Aprenentatge permanent
38 recursos i/o accions formatives relacionades
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2314.jpg
El procés d'aprendre és complicat quan estem sotmesos a tanta informació que pot desorientar-nos. Aquest vídeo de 2' ens planteja 10 accions bàsiques que ens ajudaran a aconseguir l'aprenentatge desitjat.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2458.jpg
De l'experiència se n'aprèn, però per fer-ho necessitem saber com abordar aquest aprenentatge. En 2' te'n fem 5 cèntims.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2437.jpg
El teletreball ha estat la palanca que a alguns els faltava per engegar l'autoprenentatge autònom. Però sabem com fer-ho? Aquesta xerrada ens indica la metodologia i algunes eines per aconseguir-ho.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2321.jpg
Pot interessar-te memoritzar algunes idees, tasques, projectes de manera que les tinguis presents més enllà de la informació escrita que ens és indispensable. Per a això, la construcció d'un Palau al cap pot ser-te útil. En aquest recurs et mostrem com emprar-la.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2454.jpg
Woop és una tècnica que ens ajuda a superar els possibles obstacles que preveiem per aconseguir un objectiu. En 2' t'expliquem com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2331.jpg
El mètode Shu-Ha-Ri et suggereix una forma d'aprendre. En 2' te'n pots fer una idea.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2265.jpg
Aquest recurs té un doble objectiu: practicar l'escolta, la lectura i la comprensió en anglès mentre descobreixes quines són les claus per aprendre idiomes i quines són les creences limitadores que sovint ens bloquegen i desmotiven. Disposes de vídeos amb subtítols en anglès i català, transcripcions i un full de treball per practicar pas a pas.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2199.jpg
Es considera eficiència lectora la capacitat de llegir i entendre ràpidament un text. Aquesta capacitat pot entrenar-se a partir de diferents tècniques que afecten la mecànica lectora i el procés de desxiframent i comprensió del text. Aquest document exposa els principals conceptes relacionats amb la matèria i presenta una sèrie d'exercicis per desenvolupar aquestes habilitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2280.jpg
Una de les grans característiques del nostre cervell és la plasticitat, és a dir, la capacitat de produir respostes més complexes a mesura que els estímuls ambientals són més exigents. Per això convé entrenar-lo i així poder millorar les nostres habilitats dia a dia.
Et proposem una sèrie de preguntes que requereixen la teva atenció.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2203.jpg
Els Entorns Personals d'Aprenentatge (EPA) sorgeixen com a metodologia per aprendre de manera informal, contínua i col·laborativa. El document presenta les característiques generals que ha de tenir un bon EPA i presenta diverses eines digitals que poden contribuir a crear aquest entorn i fer-lo operatiu a les nostres necessitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2229.jpg
Òscar Dalmau, apassionat de la creativitat i la innovació en l'aprenentatge corporatiu, ens parla sobre l'evolució, altres models i pràctiques innovadores de la formació a l'aprenentatge en les organitzacions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2115.jpg
El recurs formatiu que teniu a les mans pretén ser una guia explicativa de cadascuna de les competències professionals definides en el Diccionari de competències per al desenvolupament professional dels empleats/des dels ens locals, entés com un instrument tècnic dins del model de formació impulsat per la Direcció de Serveis de Formació (DSF). Esperem que us serveixi per comprendre-les millor i per reflexionar sobre la vostra pràctica diària i sobre els aspectes on podeu incidir cap a la millora i creixement professional.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2282.jpg
En aquest recurs aprendràs els conceptes bàsics de la gamificació d’una forma senzilla.
A més, mostrem diversos casos d’èxit que et permetran entendre molt ràpidament les potencialitats d’aquesta tècnica.
Aprèn la gamificació alhora que l’apliques!
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar espais joves a les biblioteques.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Han aparegut clubs de lectura virtual arrel la situació actual: oferir eines perquè les biblioteques puguin mantenir-los i fidelitzar aquests nous públics.
• Explicar tècniques de moderació específiques per aquest entorn.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
•Proporcionar al personal de la XBM habilitats i competències per a la dinamització d’activitats.
•d’alfabetització i capacitació digital a partir de reptes sorgits de la comunitat per minimitzar l’escletxa digital.
•Apoderar els ciutadans adults creant programacions que donin resposta als seus processos vitals (laboral, social, cultural, memòria i patrimoni, oci, creació, etc.)
•Apoderar els nenes i nenes a través del joc, robòtica i programació.
•Aprendre a utilitzar la tecnologia com a eina de transformació social inclusiva.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Llegir amb rapidesa.. Comprendre el que es llegeix.. Adaptar la velocitat i la comprensió lectora al tipus de text que es llegeix i a la intenció o projecte per a la qual es llegeix.. Recordar bé el que s’ha llegit.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Identificar la tipologia d'activitats a les biblioteques i anàlisi de la seva virtualització.
• Conèixer les principals eines existents al mercat que permeten l'emissió d'activitats per al públic en format virtual.
• Identificar què aporta cada eina virtual i per quin tipus d'activitat seria recomanable.
• Entendre el que és la retransmissió en directe i en diferit. Beneficis i inconvenients de les dues opcions.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12560.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a tenir una visió global del procés del cicle formatiu, des de l’anàlisi de necessitats fins als diferents tipus d’avaluació que ens podem plantejar, sense oblidar la importància de disposar d’un pla de formació que comprengui diferents estratègies d’intervenció per millorar les competències tècniques, organitzatives i transversals dels professionals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a crear i dinamitzar un club de lectura a la biblioteca pública per als joves.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Oferir eines i recursos sobre l'edició de fotografies amb el mòbil.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
- Conèixer els conceptes bàsics de la gamificació.
- Entendre les potencialitats de la tècnica de la gamificació.
- Conèixer diversos casos d’èxit.
- Experimentar la gamificació a la vegada que s’utilitza.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aquesta formació està centrada en l'aprenentatge de les eines de gestió bibliotecària.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aprofitar tots els recursos, stories, reels, etc. i com fer fotos més artístiques.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a oferir recomanacions de còmic, així com itineraris de lectura als lectors.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Dins l'objectiu de la Música a les biblioteques de la XBM sorgeix la necessitat que les biblioteques segueixin sent refrents en la difusió de la música encara que no sigui mitjançant el préstec de CD.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.
• Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
•Oferir recursos sobre literatura infantil als professionals de les àrees infantils de les biblioteques.
•Donar suport a la dinamització de la lectura adreçada a infants i famílies.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Aprofundir en la temàtica de la literatura infantil i juvenil.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Proporcionar al personal de la XBM les eines i idees necessàries per a oferir recomanacions de novel·la, així com itineraris de lectura als lectors.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
•Presentar el procediment i circuit a seguir per les persones que formen part del tribunals als municipis.
•Donar a conèixer els aspectes normatius bàsics (TREBEB i bases reguladores) que són d’aplicació.
•Identificar i caracteritzar els trets distintius dels òrgans i tribunals de selecció.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.
• Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.
• Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
•Dotar les biblioteques de recursos perquè defineixin la seva estratègia de continguts per a les xarxes socials (objectius, audiència, línia editorial, canals i calendari). Reflexionar sobre la importància dels continguts.
•Crear un pla d'estratègia de continguts per a les xarxes socials.
•Conèixer estratègies de màrqueting de continguts.