Davant dels reptes docents que tenim en tecnologies de la informació i de l'aprenentatge et presentem un conjunt d'eines digitals que et poden facilitar l'activitat docent.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Dissenyar accions formatives, atenent al perfil dels participants, impartir continguts mitjançant metodologies i recursos centrats en el participant, i implementar instruments d'avaluació dels aprenentatges i de la transferència al lloc de treball.
La competencia implica ...
Modalitats i metodologies de l'aprenentatge de persones adultes.
Documents relacionats amb el disseny: fitxa tècnica, pla docent, programació de les sessions i instruments d'avaluació.
Formació de formadors.
Nivells de gradació de l'avaluació: coherència pedagògica, satisfacció, aprenentatge, transferència i impacte.
Nivells


Saber és important, però potser és més important saber aprendre. Això i altres coses molt interessants és el que explica en aquesta lliçó magistral Javier Martínez, una persona per a qui el passat és el millor lloc des d'on preveure el futur.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Parlem amb Teresa Expósito, cap de negociat administratiu de formació de l'Ajuntament de Sabadell sobre el valor de la formació en els ens, com s'involucren els comandaments en el procés formatiu, quin alineament té la formació sobre altres components de la gestió de persones, entre altres temes.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

La mentoria ha estat una eina de desenvolupament important durant segles. Les organitzacions modernes estan reimaginant la mentoria com una forma de donar suport al creixement professional continuat de les seves persones. Quan s'implementa de manera eficaç, els programes de mentoria poden ser una font poderosa per desenvolupar els talents, compartir coneixements i empoderar les persones i els equips.

Coneixem el programa "En Comunitat. La Col·laboració expandida de la Junta d'Andalusia", aprofundim en el concepte de comunitats de pràctica entès com a element clau d'un nou model de formació basat en la força i el saber dels iguals i compartim experiències i formes de fer per a generar coneixement mitjançant processos de col·laboració expandida.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Genís Roca és una de les veus de referència en tot allò que explica l'evolució de les organitzacions. En aquesta conferència detalla els reptes de les administracions davant la digitalització, un procés que transforma el procés d'aprendre i d'ensenyar.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Dissenyar models d'aprenentatge 'radicals' on l'usuari i/o els equips són l'epicentre dels nous models és el que aprendràs després d'aquesta classe magistral de poc més d'una hora.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Aquest recurs facilita les bases conceptuals i les eines per dissenyar accions formatives. Pot ser d'utilitat als tècnics que es dediquen a dissenyar formació continuada i també als formadors interns dels ens locals.

Com afecten les emocions en els processos d'aprenentatge? De quina manera funcionen i com les podem gestionar perquè siguin les nostres aliades? Cristina Gutiérrez ens ho explica en aquesta xerrada.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Juanmi Muñoz ens explica els avantatges de les "flipped classroom", un sistema invers d'ensenyament que posa l'alumnat al centre de l'experiència pedagògica.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.

Miguel Ángel Muras ens explica les eines que existeixen a dia d'avui i l'impacte de la IA en la generació de continguts formatius.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.

Azucena Vázquez ens explica les aplicacions i els reptes de la intel·ligència artificial en els contextos formatius.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.

Xerrada de Manel Muntada on ens explica com el coneixement compartit pot funcionar com a generador de valor dins de les organitzacions.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Alberto Catalan ens explica com fer sessions de treball en grup per a millorar diferents aspectes de la nostra feina. Ho fa servint-se amb el clàssic joc de Lego. Divertit i útil.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.

A partir del treball realitzat en un grup de treball de promotors la Direcció de Serveis de Formació ha elaborat aquest recurs per contribuir a unificar la definició de les principals modalitats formatives.
El recurs fa un repàs històric de la formació a la Diputació de Barcelona i descriu els principals trets de l'actual model de formació. Passa a descriure els principals canals per acabant explicant el concepte de "modalitat formativa” i la descripció de cada modalitat principal (sessió de formació, curs, taller, jornada, seminari, conferència, congrés, autoformació, coaching, mentoring, grup de treball, comunitat de pràctica, outdoor trainning).
Part d'aquestes modalitats formatives, les més comuns, han passat a formar part de la recent Circular sobre el model formatiu de la Diputació de Barcelona, en una doble vessant: ens locals i pròpia Diputació.

Parlar de neurociència a les organitzacions pot semblar una contradicció. Però aquesta disciplina és fonamental a les presentacions i en tot allò que pot influir a ser més persuasius en tot allò que afecta la nostra feina. En aquesta xerrada d'una mica més d'una hora aprendràs com fer-ho.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Parlem del..."Projecte de formació en habilitats i competències digitals" amb la Raquel Alerm Montull, responsable local de formació de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Ens explica el projecte i compartim experiències i formes de fer en matèria de formació en l'àmbit de l'administració local.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.

Mónica Günther, creadora de pòdcasts, ens explica el concepte de pòdcast, els seus avantatges i les estratègies d'implementació en l'àrea de formació.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.

Sessió dedicada als referents de formació de l'administració local de la demarcació de Barcelona. Gairebé dues hores de preguntes i respostes en directe i sense filtre.

·Definir què és un vídeo formatiu així com els diferents tipus existents.
·Identificar les característiques pròpies d'un bon vídeo formatiu.
·Incorporar coneixements que afavoreixin la ideació, el guionatge.
·Conèixer pràctiques eficients per gravar en pantalla d'ordinador i edició posteriorment d'un vídeo formatiu.
·Experimentar amb eines TIC enfocades al disseny i edició del vídeo formatiu.
·Experimentar amb tecnologies d'IA generativa i que ajudin en el procés de creació del vídeo formatiu.
·Conéixer els riscos i els limits étics de l'us de la IA generativa en materia de protecció de dades i propietat intel·lectual.

· Consolidar les habilitats i competències vinculades al jo-docent.
· Aplicar tècniques per dissenyar formació de forma àgil.
· Desenvolupar competències tecno-pedagógiques.
· Conèixer tecnologies digitals aplicades a la formació.

· Redissenyar un curs impartit en canal presencial per ser impartit per un canal de videoformació (en línia i síncron).
· Dominar el funcionament dels equips informàtics necessaris per impartir videoformació.
· Utilitzar amb agilitat les plataformes de videoformació principals: ZOOM i TEAMS.
· Conèixer les tecnologies digitals de comunicació a aprenentatge (TICS i TACS) i l'ús dels dispositius mòbils per dinamitzar les sessions.
· Elaborar un guió i programar una acció formativa en canal de videoformació.
· Simular i entrenar la impartició d'una formació real en videoformació (15 minuts)
· Observar, analitzar i reflexionar a partir les simulacions pràctiques per identificar dificultats i millores.