· Afavorir la transversalitat de gènere en els projectes i programes que s'impulsen des de la Diputació de Barcelona, incidint en quins són els punts clau en l'àmbit de l'atenció a les persones
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Fomentar, dissenyar, planificar i avaluar el conjunt de programes d’intervenció que han de configurar de manera integrada el Pla d’igualtat de gènere de l’ajuntament d’acord amb les necessitats identificades sistemàticament, fent-ho de manera coordinada i transversal amb altres programes municipals (d'educació, de benestar social, de recursos humans, etc.), seguint les orientacions i prioritats definides per l’equip de govern i directiu de l’ajuntament, amb la finalitat d’afavorir el desenvolupament organitzatiu de l’ajuntament i de la societat.
La competencia implica ...
Polítiques locals d'igualtat de gènere: significat, evolució i implantació.
Elements de diagnosi de la realitat municipal.
Projectes transversals d’igualtat de gènere.
Programes de sensibilització social i prevenció en igualtat de gènere.
Criteris, mecanismes i estratègies de participació social.
Quadre de comandament del Pla d’igualat i dels seus projectes.
Serveis, recursos i espais de participació i de foment de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes.
Xarxa de serveis i equipaments.
Coneixement de referències i experiències reeixides en matèria d'igualtat de gènere.
Nivells
Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements al voltant de les violències masclistes.Avançar en l'abordatge d'aquest fenòmen, aprofundint en temàtiques específiques, aportant experiències innovadores i proposant noves línies de treball
· Promoure la reflexió sobre la igualtat de gènere
· Sensibilitzar envers la necessitat de les polítiques d'igualtat
· Donar a conèixer el llegat de les dones i el feminisme
Promoure la reflexió sobre la igualtat de gènereSensibilitzar envers la necessitat de les polítiques d'igualtatDonar a conèixer el llegat de les dones i el feminisme
· Conèixer la guia d' indicadors de gènere per avaluar programes i serveis.
· Revisar i analitzar la proposta bàsica d' indicadors de gènere.
· Reforçar competències d'anàlisi vers el procés d'avaluació amb enfocament de gènere.
· Reflexionar sobre les pautes per a la construcció dindicadors de gènere de de l' àmbit professional propi.