La capacitat de motivar i convèncer a través del discurs és una eina molt útil en un món que funciona cada vegada més des de la participació i la col·laboració. En aquest document trobaràs alguns consells i recursos per millorar les teves habilitats persuasives.
Competències qualitatives transversals
Definició
Resultat de causar un determinat impacte, convèncer i influir en els altres, per tal de guanyar opinions, decisions i actuacions necessàries per assolir els objectius de treball assignats, actuant sempre amb respecte pels principis ètics i els valors de la professió i de la funció pública.
La competencia implica ...
Comprendre el comportament humà: calcular anticipadament l’impacte de les paraules i les accions d’un mateix. Dominar els elements comunicatius, verbals i no verbals, que es produeixen en una situació comunicativa i relacional.
Actituds que afavoreixen la persuasió i la influència: flexibilitat i adaptabilitat, energia i tenacitat.
Elements clau en la persuasió directa: dades, argumentacions i exposicions. Presentació de la informació, eines de visualització i infografies.
Estratègia persuasiva.
Autocontrol emocional i capacitat empàtica.
Tècniques de negociació. Tècniques de presentacions orals. Parlar en públic. Oratòria.
La xarxa professional de contactes com element d’influència.
Nivells
• Fa que les persones comprenguin les característiques principals d’un projecte.
• Utilitza correctament els elements d'imatge corporativa.
• Identifica clarament els arguments de dues parts en conflicte.
• Prepara documentació bàsica per abordar un contacte amb un proveïdor, la resolució d'un cas, una entrevista, etc., de poc impacte.
• Realitza presentacions o defenses sòlides basades en dades, documentació, antecedents, etc., que ha analitzat curosament.
• Adapta les seves argumentacions als interessos i les motivacions del seu interlocutor, i en sap interpretar correctament les reaccions a la seva actuació.
• Es prepara amb antelació diferents tipus de respostes davant de les possibles dificultats o reaccions que preveu que tindrà el seu interlocutor respecte de les seves argumentacions.
• Aborda amb èxit (amb rapidesa i baixa conflictivitat) la remodelació organitzativa dels serveis i equips d’una gerència o gran àrea de l’ajuntament, quan aquesta té impacte en el conjunt dels processos de treball, la distribució física i l’estatus i responsabilitat de les persones.
• Adapta els objectius i les estratègies en funció dels resultats parcials d'una negociació.
• Arriba a acords de col·laboració (guanyar-guanyar) amb altres institucions o administracions públiques i privades.
• Arriba a consensos beneficiosos per a totes dues parts realitzant concessions i desbloquejant situacions crítiques en negociacions complexes.
En aquest pòdcast parlarem sobre l’estrès i sobre què podem fer amb ell perquè no ens afecti negativament i com, fins i tot, podem transformar-lo en un recurs per al nostre benestar. També abordarem la diferència que hi ha entre estrès i estar neguitós.
En aquest segon capítol veurem la relació entre l’estrès i els pensaments
En aquest tercer pòdcast veurem com podem transformar els pensaments per sortir de l’estrès i convertir-los en quelcom positiu: el benestar.
En aquest quart pòdcast veurem la relació entre l’estrès i les emocions.
En aquest cinquè pòdcast veurem com podem transformar les emocions per sortir de l’estrès i convertir-les en quelcom positiu... en benestar
En aquest sisè pòdcast veurem com es relacionen l'estrès i les sensacions.
En aquest setè pòdcast veurem com transformar les sensacions. Per sortir de l'estrès i convertir-les en quelcom positiu... en benestar
Què és la gamificació? La docent Esther Hierro ens explica en què consisteix i com aplicar el poder del joc en l'aprenentatge.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Descobreix com elaborar les presentacions més atractives de les teves presentacions. Genially és l'eina.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Núria Ribó, excorresponsal de TVE i exprofessora de periodisme, Núria Ribó, ens dóna algunes idees de com fer una bona comunicació del nostre missatge. La xerrada, il·lustrada amb diversos exemples comentats, posa l'accent amb altres aspectes més enllà del discurs, com la credibilitat, la confiança, ... Les conclusions d'una interessant i dilatada vida professional exposades amb generositat i claradat.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
La comunicació virtual forma part de les nostres jornades de treball: reunions, grups de treball, docència. A les habilitats de comunicació ara cal afegir les que ens fan bons comunicadors malgrat o aprofitant la pantalla.
En aquest document de Síntesi hi trobes algunes de les claus per aconseguir-ho.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Trucs del teletreball
El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
No podem comunicar: per això és important la comunicació 360 a l'entorn laboral. Parlarem sobre l’impacte que té la comunicació verbal i no verbal en el dia a dia a la feina. Veurem tres aspectes claus relacionats amb la comunicació que acaben impactant en les relacions i resultats del nostre dia a dia, amb l’objectiu de prendre consciència sobre el nostre estil comunicatiu i començar a treballar-lo per guanyar persuasió i influència.
La comunicació és una batalla de percepcions i, sovint, les persones interpretem la informació de diverses formes. Veurem com comunicar-nos millor amb els companys desenvolupant habilitats que ens permeten entendre’ns i millorar les nostres interaccions.
Ser un bon especialista en una àrea professional, no implica en absolut disposar de bones dots per construir entorns de col·laboració o resoldre conflictes. En aquest capítol coneixerem què és l’escolta activa i com aplicar-la en diferents situacions a l’entorn laboral.
El nostre estil comunicatiu té impacte en les nostres converses i relacions. Prendre consciència de quins estils existeixen i saber quin és el nostre ens ajudarà a mantenir una millor comunicació amb els companys i equips. També reflexionarem sobre com podem gestionar conflictes de forma constructiva mitjançant la col·laboració.
Saber com abordar una conversa de manera constructiva i positiva pot marcar la diferència en el resultat del que volem aconseguir. Veurem pautes i eines per saber articular un missatge concret, encara que ens sembli difícil de comunicar i poder així explicar a les persones del nostre entorn què necessitem d’elles, tenint en compte, aspectes rellevants com la gestió emocional.
Quants cops has sortit d’una reunió pensant que no has sabut transmetre el que volies? En aquest capítol, aprendrem a preparar-nos per aconseguir millorar la persuasió i efectivitat de les nostres trobades.
Veurem eines i recursos que, davant els diferents obstacles que presenta la comunicació, ens permetin afrontar les relacions interpersonals amb flexibilitat, proactivitat i positivisme.
Una de les funcions que requereix un major desenvolupament d’habilitats comunicatives es motivar algú. Veurem què implica i com aconseguir-ho a través de la nostra comunicació, aplicant diferents eines i consells que ens ajudaran a mantenir-nos motivats a nosaltres mateixos i a ser palanques de motivació dintre d’un grup.
Quan comuniquem, ho fem també amb el cos. Parlarem sobre la comunicació no verbal i l’impacte que té en el dia a dia en l’entorn laboral. Analitzarem casos concrets i situacions i veurem consells per dominar la nostra comunicació.
A més de comunicar-nos de manera clara i eficient, desenvolupar la persuasió i comunicar-nos amb impacte i emoció ens ajudarà a multiplicar la nostra capacitat d’influenciar als companys i equips. Per fer-ho, veurem com el compromís és un poderosa eina que ens permet millorar la nostra influència.
Vivim temps difícils que ens estan posant a prova en el nostre lideratge i en les nostres relacions. I en aquest context, la bona comunicació és més necessària que mai. Ferran Ramon-Cortés ens ho explica en aquesta xerrada.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Andrea Vilallonga conversa amb Emma Giner sobre positivitat
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Rossell sobre el pessimisme i els pessimistes
Andrea Vilallonga conversa amb Reichel Delgado sobre l'optimisme i els optimistes.
Andrea Vilallonga conversa amb Yolanda Núñez sobre els realistes.
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Rossell sobre els negatius.
Andrea Vilallonga conversa amb Sònia Tapiolas sobre el somriure.
Andrea Vilallonga conversa amb Maria Teixidor sobre amabilitat altruista.
Andrea Vilallonga conversa amb Tomàs Navarro sobre parlar-se bé a un mateix.
Andrea Vilallonga conversa amb Marta Pontnou sobre el "vestit de truita".
Andrea Vilallonga conversa amb Ruth Gumbau sobre les misèries.
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Andrés sobre el "flow" .
Andrea Vilallonga conversa amb Laura Gascón sobre comunicació positiva.
Andrea Vilallonga conclou , donant les idees clau, aquesta sèrie de pòdasts a l'entorn de la comunicació positiva.
Manuel Campo Vidal, comunicador amb llarga experiència i també docent i autor llibres i articles, planteja en 60 minuts els aspectes essencials perquè la comunicació amb els equips sigui efectiva. Ho fa, a més, aprofundint en els elements més rellevants en la situació de teletreball en què la Còvid ens ha immers. La necessitat d'escolta de l'altra, la rellevància de la veu, els ulls i les mans són alguns dels temes abordats de forma clara i resolent.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Conèixer d’on venen i quina és la informació que ens volen transmetre les nostres emocions és clau per respondre adequadament a l’entorn i per poder prendre millors decisions.
Aquest document de Síntesi t'acompanyarà a fer-ho.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Descobreix perquè totes les organitzacions fracassen i com es pot evitar. Sovint és tan fàcil com escoltar i utilitzar el to adequat.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
Aprendre a contenir les emocions de l'altre quan es desborden no és fàcil. Cal fer-ho des del cor, amb amabilitat i empatia, entenent que cada persona té una història que no sabem i que té dret a sentir el que sent és necessari per a tots nosaltres.
La contenció emocional ens ofereix algunes tècniques que ens hi ajuden.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Lliçó magistral per aprendre en només una hora com crear infografies.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.
El recurs pretén ajudar-nos a entendre què és l’estrès, per què es produeix i de quins recursos disposem per tal de mantenir-hi un diàleg fluid i fecund que no ens faci mal.
Per fer-ho, es plantgen tres tipus de recursos: mètodes cognitius, recursos conductuals i activitats físiques. Es presenten els mecanismes bàsics de cada mètode i se suggereix la combinació de tots tres perquè el diàleg amb l’estrès sigui fructífer.
Els 4 mòduls del recurs, d'entre 1:30 i 3 h, fan un recorregut des de la conceptualització i ús d'aquest tipus de document, fins a saber les claus per a la seva adequada redacció, disseny i publicació. Els continguts teòrics de cada mòdul, que es presenten en formats variats, conclouen en petits exercicis que ajuden a consolidar els aprenentatges més bàsics.
La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
El cos parla. Podem tenir en compte alguns recursos ens dóna per empoderar-nos.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Aquest recurs té un doble objectiu: conèixer les claus per crear presentacions d'impacte i al mateix temps, practicar amb la teva capacitat d'escolta amb l'anglès. Disposes de vídeos amb subtítols en anglès i català, transcripcions i un full de treball per practicar pas a pas.
La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
En aquest dossier s’exposen consideracions, reflexions i diverses teories sobre el canvi personal, les seves causes, les resistències per canviar i els seus beneficis, tant en la vida personal com en l’àmbit professional.
No es tracta de canviar per canviar o de ser flexible perquè sí. La qüestió és canviar per millorar, adaptar-se a la realitat i créixer com a persona sense deixar de ser un mateix. D’aquí ve el títol «La dansa dels joncs», perquè els joncs s’adapten al vent i als canvis de la realitat, però continuen sent ells mateixos.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Aquest recurs t'ofereix una bona introducció al disseny gràfic digital, des dels elements bàsics a tenir en compte, els recursos web, el tractament i retoc d'imatges i del color, les imatges vectorials i la maquetació de continguts.
Actualment tenim al nostre abast més canals de comunicació i informació que mai: whatsapp, facebook, instagram, webs de tot tipus...Els webs i els blogs primer, i les xarxes socials i la missatgeria instantània després, han esdevingut una oportunitat per a nous creadors de continguts, comerços i professionals de tot tipus, i també han establert una nova manera de comunicar-nos.
Públic objectiu i Calendari editorial són dos conceptes de vital importància en el món del màrqueting, sigui o no digital. Tenen una relació directa i són imprescindibles per elaborar una correcta estratègia de continguts i ajudar-te a guanyar visibilitat a les xarxes socials i a internet en general.
En aquest pòdcast parlarem d’aplicacions i eines per gestionar xarxes socials, concretament de quatre solucions molt conegudes, tot i que n’hi ha moltes més. Parlarem de Hootsuite, Facebook Creator Studio, Tweetdeck i Linktree.
En aquest pòdcast parlarem de Linkedin, la xarxa social professional que va néixer el 2004 i que continua sent un referent en el món laboral, professional i empresarial, també parlarem, molt important, del què NO és. Som-hi!
Parlem de les claus per ser més visibles a les xarxes socials i a internet, en concret en aquest pòdcast de la publicitat a Facebook i Instagram. I és que la visibilitat de forma orgànica -és a dir, amb els nostres propis recursos- és limitada a no ser que compten amb una gran audiència amb la qual tinguem un alt grau d’interacció.
Fer màrqueting va molt més enllà d’intentar vendre productes i serveis de manera directa. És el màrqueting de continguts que, amb l’era d’internet, ha pogut desenvolupar tot el seu potencial.
El màrqueting per correu electrònic (email màrqueting) va molt més enllà de l’àmbit purament comercial i és una eina que ja s’utilitza en tots els sectors, també a les administracions públiques.
Un exemple, són els butlletins electrònics que envien els Ajuntaments o Consells Comarcals amb una recopilació de notícies, activitats d’oci i cultura o informacions rellevants per a la ciutadania.
Aquest material et mostra els conceptes essencials a tenir en compte en la negociació: bases fonamentals dels processos de negociació, com aconseguir beneficis per a totes les parts, necessitats, desitjos i posicions en la negociació, etc.
Aquest material t'ajudarà a conèixer les conductes ideals de la persona negociadora: planificació i comportament entre d'altres aspectes.
Aquest material t'ensenyarà com es prepara una negociació: la planificació, fases, on i com negociar, estratègies i tàctiques de la negociació, el paper del temps, etc.
La neurocomunicació consisteix en l’aplicació de la neurociència en el coneixement dels processos de comunicació humana. Aquesta ens permet millorar les nostres comunicacions socials i incrementar la nostra probabilitat de persuadir i impactar amb el nostre interlocutor.
El neuromàrqueting consisteix en la utilització de tècniques que pertanyen a la neurociència per intentar analitzar el comportament dels consumidors i conèixer i comprendre els nivells d’atenció que mostren a diferents estímuls, intentant explicar-ho des de la base de la seva activitat neuronal.
En aquest recurs s'amplia la informació sobre aquests conceptes i s'assenyalen algunes idees per poder aplicar-los en l'entorn de les organitzacions.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Conferència que tracta sobre la importància del llenguatge a l'administració pública. Ens comuniquem de forma clara? Crear confiança i empatia amb la ciutadania depèn, en molts casos, de la comunicació.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Aquest material ens presenta les pautes bàsiques per a elaborar material de difusió jugant amb elements essencials del disseny gràfic. Des de la importància de definir el públic a qui ens adrecem a la tria de tipografia, colors i imatges tenint en compte allò que comporta aquesta tria, el material ens acompanya a prendre les decisions per obtenir el resultat desitjat.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Els diferents models conductuals en els que ens movem cada dia poden tenir diverses causes i poden manifestar-se de formes molt diferents D’entre les diferents possibilitats, la conducta assertiva es manifesta com l’expressió adequada de les emocions en les relacions socials, sense que hi hagi ansietat o agressivitat. Per això, l’assertivitat esdevé una eina clau en totes les dimensions de les relacions humanes i, òbviament, també en les professionals.
El recurs ens dóna coneixement sobre aquest tema, i ens aporta eines per a la reflexió i per a la pràctica d'algunes tècniques que ens ajudaran en la pràctica de l'assertivitat.
En aquest manual, totalment pràctic, s'explica la metodologia idònia per gestionar les expressions i tècniques comunicatives més útils per persuadir, influenciar i convèncer els nostres interlocutors.
En 2' coneix aquesta tècnica de presentació de projectes que és concisa i clara.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Cada dia és més necessari parlar en públic, presentar-se, presentar projectes, argumentar opinions… Les persones formem part de grups i d’organismes on volem que la nostra opinió compti.
Tenir un estil comunicatiu eficaç és un objectiu que no es garanteix només amb una bona preparació tècnica: també cal un bon nivell d’autoconeixement i de reflexió sobre la pròpia pràctica i la comunicació eficaç.
Cada dia és més necessari parlar en públic, presentar-se, presentar projectes, argumentar opinions… Les persones formem part de grups i d’organismes on volem que la nostra opinió compti.
Tenir un estil comunicatiu eficaç és un objectiu que no es garanteix només amb una bona preparació tècnica: també cal un bon nivell d’autoconeixement i de reflexió sobre la pròpia pràctica i la comunicació eficaç.
Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual té com a principal objectiu aprendre a fer infografies i visualitzacions per tal de millorar la presentació, comunicació i difusió de la informació i mostrar les dades de manera ordenada, creativa i molt visual.
Per saber parlar bé en públic cal seguir una tècnica i una pràctica. Carme Pla, actriu de la companyia TdeTeatre i formadora, ens explica les pautes bàsiques a seguir per aconseguir-ho.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Amb aquest recurs aprendrem com crear infografies interactives, una forma de presentar informació de forma visual i concisa, permetent que el lector navegui per aquesta mentre interactua amb diversos elements.
Descobrirem què són i quan fer servir aquest tipus d'infografies i veurem com pots crear les teves pròpies infografies interactives.
Conté 4 blocs (comença, crea, dissenya, sorprèn) cadascuna de les quals conté:
un vídeo, un document en PDF amb tots els continguts i alguns enllaços d’interès.
El manual proposa alguns mecanismes i recursos per convertir informació, dades i esdeveniments en estructures narratives amb principi, nus i final. Així, el nostre missatge pot tenir més sentit i arribar a més persones. Els mecanismes de la narració i el coneixement d'alguns requisits i elements clau que se'ns presenten ens ajuden a ser molt més impactants.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Gràcies a la seva imaginació, l'ésser humà és l'únic animal capaç d'inventar històries. Però quines funcionen millor que altres. Per què? En aquest vídeo descobriràs les claus per fer funcionar una bona història.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
Persuadir no és una altra cosa que convèncer a altres persones envers una idea. Per aconseguir-ho, qualsevol de nosaltres necessita posar en pràctica una sèrie d’eines personals que no són tant obvis com poden semblar d’entrada.
Aquest recurs et dóna unes primeres pinzellades de com millorar la teva capacitat d'argumentació.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
· Millorar les tècniques de comunicació verbal i no verbal: conèixer el cos.
· Identificar els diferents aspectes del llenguatge verbal.
· Guanyar autoconfiança al parlar en públic: detectar els bloquejos a l'hora de parlar en públic.
· Identificar les tècniques que ajudin a connectar amb el públic.
· Aprendre a gestionar les emocions, els nervis, la por, etc.
· Conèixer les eines per a superar la por escènica i com aplicar-les.
1. Planificar i estructurar les reunions i o presentacions virtuals
2. Descobrir nous recursos per fer les presentacions i reunions virtuals més atractives i productives
· Seleccionar els recursos virtuals que més s'adaptin a cada necessitat i objectiu
3. Adquirir recursos per generar connexió entre els participants
· Conèixer els propis recursos expressius per generar més connexió virtual
· Crear i moderar debat activament mitjançant les eines que ofereixen les sales de reunions virtuals
Conèixer i aplicar els elements de la comunicació no verbal i valorar com intervenen per fer més eficaces les presentacions orals en públic.
· Familiaritzar-se amb els principis bàsics de la resolució de conflictes entre professionals, amb els equips i els usuaris.
· Adoptar eines de comunicació negociadora orientada a la solució.
· Adquirir estratègies de facilitació, recursos i estratègies de prevenció i solució positiva de conflictes.
· Donar a conèixer els conceptes de Lectura Fàcil i Llenguatge Planer.
· Aplicar les pautes LF a la redacció de diferents documents administratius dirigits a la població.
En acabar l'acció formativa, les participants seran capaces de:
1. Adquirir eines i recursos per aconseguir un aspecte més professional i atractiu optimitzant l'ús del powerpoint.
2. Incentivar la creativitat al voltant de l'eina de powerpoint per millorar les presentacions.
2.1. Comprendre els principis del visual thinking.
2.2. Saber utilitzar imatges per millorar les presentacions.
2.3. Millorar l'ús de colors i les tipografies.
3. Evitar l'automatització per prendre decisions en el procés de creació del powerpoint.
3.1. Obrir el ventall de possibilitats amb les tècniques apreses per fer-les mes efectives a les nostres necessitats.
· Adquirir eines i recursos per aconseguir un aspecte més professional i atractiu optimitzant l'ús del powerpoint.
· Incentivar la creativitat al voltant de l'eina de powerpoint per millorar les presentacions.
· Evitar l'automatització per prendre decisions en el procés de creació del powerpoint.
· Comprendre les eines de la Comunicació No Violenta (CNV).
· Aplicar les eines de CNV en la nostra manera de comunicar-nos.
· Detectar els judicis que poden interferir en la nostra comunicació.
· Trobar estratègies per satisfer les nostres necessitats i les de les altres persones.
· Prevenir conflictes i/o situacions violentes,
· Reconèixer quins són els principals obstacles que interfereixen en una bona comunicació amb un mateix i cap als altres.
· Millorar la seva comunicació potenciant l'assertivitat i l'empatia i atenent als sentiments i necessitatsde cadascú.
· Utilitzar el procés de la Comunicació NoViolenta en la seva vida quotidiana
· Distingir la diferència entre argumentar i opinar.
nnn
· Expressar-se de forma ordenada i raonada.
· Construir argumentacions sòlides.
· Contra-argumentar de forma eficaç.
· Distinguir la diferència entre argumentar i opinar.
· Comprendre la importància i la utilitat de fer servir el llenguatge argumentatiu.
· Expressar-se de forma ordenada i raonada.
· Construir argumentacions sòlides.
· Contra-argumentar de forma eficaç.
·Definir la marca personal per fer-nos visibles professionalment.
·Liderar de forma estratègica el projecte de la biblioteca i posicionar-la en els llocs claus del mercat.
Conèixer i aplicar els aspectes que intervenen en un procés de negociació orientat a arribar a un acord en situacions de conflicte d'interessos, o arribar a la construcció d'aliances, des d'una perspectiva de benefici mutu i a llarg termini.
Conèixer i aplicar els aspectes que intervenen en un procés de negociació orientat a arribar a un acord en situacions de conflicte d'interessos, o arribar a la construcció d'aliances, des d'una perspectiva de benefici mutu i a llarg termini.
Conèixer i utilitzar tècniques de neuromàrqueting i neurocomunicació per comunicar amb els nostres interlocutors de manera més efectiva.
· Conèixer i aplicar tècniques de comunicació persuasiva per tal d'assegurar l'assumpció d'objectius de treball i produir un impacte determinat en les persones.
· Incrementar la seguretat i l'autoconfiança en situacions de negociació o coordinació.
· Conèixer els diferents recursos per a una bona expressió verbal, que sigui congruent amb una bona comunicació no verbal.
· Dominar el procés de transmissió d'informació.
· Incrementar l'empatia i la comprensió de les necessitats dels nostres interlocutors
· Aconseguir perdre la por escènica davant de situacions que requereixen parlar o fer presentacions en públic, davant de grups o a equips.
· Reconèixer i autovalorar els dèficits comunicatius per afrontar-los i millorar-los.
· Guanyar impacte en les presentacions d'actes, ponències, reunions, negociacions col·lectives, etc.
· Implementar la tècnica àgil de presentació d'informacions, projectes, etc. PechaKucha.
· Conèixer els components (de contingut i continent) propis de la tècnica PechaKucha.
· Experimentar amb una tecnologia d'edició de presentacions al núvol.
1. Aprendre els conceptes bàsics de les infografies i visualitzacions.
· Descriure què són les infografies i visualitzacions.
· Identificar els elements bàsics de les infografies i visualitzacions.
· Detectar les particularitats de les infografies i visualitzacions a les Administracions públiques.
2. Elaborar una infografia associada al lloc de treball.
· Definir els objectius, el missatge i els destinataris de la infografia.
· Gestionar les dades que es faran servir a la infografia.
· Utilitzar les eines de maquetació de la infografia de manera adequada.
· Adquirir coneixements bàsics sobre com és i com funciona la laringe, el mecanisme respiratori i el mecanisme ressonador.
· Proporcionar els recursos i habilitats necessàries per al bon ús de la veu.
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
· Conèixer què són i quan fer servir aquest tipus d'infografies.
· Conèixer com crear infografies interactives, una forma de presentar informació de forma visual i concisa, permetent que el lector navegui per aquesta mentre interactua amb diversos elements.
1. Identificar els elements principals de l'storytelling.
2. Utilitzar aquests elements en els contxtos professionals.
· Construir el discurs amb patrons efectius i tècniques que aconsegueixin l'atenció de l'audiència perquè s'assimilin i recordin les idees d'una manera eficaç i atractiva.
· Aprendre a utilitzar tècniques de storytelling en les nostres presentacions.
· Identificar els propis punts forts i febles en la comunicació oral.
· Definir els objectius personals de millora de la comunicació no verbal que acompanya l'oralitat i de la pròpia expressió oral formal.
· Augmentar l'autoconfiança i la tranquil·litat en dirigir-se a un auditori.
· Millorar en l'ús del llenguatge no verbal com a suport de la comunicació verbal.
· Conèixer les tècniques d'elaboració del pla d'una presentació oral.
· Aplicar les eines i els recursos adequats per a la captació i per al manteniment del interès de l'auditori.
· Persuadir, convèncer, motivar l'auditori perquè actuï en la direcció que es demana, és a dir, moure a l'acció (emocionar) amb els recursos verbals i no verbals propis.
· Conèixer i aplicar tècniques de comunicació persuasiva per tal d'assegurar l'assumpció d'objectius de treball i produir un impacte determinat en les persones.
· Guanyar impacte en les presentacions d'actes, ponències, reunions, negociacions col·lectives, etc.
· Incrementar la seguretat i l'autoconfiança en situacions de negociació o coordinació
. Reconèixer i autovalorar els dèficits comunicatius per afrontar-los i millorar-los.