Gemma García ens explica quins són els erros més habituals en redactar correus electrònics i aporta solucions per no repetir-los.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Competències tècniques transversals
Definició
Definir, planificar, desenvolupar i avaluar projectes o programes d’actuació tècnica que donin resposta a les necessitats de la ciutadania fent un seguiment exhaustiu del seu desenvolupament, tramitant i gestionant la informació i la documentació associada d'acord a les normatives generals i específiques de la gestió pública, coordinant l'actuació de tots els agents que participen i resolent els problemes que es puguin presentar en qualsevol de les fases de realització, tot amb un curós ús dels recursos públics.
La competencia implica ...
Règim jurídic i procediment administratiu per a la gestió de projectes i programes a l'Administració local.
Redacció dels plecs de prescripcions tècniques per a la contractació de projectes.
Gestió de la documentació i arxiu dels documents associats als projectes i programes.
Tècniques d'obtenció i anàlisi de dades per al desplegament del projecte.
Indicadors de gestió per al seguiment i avaluació de projectes.
Avaluació de programes i projectes.
Tècniques de redacció i comunicació de projectes.
Habilitats en la presentació d’idees i dades.
Propietat intel·lectual.
Coneixement organitzatiu i de l’entorn social i professional del projecte.
Nivells
Instància de diàleg i reflexió per tal de crear aliances polítiques entre governs locals iberoamericans progressistes liderats per dones. L’objectiu és reforçar el lideratge feminista per tal d’avançar cap a la construcció de polítiques locals des d’un enfocament feminista.
La claredat, la concisió i la coherència són la clau perquè els nostres textos s'entenguin. En 2' et donem algunes idees de com aconseguir aquestes característiques.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Una administració pública moderna, al servei del ciutadà, s’ha de caracteritzar entre altres aspectes, per dur a terme les seves actuacions amb la màxima eficàcia i transparència possibles. Si tenim en compte que aquestes actuacions s’expressen principalment mitjançant el canal escrit, sembla lògic pensar que el tipus de llenguatge que s’utilitza en la redacció dels documents administratius ha de ser matèria de reflexió constant.
A més, els documents que concretament s’analitzen en aquests curs, els informes i les propostes de resolucions administratives, tenen una rellevància clau en qualsevol procediment administratiu, ja que reflecteixen les actuacions practicades en les fases d’instrucció, les quals han de ser el resultat d’un procés lògic i jurídic. És per això que el tipus de llenguatge que s’hi utilitzi i la manera com es presenti i organitzi la informació són d’una importància cabdal si es vol aconseguir que la comunicació sigui realment efectiva.
Documentar els processos de treball és una eina essencial per a la necessària
racionalització interna de les tasques que realitzem, com per a l’optimització de recursos, la simplificació d’accions, així com per l’eficiència i l’eficàcia administrativa.
En aquest recurs s'explica què és un procés,quina diferència hi ha amb els procediments, què és una activitat i una instrucció, com es fa un
manual de procediments i quines fases s’han de seguir per construir un procés, què és i com es fa un diagrama de flux, com associem indicadors i com avaluem processos.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Per fer un bon ús de X (Twitter) , cal saber redactar un bon tuit . Només així, la nostra notícia quedarà clara i circularà ràpidament entre els possibles interessats.
Per aconseguir-ho, cal tenir en compte algunes premisses. En 2' et mostrem com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
En 5 passes aprendràs les claus per redactar frases fàcils d’entendre.
La videopíndola planteja 5 consideracions bàsiques per elaborar un bon informe
Aprèn en 2 minuts quina és l’estructura bàsica de qualsevol carta
En aquests recurs es fa una aproximació al procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Aquest recurs formatiu explica què és una memòria de gestió i com organitzar la informació, els gràfics i les taules, per construir un discurs lògic, coherent i atractiu. També mostra com fer la revisió, aprovació i difusió de la memòria.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació.
Recull de consultes sobre llengua rebudes a la bústia de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i la resposta corresponent. Cada quinze dies se’n publica una de nova. Es pretén fer extensiva la resolució de dubtes que probablement són compartits per molta gent.
En aquestes unitats s'analitzaran els diferents aspectes relacionats amb el repte de controlar de forma eficaç els serveis que les administracions presten mitjançant la col·laboració amb agents externs, normalment contractistes. Una aproximació al seu funcionament i control en totes les seves fases.
5 consells per poder oferir bones taules de dades
En aquest material trobareu una introducció a les possibilitats de l'excel com a full de càlcul estadístic, explicacions dels conceptes estadístics bàsics, la descripció de variables qualitatives i quantitatives, i un conjunt de fitxes resum amb els conceptes clau, taules, representacions gràfiques, les fórmules i exemples.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació.
L'objectiu d'aquesta guia és divulgar el concepte d'economia circular i donar orientacions pràctiques al món local (polítics, responsables de l'administració pública i tècnics) per impulsar i promoure l'economia circular a diferents escales (tant des de la pròpia administració pública com facilitant la seva implementació en el sector privat i en tota la societat.
El Vídeo recull informació sobre el Pacte local d’innovació verda i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, explicat per Joan Frígols, expert en Polítiques Públiques i Transformació Social.
Posa l’accent en l’Agenda 2030 i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. La col·laboració entre governs locals i regionals, la promoció d’aliances entre les diferents instàncies institucionals i la contribució de la ciutadania.
Infografia-resum de la primera guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”.
Conté, de manera gràfica, els aspectes bàsics que cal tenir en compte en el procés per elaborar, de manera participativa, un pla director en aquest àmbit.
En aquest manual es donen les pautes bàsiques per elaborar memòries de gestió de serveis, programes o àmbits funcionals de l’Administració pública local que siguin realment efectives com a instrument per proporcionar informació significativa a les parts interessades. També es fa especial èmfasi a enfocar les memòries de gestió com a instrument de rendició de comptes i de millora de la gestió.
Primera guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Conté els aspectes bàsics que cal tenir en compte en el procés per elaborar, de manera participativa, un pla director en aquest àmbit.
El Vídeo recull informació sobre nous enfocaments i diferents estratègies econòmiques per fer front als reptes de la ruralitat des dels petits municipis, la generació de noves activitats econòmiques, de noves oportunitats de negoci que arrelin a la població local, centrant-se en l’envelliment de la població:
·Situació demogràfica del món rural català
·L’envelliment com a oportunitat de creació d’ocupació
·Nous serveis de proximitat per a la gent gran
·Dignificació de les tasques reproductives i de cura
·Economia silver, economia de les cures i economia social i solidària
El ciutadà té dret a estar ben informat. El llenguatge administratiu sovint és poc entenedor. Les recomanacions de lectura fàcil i llenguatge planer ens permeten fer més assequibles els nostres textos i publicacions per tal de preservar aquest dret individual i col·lectiu.
En aquest document trobaràs eines senzilles que et facilitaran l'aprenentatge d'aquesta tècnica.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
En aquestes unitats hi trobaràs informació relacionada amb el procés que els ajuntaments han de seguir per formalitzar la posada en marxa d'un servei públic local, o bé per modificar la forma mitjançant la qual un servei ja establert s'està gestionant.
Amb aquestes 4 pautes, pots crear gràfics de dades visualment clars i atractius, que transmetin la informació de manera entenedora.
En aquest recurs trobaràs el continguts bàsics per endinsar-te en la gestió de projectes en totes les seves fases: 1. Els projectes. Conceptes generals; 2. La iniciació del projecte; 3. La planificació del projecte; 4. La programació del projecte; 5. L’execució del projecte; 6. El control del projecte; Mòdul 7. El tancament del projecte i un glossari dels conceptes més importants d'aquest àmbit.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Primer episodi d'una sèrie de 10 sobre gestió de projectes.
En ell s'assenten les bases sobre el què i el per a què de la qüestió. Què es pot considerar un projecte? Quin benefici entreu l'empresa? I l'equip?
Els recursos humans són la clau de l'èxit de qualsevol projecte. Com s'organitzen? Quins rols hi ha d'haver? Com es comuniquen?
Una bona diagnosi és fonamental per a l'èxit del projecte.
En aquest capítol et presentem diferents eines i analitzem els moments clau per aconseguir-ho.
Com podem assegurar una recollida d’informació curosa, àmplia i fiable?
Quines diferències existeixen entre anàlisi interna, externa i de context?
Quines eines de diagnosi existeixen? Quines són les més freqüents?
El DAFO, el Mapa d'Actors, les 5 forces de Portes i l'arbre de problemes.
Dissenyar el projecte és bàsic per al seu èxit. En aquest capítol, se'ns expliquen diversos aspectes a tenir en compte:
-Quin paper té l disseny de la proposta dins la cronologia del projecte
-I la creativitat, quin paper hi juga? Quines eines de creativitat tenim a l'abast?
-Quines tipologies d'objectius podem distingir? Com afecten el nostre treball?
Un dels temes clau de la gestió de projecte és la planificació. En aquest pòdcast veiem totes les seves particularitats i s'insisteix en aquelles tècniques que ens permeten planificar de manera més eficient i eficaç.
L'episodi presenta els 6 passos que ens calen per planificar qualsevol projecte i ens presenta diferents eines ue ens ajudaran a fer-ho.
Els entorns V.U.C.A propicien que la metodologia Agile vagi desenvolupant-se i oferint noves eines. Aquesta meodologia es basa en tres principis bàsics: adaptar-se als canvis, entregar valor de manera sostinguda i fer-ho en períodes curts de temps.
Kanban i Scrum són maneres de fer relacionades amb aquesta metodologia. En què cosisteixen? Com triar-ne una o altra? Quins canvis cal que faci l'equip? I quins cadascun dels seus membres?
Som en uns temps incerts (VUCA).
Cal que aprenguem a diferenciar entre imprevistos i imprevisibles.
També que sapiguem dibuixar una cronologia del risc que assolim (identificar-la, ponderar-la, minimitzar-la, monitoritzar-la).
D'altra banda, també caldrà assegurar emocionalment el nostre equip, visualitzant possibles escenaris desfavorables que poden afectar-lo i creant una relació que ens permeti una major proximitat per copsar la seva situació
El desànim, porta a la desídia, i la desídia l'abandó.
Hi ha tres factors que propicien aquesta situació. En aquest episodi se'n parla i es donen possibles solucions.
-Factor #1: Manca de nous reptes. Solució: correcta gestió de les agendes encobertes.
-Factor #2: Friccions internes. Solució: valors sostinguts, compartits i implementats i gestió dels errors individuals i col·lectius.
-Factor #3: Percepció de fracàs imminent. Solució: plans curosos, objectius SMART i suport emocional a l’equip.
A vegades hem sentit a dir que “Planificar no serveix per a res!”. Cal matisar un xic.
El que de debò no serveix per a res és:
- Planificar amb poc detall
- Planificar i no seguir el pla
- Presumir de no tenir pla: els “improvisadors nats”
Perquè la planificació sigui realment una bona eina cal planificar més a prop de la realitat i executar més a prop del pla
En definitiva, planificar serveix, però només a aquells que ho fan bé.
L'avaluació és la fase final de qualsevol projecte.
En aquest pòdcast et presentem com treballar amb indicadors lligats als objectius. L'autor ens dóna diferents idees que faran millor el nostre projecte des de l'inici, no només de cara a analitzar els resultats i recordar que cal
començar a mesurar-ho tot i a guardar dades des d'un inici, perquè més endavant les necessitarem. Es tracta, doncs, de la cultura de l’avaluació, tenint clar que el que mesurem és si el que fem genera un impacte, és a dir, si la nostra feina ha servit d’alguna cosa.
Estudi que mostra les potencialitats de la cooperació descentralitzada per al disseny, implementació i enfortiment de les polítiques públiques de pau. L’objectiu és formular propostes i recomanacions per potenciar i millorar, així, les agendes locals de pau.
Vídeo amb l'objectiu de sensibilitzar en l'impuls i la promoció de les polítiques públiques de cooperació internacional que duen a terme els governs locals de la província de Barcelona. S'emmarca en la campanya dels Dies Europeus de la Solidaritat Local (EDLS) que organitza la xarxa PLATFORMA, de la qual la Diputació de Barcelona n'és membre.
Infoanimació que introdueix el concepte de coherència de polítiques per al densenvolupament (CPD) i dona a conèixer la importància d’aquest enfocament de treball a nivell local per reduir els impactes negatius de les nostres polítiques en el desenvolupament global.
Vídeo que introdueix el concepte d’educació per al desenvolupament i la ciutadania global i posa en valor la importància de treballar-ho des dels governs locals
Document que recull un conjunt de reflexions i anàlisis entorn dels contextos, els reptes i les oportunitats que afronten els municipis de fins a 20.000 habitants de la província de Barcelona en l’àmbit de la cooperació al desenvolupament.
Estudi que recull els principals debats, reflexions i recomanacions que es van produir durant la VII Conferència de l’Observatori de la Cooperación Descentralizada celebrada a Montevideo el desembre de 2019.
Material autoformatiu sobre la transversalitat de les estratègies municipals de cooperació al desenvolupament que inclou una eina informàtica que permet fer un exercici d’autovaloració i identificar punts forts i punts febles per tal d’aplicar mesures correctives.
Elaborat per la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i revisat per l’Institut d’Estudis Catalans, el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona constitueix una eina de consulta a l’abast de tothom. Forma part del web d'Assessorament llengua (de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona) i ajuda a resoldre els dubtes lingüístics que ens plantegem a l’hora d’escriure.
Es manté en permanent revisió i ampliació per tal de donar resposta a les necessitats que comporta la tasca diària de formació, assessorament lingüístic i revisió de textos que du a terme la Unitat Lingüística.
Està format per cinc apartats: «Model de llengua», «Qüestions d’estil», «Convencions», «Qüestions gramaticals» i «Terminologia».
A banda, conté dos annexos, un sobre verificadors ortogràfics i gramaticals i un altre amb el nomenclàtor de les comarques, municipis i gentilicis de la província de Barcelona.
Per fer més clara la redacció disposem de llistats i vinyetes. El recurs pretén mostrar com fer-ne un bon ús, i ho fa en una videopíndola de 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Document que sistematitza els treballs de recerca previs i els continguts tractats a l’Espai de treball i intercanvi dels Plans Municipals d’EpD. Analitza els elements de connexió entre Educació per a la Ciutadania Global i Agenda 2030 i els beneficis d’un treball conjunt en termes de capacitat de transformació.
Mecanismes i recursos narratius i visuals que faciliten la construcció de campanyes per a la justícia global que contribueixen a formar una ciutadania més critica i compromesa amb la transformació social.
Models i plantilles de documents administratius del catàleg de tipus documental corporatiu. El seu disseny permet disposar dels elements necessaris per al desenvolupament dels expedients i de les actuacions que porta a terme la Diputació. En aquests moments hi ha publicats la carta, el correu electrònic, el decret i el dictamen o proposta d’acord.
Hi participen la Unitat Lingüística (adscrita a la Direcció de Serveis de Suport a la Coordinació General), la Secretaria General i el Gabinet d’Innovació Digital.
Apunts que incideixen en els aspectes morfològics, sintàctics i terminològics que són motiu d’errors freqüents. Tracten de resoldre de manera didàctica, divulgativa i amb exemples els dubtes lingüístics que ens arriben a la Unitat Lingüística. Es difonen quinzenalment mitjançant una notificació electrònica a tot el personal de la Diputació de Barcelona.
Tercera guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Proporciona orientacions a tenir en compte en diferents moments del cicle de vida d’un pla director perquè al final es pugui realitzar una avaluació de qualitat dirigida a informar la presa de decisions de política pública.
Cinquena guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Ofereix tot un conjunt de pautes per alinear les polítiques de cooperació al desenvolupament i d’acció internacional dels governs locals de la província en la fase de planificació estratègica.
Sisena guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Ofereix orientacions, als governs locals, per a una millor planificació de l'educació per a la ciutadania global (ECG) en el marc de la política de cooperació al desenvolupament, a través d’un tractament més estratègic d'aquest àmbit d'actuació.
Segona guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. S’enfoca a oferir els elements a tenir en compte per tal que quan es dissenyi i planifiqui la política de cooperació al desenvolupament es compti amb totes les àrees de la corporació i es contribueixi als seus objectius i valors des de tots els àmbits de treball.
Quarta guia de la col·lecció de “Planificació estratègica de la política local de cooperació al desenvolupament”. Té com a objectiu garantir la transversalització d’aquest enfocament de forma efectiva a l’hora de planificar la cooperació al desenvolupament, així com en altres instruments i elements d’aquesta política publica.
La Matriu RACI t'ajuda a definir rols i la relació entre ells dins un projecte. En 2' t'expliquem com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Contingut adreçat als empleats públics de la Diputació de Barcelona.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Aquest material et permetrà conèixer els elements que intervenen en la comunicació mitjançant el correu electrònic, adequar el to i el registre, redactar correus electrònics amb un alt grau d’eficàcia comunicativa, comprovar si el correu s’adequa als principis de coherència i cohesió i introduir-hi les esmenes corresponents.
Redactar conclusions clares i efectives és crucial per assegurar que els lectors comprenguin el valor de l’informe. Aprèn com fer-ho
L’estudi incorpora els debats i declaracions dels i de les participants en la VIII Conferencia del Observatorio de Cooperación Descentralizada UE-AL celebrada els dies 29, 30 de juny i 1 de juliol de 2022 a Barcelona. Recull conclusions i recomanacions sobre com reforçar el paper de la cooperació descentralitzada per avançar cap a polítiques públiques transformadores, des d’una agenda basada en els drets humans i la justícia global.
Despertar l'atenció, l'interès, desenvolupar les idees i motivar a l'acció és, sovint, el motiu de les nostres presentacions. En 2' et presentem la tècnica AIDA que dóna algunes ideees de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Qui no gestiona o participa en un projecte? Quins són els recursos o eines més adients per desenvolupar-los?
Una de les coses que ens ha portat la tecnologia és tot un programari per treballar cada projecte segons la seva fase. Ja saps en quina part estàs tu? Coneixes l'eina que necessites?
Mira aquest vídeo i segur que trobaràs la resposta que estaves buscant.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2022.
D'un bon títol pot dependre despertar l'interès en consultar un material. En 2' et presentem alguns trucs per poder redactar-los.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
En aquest recurs formatiu trobaràs el continguts per conèixer els principis bàsics i el procés de contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
·Conèixer el marc legal de l'accés a la informació. Identificar les seves implicacions.
·Plantejar accions i mesures concretes.
·Aquesta acció formativa aprofundeix en els coneixements tant teòrics, com pràctics, de l'accés a la informació.
· Conèixer el marc legal de l'accés a la informació. Identificar les seves implicacions.
· Plantejar accions i mesures concretes.
· Aquesta acció formativa aprofundeix en els coneixements tant teòrics, com pràctics, de l'accés a la informació.
· Garantir el coneixement del mapa de tràmits vinculat als expedients, des de la sol·licitud fins al tancament de l'assistència.
· Instruir en la realització de tràmits eficients, correctaments informats i coherents amb el sistema de seguiment i avaluació.
· Presentar el Manual d'operacions en format web (wiki), identificar bones pràctiques i resoldre dubtes i conflictes en la gestió.
· Introduir-se en els conceptes claus del Centre d'Anàlisi dels Serveis Municipals (CAMS): serveis mínims i altres serveis obligatoris, competències municipals, serveis universals, etc.
· Entendre com influeix en la prestació dels serveis públics la situació geogràfica dels municipis, l'emplaçament dels nuclis de població, trets demogràfics com l'envelliment o la despoblació i la dispersió o concentració dels poblament.
· Comprendre el paper dels ens públics com les mancomunitats de municipis, els consells comarcals, els consorcis, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona en l'organització dels serveis públics.
· Definir estratègies de suport als ajuntaments segons llur acompliment de prestació de serveis, en especial dels mínims i dels obligatoris.
Conèixer els elements del text i les estratègies de composició que cal aplicar a la redacció de textos per tal que siguin precisos, correctes i eficaços. També s'hi treballa l'estil, la puntuació, els connectors, els errors més freqüents i els recursos que ens ajuden a resoldre dubtes lingüístics.
· Conèixer el concepte i context històric del procediment administratiu.
· Identificar les principals novetats en la normativa en matèria de procediment.
· Comprendre i distingir les fases del procediment administratiu.
· Conèixer els aspectes clau del procediment administratiu.
· Adquirir els coneixements per a la planificació tècnica i la gestió de les actuacions del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals.
· Desenvolupar un major grau d'eficàcia i eficiència en la gestió tècnicoadministrativa de cooperació entre els ens locals i la Diputació de Barcelona.
· Adquirir els coneixements per a la planificació tècnica i la gestió de les actuacions del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals.
· Desenvolupar un major grau d'eficàcia i eficiència en la gestió tècnicoadministrativa de cooperió entre els ens locals
· Establir les definicions de les diferents modalitats de plecs de contractació.
· Conèixer les característiques dels plecs de clàusules administratives generals.
· Identificar els elements que defineixen els plecs de clàusules administratives particulars.
· Comparar les regulacions estatals i autonòmiques en matèria de documentació contractual.
· Analitzar les diferents formes d'usar aspectes qualitatius, mediambientals o socials vinculats a l'objecte del contracte públic.
· Descriure les característiques essencials dels plecs de prescripcions tècniques. Regles que cal respectar.
· Establir la importància de les condicions especials d'execució com a instruments de contractació sostenible.
· Analitzar la relació entre els plecs i els criteris d'adjudicació del contracte.
· Definir el concepte de contractació pública ecològica, determinar-ne l'àmbit d'actuació i analitzar els objectius prioritaris del pla de contractació pública ecològica.
L'aplicació correcta de la substitució d'elements sintàctics d'oracions subordinades pels pronoms relatius corresponents. El taller proporciona el marc teòric i pràctic perquè l'alumne pugui aplicar els coneixements a la feina.
Dotar als participants dels elements per a poder presentar propostes als programes europeus de fons de gestió directa amb majors possibilitat de ser aprovats i en concret:
1) Identificar programes i convocatòries que encaixin amb el nostre projecte.
2) Saber interpretar els plans de treball i les convocatòries.
3) Coneixer els elements per formular correctament la proposta.
·Identificar els procediments més habituals en el tractament arxivístic dels fons i col·leccions de fotografies.
·Conèixer les principals mesures de preservació.
·Atendre les especificitats d'aquests materials quant a la intervenció a nivell documental.
·Plantejar la intervenció arxivística en imatges digitals.
·Aquesta acció formativa introdueix en els coneixements tant teòrics com pràctics del tractament dels fons i col·leccions de fotografies.
· Identificar els procediments més habituals en el tractament arxivístic dels fons i col·leccions de fotografies.
· Conèixer les principals mesures de preservació.
· Atendre les especificitats d'aquests materials quant a la intervenció a nivell documental.
· Plantejar la intervenció arxivística en imatges digitals.
· Aquesta acció formativa introdueix en els coneixements tant teòrics com pràctics del tractament dels fons i col·leccions de fotografies.
. Facilitar les eines metodològiques necessàries per a la fase inicial del projecte i la seva execució.
. Aprofundir en aspectes de gestió legal i financer.
. Aprofundir en aspectes complementaris, però imprescindibles de la gestió de projectes a partir de casos reals.
. Conèixer els procediments de la Diputació de Barcelona per gestionar un projecte amb finançament extern, com és el cas dels projectes europeus
· Conèixer què és un projecte i quins elements clau el defineixen en el context de l'administració pública.
· Conèixer i aplicar les tècniques bàsiques dels processos de definició, planificació, execució, control i tancament d'un projecte.
· Conèixer els aspectes bàsics d'algunes de les eines informàtiques útils per a la gestió de projectes.
· Foment de la transversalitat per impulsar la implementació de l'Agenda 2030 i els ODS en plans i projectes de la Diputació
· Conèixer les novetats introduïdes per la llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques, que ens porta a donar el pas definitiu cap a la implantació de l'administració electrònica, interconnectada i transparent.
· Conèixer el procediment administratiu local i els procediments especials.
· Donar a conèixer les novetats principals de la Llei 40/2015, en especial les normes bàsiques aplicables a tots els ens institucionals.
· Conèixer el règim de responsabilitat de l'Administració Pública, el règim jurídic dels convenis, el funcionament electrònic així com les relacions electròniques entre administracions.
· Conèixer els principis de la contractació pública.
· Conèixer els tipus de contractes i els seus límits.
· Aprendre els conceptes bàsics i els procediments d'adjudicació dels subministraments i serveis en l'àmbit de les biblioteques.
· Aprendre a redactar els PCAP i els PPT, així com tota la documentació relacionada amb l'expedient de contractació.
· Comprendre el funcionament del procés i garantir les bones pràctiques en els processos de gestió de la contractació que porten a terme les direccions de les biblioteques.
Saber aplicar els criteris d'ús dels signes de puntuació en els documents que redacta la corporació
· Comprendre la finalitat del procés contenciós administtiu.
· Establir l'origen i desenvolupament de les Lleis de Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
· Reconèixer els subjectes l'activitat pot ser objecte de procés contenciós administratiu.
· Diferenciar els assumptes sotmesos al procés contenciós administratiu.
· Analitzar les diferents notes característiques de la jurisdicció contenciosa administrativa.
· Distingir les diferents matèries susceptibles de recurs contenciós administratiu.
· Establir la relació entre els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa i els seus àmbits territorials de competència.
· Diferenciar capacitat processal de legitimació.
· Enumerar supòsits de legitimació.
· Classificar les diferents formes de representació i defensa.
· Diferenciar els diferents actes administratius que poden ser objecte de recurs contenciós administratiu.
· Assenyalar les diferents opcions d'impugnació de les disposicions de caràcter general.
· Definir la inactivitat material de l'Administració.
· Garantir el coneixement de la nova aplicació Oferta i les seves normes d'ús.
· Potenciar un circuit homogeni i una metodologia comuna per a la identificació dels recursos d'assistència i cooperació que la Diputació de Barcelona ofereix als ens locals a través del Pla Xarxa de Governs Locals i la resta d'instruments de cooperació.
Donar a conèixer els beneficis que té per la Diputació de Barcelona el posicionament i la incidència en diferents espais a escala europea i internacional.
Conèixer els diferents mecanismes de participació formal i informal.
Conèixer les agendes globals que afecten al món local.
· Conèixer l'estructura de la Llei 39/2015.
· Conèixer el calendari d'entrada en vigor de la Llei i les normes que deroga.
· Descriure les matèries que són objecte de la nova Llei.
· Conèixer els conceptes d'acte administratiu i procediment administratiu.
· Definir el concepte d'interessat i els seus drets. La capacitat d'obrar i la representació.
· Definir registre electrònic i arxiu electrònic a les administracions públiques.
· Analitzar l'obligació de resoldre.
· Exposar els supòsits i condicions per la publicitat de les normes i els seus efectes.
· Ressaltar la novetat de la regulació de la participació dels ciutadans en l'elaboració de lleis i reglaments.
1. Dissenyar i reconèixer perfectament un procés de recollida d'informació.
2. Recollir i representar dades quantitatives.
3. Recollir informació a través d'enquestes.
4. Interpretar, analitzar i estructurar la informació.
. Conèixer els programes de Cooperació Territorial Europea (CTE) o Interreg.
. Analitzar els canvis d'Interreg pel període 2021-2027 i analitzar les oportunitats per a la Diputació de Barcelona.
. Entendre els procediments de gestió i funcionament dels programes Interreg.
. Conèixer exemples de projectes Interreg de la Corporació i d'ens locals de la província
· Conèixer antecedents i estructura de la llei 40/2015.
· Definir els diferents òrgans implicats.
· Descriure l'estructura i organització de la adm. de l'estat.
· Característiques i ens.
· Definir les tècniques previstes per a complir el principi de cooperació.
· Descriure i delimitar els principis que regeixen l'actuació i les relacions entre les administracions públiques i entitats o organismes vinculats o dependents.
· Destacar les relacions electròniques entre les administracions públiques.
· Conèixer el deure de col·laboració entre administracions públiques.
· Definir els òrgans administratius i els requisits per a la seva creació.
· Definir els òrgans col·legiats i el seu règim jurídic.
· Desenvolupar el concepte de competència administrativa.
Conèixer l'abast de la responsabilitat de l'exercici de la professió que desenvolupen i de les eines corporatives en aquest àmbit.
· Comprendre la innovació social i la interseccionalitat des dels serveis públics.
· Identificar conjuntament diferents àmbits de possible innovació en serveis, el propi lloc de treball o en l'oferta als municipis.
· Experimentar petits processos d'innovació social, aplicant tècniques creatives i metodologies.
· Posar en pràctica els pilars de la cultura d'innovació ja sigui en la comunicació, el treball conjunt, i els models mentals.
Donar a conèixer els diferents connectors que tenim a l'abast i saber utilitzar-los en els contextos adequats, a fi d'aconseguir crear textos coherents i ben cohesionats.
Conèixer les convencions sobre l'ús de les majúscules i minúscules
·Entendre els conceptes elementals introductoris de la contractació pública
·
Aprofundir i entendre la contractació pública a través dels principis, tipus de contractes i els procediments de selecció
·
Comprendre com es configura l'objecte i preu dels contracte
·
Ser capaç d'elaborar i preparar expedients de contractació abordant les problemàtiques més freqüents que ens trobem
· Entendre la mecànica per valorar la millor oferta
· Comprendre i aplicar la contractació menor superant la problemàtica interpretativa respecte l'art. 118 de la LCSP
·
Interpretar i gestionar correctament les prerrogatives de l'administració davant l'execució d'un contracte públic
·
Ser capaç d'adoptar totes aquelles mesures essencials en la fase d'execució per tal que tot contracte públic s'executi d'acord amb allò pactat