Aprenentatge permanent

38 recursos i/o accions formatives relacionades

Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2314.jpg

El procés d'aprendre és complicat quan estem sotmesos a tanta informació que pot desorientar-nos. Aquest vídeo de 2' ens planteja 10 accions bàsiques que ens ajudaran a aconseguir l'aprenentatge desitjat.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2458.jpg

De l'experiència se n'aprèn, però per fer-ho necessitem saber com abordar aquest aprenentatge. En 2' te'n fem 5 cèntims.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2437.jpg

El teletreball ha estat la palanca que a alguns els faltava per engegar l'autoprenentatge autònom. Però sabem com fer-ho? Aquesta xerrada ens indica la metodologia i algunes eines per aconseguir-ho.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.

1 hora 1 habilitat
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2321.jpg

Pot interessar-te memoritzar algunes idees, tasques, projectes de manera que les tinguis presents més enllà de la informació escrita que ens és indispensable. Per a això, la construcció d'un Palau al cap pot ser-te útil. En aquest recurs et mostrem com emprar-la.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2454.jpg

Woop és una tècnica que ens ajuda a superar els possibles obstacles que preveiem per aconseguir un objectiu. En 2' t'expliquem com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Resource new until
Nou
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2331.jpg

El mètode Shu-Ha-Ri et suggereix una forma d'aprendre. En 2' te'n pots fer una idea.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

Videopindoles d'aprenentatge
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2265.jpg

Aquest recurs té un doble objectiu: practicar l'escolta, la lectura i la comprensió en anglès mentre descobreixes quines són les claus per aprendre idiomes i quines són les creences limitadores que sovint ens bloquegen i desmotiven. Disposes de vídeos amb subtítols en anglès i català, transcripcions i un full de treball per practicar pas a pas.

Experiències d'autoaprenentatge “2×1“
Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2199.jpg

Es considera eficiència lectora la capacitat de llegir i entendre ràpidament un text. Aquesta capacitat pot entrenar-se a partir de diferents tècniques que afecten la mecànica lectora i el procés de desxiframent i comprensió del text. Aquest document exposa els principals conceptes relacionats amb la matèria i presenta una sèrie d'exercicis per desenvolupar aquestes habilitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2280.jpg

Una de les grans característiques del nostre cervell és la plasticitat, és a dir, la capacitat de produir respostes més complexes a mesura que els estímuls ambientals són més exigents. Per això convé entrenar-lo i així poder millorar les nostres habilitats dia a dia.
Et proposem una sèrie de preguntes que requereixen la teva atenció.

Microcursos
Tipus de recurs
Material d'autoaprenentatge
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2203.jpg

Els Entorns Personals d'Aprenentatge (EPA) sorgeixen com a metodologia per aprendre de manera informal, contínua i col·laborativa. El document presenta les característiques generals que ha de tenir un bon EPA i presenta diverses eines digitals que poden contribuir a crear aquest entorn i fer-lo operatiu a les nostres necessitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Síntesis de formació
Tipus de recurs
Manual
Format
PDF
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2229.jpg

Òscar Dalmau, apassionat de la creativitat i la innovació en l'aprenentatge corporatiu, ens parla sobre l'evolució, altres models i pràctiques innovadores de la formació a l'aprenentatge en les organitzacions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

Aprenent amb els experts
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2115.jpg

El recurs formatiu que teniu a les mans pretén ser una guia explicativa de cadascuna de les competències professionals definides en el Diccionari de competències per al desenvolupament professional dels empleats/des dels ens locals, entés com un instrument tècnic dins del model de formació impulsat per la Direcció de Serveis de Formació (DSF). Esperem que us serveixi per comprendre-les millor i per reflexionar sobre la vostra pràctica diària i sobre els aspectes on podeu incidir cap a la millora i creixement professional.

Tipus de recurs
Manual
Format
Material en línia
Recurs

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2282.jpg

En aquest recurs aprendràs els conceptes bàsics de la gamificació d’una forma senzilla.
A més, mostrem diversos casos d’èxit que et permetran entendre molt ràpidament les potencialitats d’aquesta tècnica.
Aprèn la gamificació alhora que l’apliques!

Microcursos
Tipus de recurs
Guia d'habilitats
Format
Material en línia
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Canal
Videoformació
Durada
9,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar espais joves a les biblioteques.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

• Han aparegut clubs de lectura virtual arrel la situació actual: oferir eines perquè les biblioteques puguin mantenir-los i fidelitzar aquests nous públics.
• Explicar tècniques de moderació específiques per aquest entorn.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

•Proporcionar al personal de la XBM habilitats i competències per a la dinamització d’activitats.
•d’alfabetització i capacitació digital a partir de reptes sorgits de la comunitat per minimitzar l’escletxa digital.
•Apoderar els ciutadans adults creant programacions que donin resposta als seus processos vitals (laboral, social, cultural, memòria i patrimoni, oci, creació, etc.)
•Apoderar els nenes i nenes a través del joc, robòtica i programació.
•Aprendre a utilitzar la tecnologia com a eina de transformació social inclusiva.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

. Llegir amb rapidesa.. Comprendre el que es llegeix.. Adaptar la velocitat i la comprensió lectora al tipus de text que es llegeix i a la intenció o projecte per a la qual es llegeix.. Recordar bé el que s’ha llegit.

Canal
Presencial + en línia
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

• Identificar la tipologia d'activitats a les biblioteques i anàlisi de la seva virtualització.
• Conèixer les principals eines existents al mercat que permeten l'emissió d'activitats per al públic en format virtual.
• Identificar què aporta cada eina virtual i per quin tipus d'activitat seria recomanable.
• Entendre el que és la retransmissió en directe i en diferit. Beneficis i inconvenients de les dues opcions.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12560.jpg

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a tenir una visió global del procés del cicle formatiu, des de l’anàlisi de necessitats fins als diferents tipus d’avaluació que ens podem plantejar, sense oblidar la importància de disposar d’un pla de formació que comprengui diferents estratègies d’intervenció per millorar les competències tècniques, organitzatives i transversals dels professionals.

AutoAcredita't
Canal
En línia
Durada
2,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura a la biblioteca pública per als joves.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
8,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Oferir eines i recursos sobre l'edició de fotografies amb el mòbil.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

- Conèixer els conceptes bàsics de la gamificació.
- Entendre les potencialitats de la tècnica de la gamificació.
- Conèixer diversos casos d’èxit.
- Experimentar la gamificació a la vegada que s’utilitza.

Microcursos
Canal
En línia
Durada
1,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Canal
Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Canal
Videoformació
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Canal
Presencial
Durada
4,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.

Canal
Videoformació
Durada
7,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aprofitar tots els recursos, stories, reels, etc. i com fer fotos més artístiques.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
10,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a oferir recomanacions de còmic, així com itineraris de lectura als lectors.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Dins l'objectiu de la Música a les biblioteques de la XBM sorgeix la necessitat que les biblioteques segueixin sent refrents en la difusió de la música encara que no sigui mitjançant el préstec de CD.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

• Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.
• Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.

Canal
Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

•Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.
•Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.

Canal
Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a oferir recomanacions de novel·la, així com itineraris de lectura als lectors.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

•Presentar el procediment i circuit a seguir per les persones que formen part del tribunals als municipis.
•Donar a conèixer els aspectes normatius bàsics (TREBEB i bases reguladores) que són d’aplicació.
•Identificar i caracteritzar els trets distintius dels òrgans i tribunals de selecció.

Canal
Videoformació
Durada
2,5 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

• Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.
• Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.
• Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.

Canal
Presencial
Durada
16,0 h
Acció formativa

https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

•Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.
•Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.
•Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.

Canal
Videoformació + en línia
Durada
12,0 h