenta diferents eines ue ens ajudaran a fer-ho.

Els entorns V.U.C.A propicien que la metodologia Agile vagi desenvolupant-se i oferint noves eines. Aquesta meodologia es basa en tres principis bàsics: adaptar-se als canvis, entregar valor de manera sostinguda i fer-ho en períodes curts de temps.
Kanban i Scrum són maneres de fer relacionades amb aquesta metodologia. En què cosisteixen? Com triar-ne una o altra? Quins canvis cal que faci l'equip? I quins cadascun dels seus membres?

Som en uns temps incerts (VUCA).
Cal que aprenguem a diferenciar entre imprevistos i imprevisibles.
També que sapiguem dibuixar una cronologia del risc que assolim (identificar-la, ponderar-la, minimitzar-la, monitoritzar-la).
D'altra banda, també caldrà assegurar emocionalment el nostre equip, visualitzant possibles escenaris desfavorables que poden afectar-lo i creant una relació que ens permeti una major proximitat per copsar la seva situació

El desànim, porta a la desídia, i la desídia l'abandó.
Hi ha tres factors que propicien aquesta situació. En aquest episodi se'n parla i es donen possibles solucions.
-Factor #1: Manca de nous reptes. Solució: correcta gestió de les agendes encobertes.
-Factor #2: Friccions internes. Solució: valors sostinguts, compartits i implementats i gestió dels errors individuals i col·lectius.
-Factor #3: Percepció de fracàs imminent. Solució: plans curosos, objectius SMART i suport emocional a l'equip.

A vegades hem sentit a dir que "Planificar no serveix per a res!”. Cal matisar un xic.
El que de debò no serveix per a res és:
- Planificar amb poc detall
- Planificar i no seguir el pla
- Presumir de no tenir pla: els "improvisadors nats”
Perquè la planificació sigui realment una bona eina cal planificar més a prop de la realitat i executar més a prop del pla
En definitiva, planificar serveix, però només a aquells que ho fan bé.

L'avaluació és la fase final de qualsevol projecte.
En aquest pòdcast et presentem com treballar amb indicadors lligats als objectius. L'autor ens dóna diferents idees que faran millor el nostre projecte des de l'inici, no només de cara a analitzar els resultats i recordar que cal
començar a mesurar-ho tot i a guardar dades des d'un inici, perquè més endavant les necessitarem. Es tracta, doncs, de la cultura de l'avaluació, tenint clar que el que mesurem és si el que fem genera un impacte, és a dir, si la nostra feina ha servit d'alguna cosa.

Estudi que mostra les potencialitats de la cooperació descentralitzada per al disseny, implementació i enfortiment de les polítiques públiques de pau. L'objectiu és formular propostes i recomanacions per potenciar i millorar, així, les agendes locals de pau.

Vídeo amb l'objectiu de sensibilitzar en l'impuls i la promoció de les polítiques públiques de cooperació internacional que duen a terme els governs locals de la província de Barcelona. S'emmarca en la campanya dels Dies Europeus de la Solidaritat Local (EDLS) que organitza la xarxa PLATFORMA, de la qual la Diputació de Barcelona n'és membre.

Infoanimació que introdueix el concepte de coherència de polítiques per al densenvolupament (CPD) i dona a conèixer la importància d'aquest enfocament de treball a nivell local per reduir els impactes negatius de les nostres polítiques en el desenvolupament global.

Vídeo que introdueix el concepte d'educació per al desenvolupament i la ciutadania global i posa en valor la importància de treballar-ho des dels governs locals

Document que recull un conjunt de reflexions i anàlisis entorn dels contextos, els reptes i les oportunitats que afronten els municipis de fins a 20.000 habitants de la província de Barcelona en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament.

Estudi que recull els principals debats, reflexions i recomanacions que es van produir durant la VII Conferència de l'Observatori de la Cooperación Descentralizada celebrada a Montevideo el desembre de 2019.

Material autoformatiu sobre la transversalitat de les estratègies municipals de cooperació al desenvolupament que inclou una eina informàtica que permet fer un exercici d'autovaloració i identificar punts forts i punts febles per tal d'aplicar mesures correctives.

Elaborat per la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i revisat per l'Institut d'Estudis Catalans, el Llibre d'estil de la Diputació de Barcelona constitueix una eina de consulta a l'abast de tothom. Forma part del web d'Assessorament llengua (de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona) i ajuda a resoldre els dubtes lingüístics que ens plantegem a l'hora d'escriure.
Es manté en permanent revisió i ampliació per tal de donar resposta a les necessitats que comporta la tasca diària de formació, assessorament lingüístic i revisió de textos que du a terme la Unitat Lingüística.
Està format per cinc apartats: «Model de llengua», «Qüestions d'estil», «Convencions», «Qüestions gramaticals» i «Terminologia».
A banda, conté dos annexos, un sobre verificadors ortogràfics i gramaticals i un altre amb el nomenclàtor de les comarques, municipis i gentilicis de la província de Barcelona.

Per fer més clara la redacció disposem de llistats i vinyetes. El recurs pretén mostrar com fer-ne un bon ús, i ho fa en una videopíndola de 2'.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Document que sistematitza els treballs de recerca previs i els continguts tractats a l'Espai de treball i intercanvi dels Plans Municipals d'EpD. Analitza els elements de connexió entre Educació per a la Ciutadania Global i Agenda 2030 i els beneficis d'un treball conjunt en termes de capacitat de transformació.

Mecanismes i recursos narratius i visuals que faciliten la construcció de campanyes per a la justícia global que contribueixen a formar una ciutadania més critica i compromesa amb la transformació social.

Es posa a disposició dels municipis de la demarcació un Model de Bases reguladores específiques i un model de Convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a la pràctica esportiva per a col·lectius vulnerables. L'objectiu és proporcionar als ens locals aquestes eines per adaptar-les i modificar-les segons les necessitats i requeriments específics del territori. Aquestes bases i convocatòries estan alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l'Agenda 2030, reforçant el compromís amb la protecció dels drets humans i la inclusió social, especialment de les persones més vulnerables.
Els models de bases reguladores i convocatòries han estat dissenyats com a instruments pràctics per establir els criteris i procediments de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvencions destinades a col·lectius en risc d'exclusió social, pobresa o vulnerabilitat. En format editable, inclouen opcions personalitzables, espais per completar i exemples aclaridors que faciliten l'elaboració de la documentació i serveixen d'orientació per als ens locals.

Models i plantilles de documents administratius del catàleg de tipus documental corporatiu. El seu disseny permet disposar dels elements necessaris per al desenvolupament dels expedients i de les actuacions que porta a terme la Diputació. En aquests moments hi ha publicats la carta, el correu electrònic, el decret i el dictamen o proposta d'acord.
Hi participen la Unitat Lingüística (adscrita a la Direcció de Serveis de Suport a la Coordinació General), la Secretaria General i el Gabinet d'Innovació Digital.

Apunts que incideixen en els aspectes morfològics, sintàctics i terminològics que són motiu d'errors freqüents. Tracten de resoldre de manera didàctica, divulgativa i amb exemples els dubtes lingüístics que ens arriben a la Unitat Lingüística. Es difonen quinzenalment mitjançant una notificació electrònica a tot el personal de la Diputació de Barcelona.

Tercera guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Proporciona orientacions a tenir en compte en diferents moments del cicle de vida d'un pla director perquè al final es pugui realitzar una avaluació de qualitat dirigida a informar la presa de decisions de política pública.

Cinquena guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Ofereix tot un conjunt de pautes per alinear les polítiques de cooperació al desenvolupament i d'acció internacional dels governs locals de la província en la fase de planificació estratègica.

Sisena guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Ofereix orientacions, als governs locals, per a una millor planificació de l'educació per a la ciutadania global (ECG) en el marc de la política de cooperació al desenvolupament, a través d'un tractament més estratègic d'aquest àmbit d'actuació.

Segona guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. S'enfoca a oferir els elements a tenir en compte per tal que quan es dissenyi i planifiqui la política de cooperació al desenvolupament es compti amb totes les àrees de la corporació i es contribueixi als seus objectius i valors des de tots els àmbits de treball.

Quarta guia de la col·lecció de "Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Té com a objectiu garantir la transversalització d'aquest enfocament de forma efectiva a l'hora de planificar la cooperació al desenvolupament, així com en altres instruments i elements d'aquesta política publica.

La Matriu RACI t'ajuda a definir rols i la relació entre ells dins un projecte. En 2' t'expliquem com fer-ho.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Contingut adreçat als empleats públics de la Diputació de Barcelona.
Col·lecció "Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Aquest material et permetrà conèixer els elements que intervenen en la comunicació mitjançant el correu electrònic, adequar el to i el registre, redactar correus electrònics amb un alt grau d'eficàcia comunicativa, comprovar si el correu s'adequa als principis de coherència i cohesió i introduir-hi les esmenes corresponents.

Redactar conclusions clares i efectives és crucial per assegurar que els lectors comprenguin el valor de l'informe. Aprèn com fer-ho

L'estudi incorpora els debats i declaracions dels i de les participants en la VIII Conferencia del Observatorio de Cooperación Descentralizada UE-AL celebrada els dies 29, 30 de juny i 1 de juliol de 2022 a Barcelona. Recull conclusions i recomanacions sobre com reforçar el paper de la cooperació descentralitzada per avançar cap a polítiques públiques transformadores, des d'una agenda basada en els drets humans i la justícia global.

Despertar l'atenció, l'interès, desenvolupar les idees i motivar a l'acció és, sovint, el motiu de les nostres presentacions. En 2' et presentem la tècnica AIDA que dóna algunes ideees de com fer-ho.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Qui no gestiona o participa en un projecte? Quins són els recursos o eines més adients per desenvolupar-los?
Una de les coses que ens ha portat la tecnologia és tot un programari per treballar cada projecte segons la seva fase. Ja saps en quina part estàs tu? Coneixes l'eina que necessites?
Mira aquest vídeo i segur que trobaràs la resposta que estaves buscant.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.

D'un bon títol pot dependre despertar l'interès en consultar un material. En 2' et presentem alguns trucs per poder redactar-los.
Col·lecció "Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

En aquest recurs formatiu trobaràs el continguts per conèixer els principis bàsics i el procés de contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
Col·lecció "Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

· Garantir el coneixement del mapa de tràmits vinculat als expedients, des de la sol·licitud fins al tancament de l'assistència.
· Instruir en la realització de tràmits eficients, correctaments informats i coherents amb el sistema de seguiment i avaluació.
· Presentar el Manual d'operacions en format web (wiki), identificar bones pràctiques i resoldre dubtes i conflictes en la gestió.

· Introduir-se en els conceptes claus del Centre d'Anàlisi dels Serveis Municipals (CASM): serveis mínims i altres serveis obligatoris, competències municipals, serveis universals, etc.
· Entendre com influeix en la prestació dels serveis públics la situació geogràfica dels municipis, l'emplaçament dels nuclis de població, trets demogràfics com l'envelliment o la despoblació i la dispersió o concentració dels poblament.
· Comprendre el paper dels ens públics com les mancomunitats de municipis, els consells comarcals, els consorcis, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona en l'organització dels serveis públics.
· Definir estratègies de suport als ajuntaments segons llur acompliment de prestació de serveis, en especial dels mínims i dels obligatoris.

· Adquirir els coneixements per a la planificació tècnica i la gestió de les actuacions del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals.
· Desenvolupar un major grau d'eficàcia i eficiència en la gestió tècnicoadministrativa de cooperió entre els ens locals

Dotar als participants dels elements per a poder presentar propostes als programes europeus de fons de gestió directa amb majors possibilitat de ser aprovats i en concret:
1) Identificar programes i convocatòries que encaixin amb el nostre projecte.
2) Saber interpretar els plans de treball i les convocatòries.
3) Coneixer els elements per formular correctament la proposta.

· Foment de la transversalitat per impulsar la implementació de l'Agenda 2030 i els ODS en plans i projectes de la Diputació

· Conèixer els principis de la contractació pública.
· Conèixer els tipus de contractes i els seus límits.
· Aprendre els conceptes bàsics i els procediments d'adjudicació dels subministraments i serveis en l'àmbit de les biblioteques.
· Aprendre a redactar els PCAP i els PPT, així com tota la documentació relacionada amb l'expedient de contractació.
· Comprendre el funcionament del procés i garantir les bones pràctiques en els processos de gestió de la contractació que porten a terme les direccions de les biblioteques.

Donar a conèixer els beneficis que té per la Diputació de Barcelona el posicionament i la incidència en diferents espais a escala europea i internacional.
Conèixer els diferents mecanismes de participació formal i informal.
Conèixer les agendes globals que afecten al món local.

. Conèixer el Cicle de vida d¿un projecte europeu.
. Facilitar les eines metodològiques necessàries per a la formulació d'una proposta i l'execució d'un projecte europeu
. Aprofundir en aspectes de gestió legal i financer.
. Aprofundir en aspectes complementaris, però imprescindibles de la formulació i gestió de projectes a partir de casos reals.
. Conèixer els procediments de la Diputació de Barcelona per gestionar un projecte amb finançament extern, com és el cas dels projectes europeus

. Conèixer els programes de Cooperació Territorial Europea (CTE) o Interreg.
. Analitzar les convocatòries previstes per la resta període 2021-2027 i identificar les oportunitats per a la Diputació de Barcelona.
. Entendre els procediments de funcionament dels programes Interreg.
. Conèixer exemples de projectes Interreg duts a terme per la Corporació
. Conèixer exemples de projectes Interreg de la Corporació

Conèixer l'abast de la responsabilitat de l'exercici de la professió que desenvolupen i de les eines corporatives en aquest àmbit.

· Comprendre la innovació social i la interseccionalitat des dels serveis públics.
· Identificar conjuntament diferents àmbits de possible innovació en serveis, el propi lloc de treball o en l'oferta als municipis.
· Experimentar petits processos d'innovació social, aplicant tècniques creatives i metodologies.
· Posar en pràctica els pilars de la cultura d'innovació ja sigui en la comunicació, el treball conjunt, i els models mentals.