Efectivitat individual

66 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2210.jpg

Aquest material ofereix un espai pràctic de reflexió i acció amb el qual fer aquest trajecte d’autoobservació, presa de consciència i transformació vers aquells aspectes relacionats amb l’entorn laboral que volem redefinir o reenfocar. És una proposta per sentir-nos cocreadors dels diferents ecosistemes relacional de les nostres vides.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_automotivacio.jpg

Et presentem una sèrie de 12 de pòdcast centrats en l'Automotivació. L’automotivació ens convida a fer un viatge cap a dins, a identificar allò que ens fa connectar amb el sentit, l’autoconfiança, l’energia i l’acció conscient, és a dir, amb el nostre propi motor intern.
El recurs inclou 12 pòdcast d'entre 10-15m que segueixen l'ordre d'un manual.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Manual
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2700.jpg

Potenciar l'autoestima i la motivació és la finalitat d'aquesta 'màster class'. La Carme Bonet és lingüista i potenciadora de persones i dinamitzadora d'equips. Es defineix com una autèntica entusiasta i persona positiva. Amb aquesta xerrada t'ajudarà a reconnectar amb el teu jo interior per superar els moments baixos que totes les persones tenim tard o d'hora.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.

1 hora 1 habilitat
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2333.jpg

En 2' descobriràs com consensuar idees de millora, per un projecte, ... d'una forma senzilla i efectiva.

Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2319.jpg

La curiositat i l'exploració de petits nous canvis en les nostres rutines poden ser útils per obrir pas a la creativitat. En 2' algunes idees de com acomseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2332.jpg

Les analogies forçades és una tècnica senzilla per ampliar i indagar el treball creatiu sobre una idea. En 2' el recurs et mostra com aplicar-la

Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2446.jpg

La creativitat és la capacitat de generar solucions noves partint de coneixements que ja tenim interioritzats al nostre cervell. Però els lladres de temps com la pressa o la infoxicació, ens col·lapsen sovint. En aquesta xerrada descobriràs com clarificar, idear, desenvolupar i implementar solucions originals.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.

1 hora 1 habilitat
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2317.jpg

Sovint, la quantitat de feina i la disposició a fer-la ens fan males passades i no fem allò que hauríem de fer i fem d'altres coses no tan importants.En 2', aquest vídeo ens planteja un mètode que ens pot ajudar a focalitzar-nos i ser més eficients.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2318.jpg

La curiositat és un important factor de canvi individual i col·lectiu. Existeixen diverses actituds i trucs que ens ajuden a activar-la. En aquest recurs, en 2' se't donen diverses idees sobre com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2450.jpg

El recurs presenta una manera per trobar la forma de resoldre reptes ràpidement. Les etapes de divergència i convergència són les claus per fer-ho. En 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2350.jpg

La creativitat es pot desenvolupar, activar encara que l'hàgim tingut adormida durant molt de temps. Som creatius per naturalesa, encara que de vegades ens costi expressar-ho.
Aquest recurs ens facilita, de forma clara i senzilla, les condicions necessàries per activar aquesta habilitat.

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2412.jpg

El pas al model híbrid de treball ha estat un fet per a moltes administracions públiques després de l'experiència de teletreball durant la pandèmia. Aquest canvi ha d'aportar una sèrie de canvis individuals i grupals perquè la qualitat de la feina i el seu impacte en cadascun dels treballadors sigui positiu.
El recurs orienta sobre quins aspectes cal canviar i en quines qüestions cal parar una atenció especial.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Trucs del teletreball

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2479.jpg

Les creences constitueixen la base de la nostra vida. El nostre comportament depèn de quin sigui el sistema de les nostres creences. Són vincles invisibles: no en solem ser forçosament conscients, no les pensem, sinó que actuen de manera inconscient, latent, com implicacions de com d’expressament fem o pensem.
Aquest recurs ens pot ajudar a comprendre en profunditat quina dimensió i impacte tenen en la nostra manera de ser i actuar.

Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2352.jpg

Què té a veure la responsabilitat amb sentir-nos protagonistes, i no víctimes, de la nostra vida?
És des d'ella des d'on es pot iniciar aquest camí que té molts beneficis tant en el terreny professional com en el personal i que permet guanyar confiança i credibilitat. No obstant, no és un procés ràpid ja que el canvi necessita d'una introspecció que porta el seu temps i el seu esforç.
El recurs ens acompanya a fer-lo.

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2482.jpg

Les emocions tenen un paper fonamental en el nostre desenvolupament integral i en el nostre èxit en l’àmbit de les relacions socials, tant en el pla personal com en el professional.
És indispensable aprendre a aturar-se per escoltar-nos, saber què ens està passant i comprendre com això es tradueix en conductes i resultats.
Aprendre a llegir el missatge que les nostres emocions ens volen transmetre
ens permetrà prendre millors decisions i respondre adequadament a les demandes de l’entorn.

Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2351.jpg

La incertesa és un estat normal i adaptatiu a certes situacions imprevistes i la seva presència ens ajuda a posar-nos en acció per sortir d’aquestes situacions. Això no obstant, la incertesa ancorada a la por pot convertir-se en un element de bloqueig.
Vivim temps turbulents i exigents marcats per profunds processos de canvi. Per això, és fonamental aprendre a comprendre i gestionar la incertesa i així adaptar-nos als temps actuals.
El recurs ens ofereix reflexions i eines per poder avançar des de la incertesa entenent, acceptant i treballant aquells factors que poden frenar la necessitat d'adaptació al canvi.

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2436.jpg

En aquesta classe magistral de poc més d'una hora aprendràs a gestionar les teves emocions de forma positiva. Perquè no és tant el què passa sinó com ho sentim i ho gestionem.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.

1 hora 1 habilitat
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2476.jpg

La resiliència implica la capacitat d'aguantar l'adversitat i transformar-la en una possibilitat per créixer, aprendre i desenvolupar-nos. Per això, no només no esgota, sinó que empodera. La resiliència és resistir i construir.
En aquest recurs aprendràs sobre el concepte i sobre com activar-lo en el nostre dia a dia.

Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2477.jpg

L'acceptació consisteix en permetre's sentir allò que se sent i estar allò on s'està.
Però això no sempre és senzill: acceptar els fets, acceptar els altres i, també, acceptar-nos a nosaltres mateixos requereix de reflexió i de l'ús d'algunes tècniques i mètodes que poden ajudar-te.
El recurs pretén donar-te algunes idees de com fer-ho.

Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2478.jpg

La vulnerabilitat és un concepte que sovint té definicions i percepcions equívoques que ens porten a rebutjar-la com a quelcom no desitjable. En el recurs ens endinsem en el seu sentit total i necessari per tal d'acceptar-lo i gaudir-lo en tota la seva dimensió.

Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2757.jpg

Aproximació al concepte d'indicador i a les qüestions clau a considerar per a la seva elaboració i classificació.
En aquesta aproximació, s'hi estudia la relació entre els indicadors i el compliment dels objectius, les tipologies d'indicadors i les metodologies per al disseny de sistemes d'indicadors.

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2777.jpg

En aquest tema, s’hi introdueix el sistema d’indicadors associat al quadre de comandament integral, situant el/la participant en el rol de dissenyador(a) d’aquest tipus d’eina de gestió. S’analitzen també les quatre dimensions o perspectives que conformen el model bàsic d’anàlisi com són:
- La perspectiva econòmica.
- La perspectiva de la ciutadania.
- La perspectiva dels processos interns.
- La perspectiva de l’aprenentatge i del creixement

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2779.jpg

Els indicadors són útils per nodrir altres eines i estratègies d’innovació a l’àmbit públic, entre les quals volem destacar en aquest moment la definició de cartes de serveis i l’aposta per l’open data.

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2778.jpg

Aquest tema tracta la utilització dels sistemes d’indicadors com a instruments de mesura de la qualitat de la prestació dels serveis públics municipals. Per això s’estudien en profunditat els factors de qualitat dels serveis i l’establiment de sistemes per al seu control basats en indicadors.

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2322.jpg

L'aproximació a un text tècnic llarg abans de fer-ne la lectura completa ens facilita una lectura comprensiva més ràpida. En 2' et donem pautes per fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2324.jpg

Conèixer el moviment que fa l'ull en el procés de la lectura ens serveix per entrenar-lo per augmentar-ne el ritme. En 2' algunes idees de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2323.jpg

Llegir bé requereix una posada en escena que afavoreixi claredat, comoditat i un cert ordre. En 2' s'assenyalen algunes qüestions claus a tenir en compte.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2219.jpg

En aquest manual, eminentment pràctic, trobaràs eines i tècniques interessants, conceptes inspiradors, guies en format àudio i alguns recursos més que constitueixen una manera senzilla de posar en pràctica el Mindfulness en el dia a dia professional.
Com més ens autoconeguem, com més consciència posem en tot el que fem i com millor ens autoregulem emocionalment i conductualment, més benestar laboral (i personal) aconseguirem en el dia a dia.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2286.jpg

Al llarg d'aquest recurs veurem alguns trucs per tenir més productivitat.
Aquests consells per millorar la productivitat podrien classificar-se en una o més d’aquestes tres categories:
1.Com administrar millor el temps.
2.Com administrar millor l'energia.
3.Com manejar millor l'atenció.

Microcursos
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2349.jpg

Vivim immersos en l’anomenada revolució digital: un nou paradigma digital que s’està obrint camí en tots els àmbits de les nostres vides i on el canvi és constant: l'accés i gestió de quantitats ingents d’informació i fonts, la proliferació de les comunicacions, els nous espais de participació, les noves maneres de treballar i els nous models de negoci... Tot plegat requereix que siguem pensadors crítics per, en definitiva, ser amos del nostre pensament i actuar en conseqüència.
Per això, aquest recurs es centra en definir què és el pensament crític i en detallar les 3 capacitats essencials que exigeix posar-lo en joc, així com els seus components associats: la nostra capacitat d’aprendre, l’autoconeixement i la comunicació eficaç.

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2269.jpg

Trello és un gestor de projectes en línia que t'ajudarà a organitzar cites, lliuraments i recordatoris per compartir amb el teu equip. Amb aquesta classe virtual podràs descobrir els avantatges de l'eina.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

1 hora 1 habilitat
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2198.jpg

La gestió del temps és clau per obtenir resultats eficients i eficaços en els objectius i tasques que ens plantegem. L'observació del nostre entorn, de les nostres rutines, de les nostres maneres de fer és clau per millorar. A partir d'aquí, aplicar diverses tècniques de controlens ajudarà a obtenir uns resultats més satisfactoris a nivell personal i organitzacional.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2360.jpg

Identificar els lladres del temps, les interrupcions, ordenar la teva feina diària a través de llistes de control, etc. Hi ha moltes formes de gestionar bé el teu temps. Entrenar i practicar per fer-ho bé és el que aprendràs en aquesta classe en línia de poc més d'una hora de durada.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

1 hora 1 habilitat
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2484.jpg

Aquest document ens farà una introducció a les metodologies Agile, ens ajudarà a entendrecom van néixer i a quina necessitat volien donar resposta. I ens mostrarà que apropar-nosa aquestes metodologies des de l’administració pública també és possible. No estarem lliures de superar algunes dificultats, però ni més ni menys que la d’altres tipus d’organització, ja que
del que estem parlant és de generar un canvi cultural, d’introduir una nova forma de veure i interpretar el món que ens envolta

Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2006.jpg

Aquest material et mostrarà la millor manera d'utilitzar l'agenda, com organitzar la nostra feina i com treure el màxim profit del dia. Et mostrarà com indentificar oportunitats de millora i maximitzar l'ús del temps focalitzant l'atenció.

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2275.jpg

En aquest recurs aprendreu alguns motius que justifiquen la importància de la priorització i algunes tècniques per portar-la endavant. En aquest sentit, el treball per objectius (la seva definició i característiques per tal que impulsin a l’acció) , i les principals diferències entre un pla d’acció i un projecte poden ser molt útils per aplicar en la situació de teletreball o en equips híbrids.
El recurs presenta els coneixements bàsics, materials per ampliar i breus exercicis per contribuir a consolidar els aprenentatges.
Trucs del teletreball

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2001.jpg

Aquest material et facilitarà les pautes per a planificar la teva feina de manera que els resultats siguin visibles, mitjançant el coneixement i la identificació de l'objectiu i sentit d'allò que estàs fent.

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2194.jpg

Vídeo de 2 minuts on es mostren els avantatges de l'ús de les llistes de control en la planificació, organització i gestió de les nostres jornades de treball, així com també els conceptes claus per a aplicar-les correctament.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2310.jpg

Si necessites deixar de gestionar el teu temps com sempre per poder començar a gaudir-lo com mai, aquest manual és per tu.
Comença a prendre millors decisions per saber quines accions has de fer en cada moment, en funció del teu autoconeixement i d’una planificació 100% realista i flexible.
Deixa fora les excuses i fes que els minuts juguin sempre a favor teu!
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2233.jpg

Si al final de la nostra jornada laboral tenim sentiments de frustració, angoixa, estrès o penediment, voldrà dir que no hem fet allò que havíem de fer o volíem fer. Aquest material t'ajudarà a aprendre a gestionar millor el temps, prioritzant les tasques a fer per assolir el màxim possible de resultats en el temps disponible.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2201.jpg

La planificació i l'organitació del treball són elements claus per a fer un ús eficient i eficaç del nostre temps. Existeixen diverses eines i tècniques que ens ajuden en aquestes qüestions. L'autora ens introduiex en aquest món i ens presenta més a fons dueseines que poden ser-nos d'utilitat: la matriu d'Eisenhower i l'agenda.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2195.jpg

Vídeo de 2 minuts on es mostren els avantatges de l'ús del mètode GUT per a la priorització de tasques.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2272.jpg

Aquest recurs planteja alguns dels mites de la gestió del temps, assenyala alguns elements per a la seva millora i ajuda a identificar els principals lladres del temps.
Les pautes que s'hi ofereixen contribueixen a anar un pas més enllà i millorar la manera en que es gestiona el temps.
Trucs del teletreball

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2197.jpg

La gestió del nostre temps ha de tenir en compte el risc de la procrastinació consistent en deixar per més endavant algunes tasques. El recurs dóna eines per poder superar aquesta manera de fer.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2196.jpg

L'agenda és una bona eina per contribuir a millorar la gestió del nostre temps. En 2 minuts tindràs algunes idees de com utilitzar-la.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2188.jpg

Vídeo de 2 minuts on es mostra una tècnica fàcil i útil per gestionar el temps de treball i aconseguir ser més eficients.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2483.jpg

La Programació Neurolingüística, coneguda com PNL, és un conjunt d’eines, exercicis i recursos destinats a entendre les nostres arrels, què és el nostre món intern. Les nostres experiències de vida creen inconscientment les ulleres amb les que veiem les persones, el món i a nosaltres mateixos.
La PNL estudia com les persones filtrem la informació que percebem, li donem un significat intern i, en funció d’aquest, experimentem l’emoció que incita a un comportament o un altre. Si vols saber més sobre què és la PNL, per a què serveix i com la pots aplicar, llegeix aquest recurs.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2124.jpg

En aquest manual trobaràs tècniques interessants, conceptes inspiradors, útils propostes de pràctiques i alguns elements més que constitueixen el bloc bàsic d’eines provinents de la PNL per acompanyar-te en el teu dia a dia professional.

Manual de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg

Què és la síndrome de la cabana? Quins són els símptomes? Com ens afecta? Possibles causes i tractaments. Parlem de síndrome quan una persona després d'una determinada experiència vital experimenta una sèrie de reaccions emocionals, cognitives i motores. En la síndrome de la cabana, aquesta experiència vital es vincula a quan les persones han de viure tancades en un mateix espai durant determinats períodes de temps, sense disposar d'estímuls externs. En aquest recurs expliquem com podem utilitzar aquests conceptes a la feina.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg

Què és i com ens afecta la síndrome del treballador bombolla? Quins són els símptomes? Quines són les possibles causes i els seu tractament. El treballador bombolla és aquell que no desconnecta mai de la feina i, per tant, està sempre connectat, disponibles a nivell laboral i, per tant, a curt i mitjà termini els pot provocar estrès.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg

A vegades, l’anomenada síndrome del frau és un trastorn psicològic en el qual les persones amb èxit no poden assimilar tot el que han aconseguit, no creuen que sigui fruit del seu talent o esforç. Aquest trastorn és més habitual del que sembla, i 7 de cada 10 persones l'han sofert alguna vegada en la seva vida.Quins són els símptomes? Com ens afecta? Quines possibles causes té i quin tractament?

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2420.jpg

El motiu que el psicòleg Harry Harlow va dur a terme aquest experiment és per demostrar de manera científica la teoria sobre la inclinació i la privació maternal desenvolupada per John Bowlby. Ens ha semblat interessant poder explicar, des del vessant psicològic, com n'és d'important el vincle amb la mare en la nostra infància i com ens afectarà la resta de la nostra vida.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2421.jpg

Quina influència exerceix en nosaltres la pressió social? Podem acabar canviant d'opinió sota la pressió de grup? En aquest pòdcast s’explica l'objectiu d'aquest experiment que era estudiar les condicions socials que indueixen a una persona a resistir o a conformar-se a les pressions del grup quan aquesta expressa una opinió contrària a l'evidència.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2422.jpg

En aquest pòdcast s’explica el fenomen de la persona que experimenta una situació negativa i no compta amb els recursos suficients per gestionar-ho. En conseqüència, comença a pensar que no podrà defensar-se mai davant aquesta mena de situacions. Pot tenir diverses implicacions negatives en la vida diària de les persones, ja que els seus símptomes poden ser: ansietat, depressió, falta de motivació, etc.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2423.jpg

Com afecta la nostra opinió el que ens han dit sobre algú abans de conèixer-lo? L'aparença física, la roba, els títols acadèmics... aquests i d'altres aspectes ens condicionen l'opinió que tenim d'algú fins i tot abans de començar a conèixer la persona.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

És important saber com ens sentim, pensem en el nostre dia a dia i desenvolupar aquelles capacitats que ens poden ajudar a fer front a situacions d’estrès de la millor manera possible.
Tots podem potenciar i millorar la nostra intel·ligència emocional: coneixent les nostres pròpies emocions (saber gestionar-les) i reconeixent les dels altres (treballar l’empatia) i treballar la capacitat de motivar-se un mateix.
En aquest pòdcast ens centrarem en la intel·ligència emocional. Què és? D’on surt aquest concepte? Quin paper pot jugar en les nostres vides fer-ne ús? Quins factors intervenen? Quines habilitats necessitem per tenir una bona intel·ligència emocional?

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

En aquest pòdcast es parlarà de la importància de la intel·ligència emocional en el treball, considerant que pot ser el que marca la diferència més enllà de fer bé la feina. Les persones emocionalment intel·ligents comprenen millor als altres, s’adapten millor a les situacions canviants i incertes, són més empàtiques, tenen una vida més sana... En definitiva, les persones amb una intel·ligència emocional alta compten amb molts avantatges, també en l’àmbit laboral. Com influeix la intel·ligència emocional en la nostra feina? Com podem desenvolupar-la?

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

En aquest primer pòdcast es parlarà de quines són les millors estratègies per desenvolupar la intel·ligència emocional.
L'autoconsciència ens permet saber com estem: si patim estrès, quins pensaments tenim, quines emocions i quines creences. És un gran mecanisme que influeix en el desenvolupament personal. Practicar l'atenció plena i saber escoltar són grans eines per treballar la intel·ligència emocional. Per on comencem? Com podem desenvolupar-les? Com podem trobar la motivació?

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

En aquest pòdcast es parla sobre l’efecte Pigmalió: de la influència que una persona pot exercir sobre una altra, basada en la imatge que aquesta té d'ella. Les seves creences podran influir en el rendiment de l'altre i en com podem motivar-nos per tirar endavant projectes.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

L'autocontrol emocional és un component essencial en la intel·ligència emocional. Permet regular totes les emocions positives i negatives que s'experimentin i expressar-les de manera adequada.
En aquest abordem quines són les emocions bàsiques, com ens ajuden i com podem aprendre a gestionar-les.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

Els canvis són inevitables i la capacitat de modificar la conducta ens permet treure més profit i augmentar les nostres competències. Per on començar? Quines fases formen part dels procés? Com preparar-nos psicològicament per a gestionar els canvis que a nivell professional es produeixen en la nostra vida? Quines habilitats i recursos podem desenvolupar per millorar tant el nostre entorn com la gestió dels equips?

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

En aquest pòdcast es parla de com adaptar-nos a entorns professionalment exigents. Per on començar? Quins poden ser aquests entorns? Quines habilitats o recursos podem desenvolupar?
Ser conscients de la situació, detectar aquells elements que dificulten un bon ambient i veure com gestionar aquestes situacions pot ajudar-nos.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

La intel·ligència emocional és l’habilitat per a reconèixer, entendre i gestionar les emocions en nosaltres i en la interacció amb els altres.
Una persona amb intel·ligència emocional serà capaç de modificar el seu estil de lideratge en funció de l’altra persona. ja que té molt a veure amb la capacitat d’influir i d’escollir com em relaciono amb els altres.
No és estrany que que la intel·ligència emocional sigui la responsable d’entre el 85% i el 90% de l’èxit dels líders en les organitzacions Així doncs, com podem aplicar la intel·ligència emocional a la feina? I a la nostra vida personal?

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

Sovint no gestionem massa bé l’enuig i això pot tenir conseqüències no gaire desitjables. Per què si estic enfadat no seré eficaç? Estar enfadats és una emoció que provoca efectes en el nostre cos. A la llarga podem patir estrès, així que cal vigilar a no viure un enuig crònic a la feina, per la nostra salut mental i física.
Què podem fer? Com reacciona físicament el nostre cos? Una bona opció és aprendre a relaxar-nos.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

Dubtar de les nostres capacitats, formar part d’un nou equip, començar un nou projecte... són moltes les raons que en un moment donat ens fan tenir por... Com de limitant pot arribar a ser la por? La por a equivocar-nos pot arribar a paralitzar-nos? Com afecta les nostres capacitats professionals? I com podem superar aquestes pors?
La por a la feina pot portar-nos a la procrastinació, postergació o posposició d’accions, a retardar activitats o situacions que han d'atendre's, substituint-les per altres situacions més irrellevants o agradables.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg

Què li passa al nostre cos si estem preocupats? Pot afectar el nostre rendiment laboral? Podem acabar patint estrès? D'on prové l'estrès? Saps què és l'eustrès? I el distrès?
Quan ens sentim sotmesos a pressió, el nostre sistema nerviós dona instruccions al cos perquè alliberi hormones de l'estrès, com adrenalina i cortisol, que produeixen canvis fisiològics amb la finalitat d'ajudar-nos a fer front a l'amenaça o el perill.

AudioFormació de la DSF (pòdcast)
Tipus de recurs
Entrevista
Format
Àudio