Tècniques de PNL per a una comunicació eficient
Programa, avaluació i acreditació
- Acostament i context de la PNL: Què és, per a què ens és útil i d’on prové la PNL. Pressuposicions bàsiques de la PNL. Fisiologia: com és el nostre cervell (hemisferis, flexibilitat).
Formulació d’objectius:
- Paràmetres per a una correcta formulació d’objectius.
- Tècniques per facilitar la consecució d’objectius: POPS i Pont al futur.
El canvi i la PNL:
- Definició de canvi: implicacions i actituds
- Creences relacionades amb el canvi: limitants i possibilitadores.
- Nivells neurològics: relació entre creences i conducte.
Gestió de la Incertesa a través de la PNL:
- Definició d’Incertesa.
- Nivells neurològics: Relació entre creences i conducta.
Comunicació i Empatia:
- Definició de comunicació.
- Components de la comunicació.
- Sistemes representacionals: VAC-Definició d’empatia i la seva utilitat en la comunicació
- Empatia i rapport des d’un enfocament de PNL.
Les bones preguntes: Introducció al metamodel.
- Preguntes que obren possibilitats enfront de preguntes que limiten la perspectiva.
Pla d’acció per integrar els coneixements a la realitat professional.
Formulació d’objectius:
- Paràmetres per a una correcta formulació d’objectius.
- Tècniques per facilitar la consecució d’objectius: POPS i Pont al futur.
El canvi i la PNL:
- Definició de canvi: implicacions i actituds
- Creences relacionades amb el canvi: limitants i possibilitadores.
- Nivells neurològics: relació entre creences i conducte.
Gestió de la Incertesa a través de la PNL:
- Definició d’Incertesa.
- Nivells neurològics: Relació entre creences i conducta.
Comunicació i Empatia:
- Definició de comunicació.
- Components de la comunicació.
- Sistemes representacionals: VAC-Definició d’empatia i la seva utilitat en la comunicació
- Empatia i rapport des d’un enfocament de PNL.
Les bones preguntes: Introducció al metamodel.
- Preguntes que obren possibilitats enfront de preguntes que limiten la perspectiva.
Pla d’acció per integrar els coneixements a la realitat professional.
- Observar la seva realitat professional des de la perspectiva de les creences (pressuposicions bàsiques) de la PNL.
- Aplicar diverses eines metodològiques per abordar el canvi professional.
- Aplicar continguts de PNL en comunicació i empatia.
Es treballarà a partir de sessions de videoformació setmanals on s'exposaran els continguts per part del docent, i els darrers 30 minuts es dedicaran a resolució de dubtes i presentació dels exercicis que hauran de realitzar els participants a partir dels continguts treballats en la videosessió. Es podran intercalar entre les exposicions teòriques. la utilització d’alguna eina per interactuar amb els participants com el Mentimeter, Kahoot, etc.Per altra banda, es posarà molt èmfasi a la part pràctica, amb exercicis que s’explicaran en vídeo i també estaran per escrit.S’habilitarà un fòrum per tots els dubtes relacionats amb la pràctica. Aquestes pràctiques hauran de ser lliurades abans de la següent sessió de videoformació, i el docent retornarà els continguts a través del mateix fòrum, amb les explicacions o aclariments a cada participant.
Assistència
Producte de treball
Els participants treballaran a llarg de l'acció formativa un Pla d’acció individual que s’haurà de lliurar a l'aula virtual.
Certificat d’assistència
Certificat d’aprofitament