· Proporcionar conceptes i instruments necesaris per disenyar i elaborar el pla de comunicació de la biblioteca.
· Comprendre la importància i el paper que el pla de comunicació representa com a part de l'estratègia global de l'organització.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Gestionar la informació i impulsar la imatge corporativa, tant internament com externa, seleccionant el mitjà, el canal i les formes d'estil de comunicació. Proposar, impulsar i executar el pla de comunicació corporativa interna i externa de forma coherent amb el missatge i el pla estratègic de la corporació.
La competencia implica ...
Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d’avaluació de l’eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d’informació utilitzats (ús d’índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l’impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l’estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Nivells
· Foment de la transversalitat per impulsar la implementació de l'Agenda 2030 i els ODS en plans i projectes de la Diputació
Conèixer i aplicar les tècniques de comunicació més adients per comunicar amb els usuaris de forma àgil i eficaç, aconseguint una experiència satisfactòria a la biblioteca.
Aprofundir en els objectius, valors i filosofia de la institució. Aconseguir una bona visibilitat del perfil professional, potenciant aquells aspectes que et diferencien i aporten valor.