Les formacions o reunions virtuals requereixen d'uns coneixements bàsics dels docents i participants per afavorir la comunicació verbal a través de la càmera. En 2 minuts es destaquen els aspectes més importants a tenir en compte.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Gestió d'equips de persones per aconseguir que la feina es realitzi de manera efectiva i que els col·laboradors contribueixin a la consecució dels objectius de la unitat.
La competencia implica ...
Estils directius en el comandament de persones.
Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.
Comprensió interpersonal en la gestió de col·laboradors.
Tècniques de resolució de conflictes.
Elements que determinen un clima de treball sa i productiu.
Metodologies d’avaluació de l’acompliment dels col·laboradors.
Gestió de les pròpies emocions en la direcció de persones.
Nivells
• Dóna instruccions de treball detallades: els col·laboradors coneixen quina és la utilitat de la seva feina i quines són les prioritats; informa dels nivells tècnics i de qualitat que han de reunir les tasques encomanades, etc.
• Manté una relació correcta amb els seus col·laboradors i els seus superiors.
• Utilitza sistemes de reunions periòdiques o altres mètodes planificats per informar i guiar l'equip.
• Defineix els marcs de responsabilitats funcionals i la responsabilitat del seu equip.
• Organitza i defineix els processos de treball a la seva unitat-equip.
• Clarifica i analitza, amb les persones de l’equip de treball, els nivells d’importància de les tasques i els objectius que han d’assolir.
• Felicita als seus col·laboradors per la feina ben feta.
• Avalua objectivament la tasca dels seus col·laboradors d’acord amb les orientacions i els criteris corporatius.
• Aborda de manera decidida problemes en el rendiment dels seus col·laboradors i pren les decisions (d’ajut --formació, tutela, etc.-- o disciplinàries) oportunes.
• És constructiu davant del conflicte: no cerca culpables sinó solucions.
• Ofereix un clima de confiança, suport i seguretat en el grup.
• Defensa, davant dels seus iguals, les maneres de fer i ser dels seus col·laboradors. Protegeix l’equip i la seva reputació.
• Delega àmpliament funcions i responsabilitats en els seus col·laboradors.
• Defineix els objectius finals i no tant el procés.
• Anima els seus col·laboradors que plantegin noves idees i que participin en el procés de presa de decisions.
• Aporta visió estratègica a l’actuació del seu equip.
Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes clau per poder conduir una reunió virtual satisfactòriament: què cal fer abans? que tenir en compte durant? què cal fer després? Diverses orientacions per a una major eficiència.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Trucs del teletreball
Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s’ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.
En aquest recurs aprendreu algunes de les consideracions sobre els efectes que té el treball a distància en les persones de l’equip, l’impacte que hi hagi persones treballant en remot sobre l’equip de treball com a col·lectiu, l’impacte sobre la persona que supervisa i sobre quins estils de supervisió poden ser més útils en la gestió d’equips que treballen a distància.
El recurs presenta els coneixements bàsics, materials per ampliar i breus exercicis per contribuir a consolidar els aprenentatges.
Trucs del teletreball
Una de les habilitats clau per liderar amb efectivitat, i per a una bona gestió del temps, és assignar les tasques de manera eficient i efectiva.
El recurs aporta continguts per aconseguir-ho i planteja algunes reflexions que poden ser-nos útils per millorar la nostra manera habitual d'assignació.
Manual de lectura per al participant del curs. L’objectiu d’aquest manual és donar eines i recursos sobre intel·ligència emocional al personal de comandament executiu, operatiu i directiu per afrontar els problemes i assumir els reptes professionals que estiguin en les prioritats de cada un dels serveis municipals.
Aquest és un manual per als comandaments que han accedit recentment al seu lloc de treball, on hi trobaran una visió panoràmica de les principals funcions de comandament per tal de facilitar la identificació de les necessitats formatives i orientar-los per a la definició del seu itinerari formatiu.
Les dinàmiques de treball han evolucionat en els últims temps. Moltes organitzacions s'han vist obligades a implantar un model de teletreball i això, malgrat els seus avantatges, dificulta l'organització del treball.
És per això que resulta crucial aprendre a elaborar un informe post-reunió i realitzar el seguiment de les tasques i objectius acordats.
Manual de lectura per al participant del curs. Gestionar un equip requereix diverses habilitats, tant organitzatives com socials. En aquest manual es presenten les diferents estratègies i recursos que cal conèixer per tal de gestionar un equip de manera eficaç.
En aquest recurs aprendreu com utilitzar la comunicació assertiva en la gestió per objectius i aspectes a considerar sobre la relació entre emocions i lideratge. Tot plegat cal tenir-ho present per a una millor relació amb la revisió de la planificació i les expectatives i també a l’hora de fer l’assignació i seguiment de l’activitat.
També hi trobareu pautes sobre les característiques d’una bona retroacció i les passes a seguir per donar-la.
El recurs presenta els coneixements bàsics, materials per ampliar-los i breus exercicis per contribuir a consolidar els aprenentatges.
Per convocar una reunió virtual cal tenir en compte alguns factors que la faran més efectiva. En aquest vídeo, en menys de 2 minuts es presenten algunes recomenacions de com aconseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
Manual de lectura per al participant del curs. En aquest manual, es revisen els conceptes de qualitat i de millora contínua, així com es recalca la importància de la millora contínua en les administracions locals, tant en els processos interns com en les vinculacions externes. També es presenten alguns mètodes i instruments per a la millora contínua. I, finalment, es centra en el rol del comandament pel que fa a la gestió dels processos de millora.
Aquest manual vol oferir una metodologia fàcil i entenedora que permeti afrontar amb garanties els conflictes que es generen, en especial, en l’ambient laboral.
Donar eines per tal que les persones siguin conscients de les pròpies emocions, aprenguin a regular-les, i previnguin l'estrès laboral. Així mateix, afavorir estats emocionals positius en el seu equip de treball.
Donar eines per tal que les persones siguin conscients de les pròpies emocions, aprenguin a regular-les, i previnguin l'estrès laboral. Així mateix, afavorir estats emocionals positius en el seu equip de treball.
·Assolir les habilitats directives de gestió d'equips que requereix el desenvolupament del lloc de Director de Biblioteca.
·Analitzar i aplicar els elements que intervenen en el treball en equip per assolir objectius comuns, assegurant que l'equip de la biblioteca actua d'acord amb els mateixos criteris, tenint en compte els aspectes vinculats a la motivació de les persones, els aspectes de la comunicació assertiva i el model d'abordatge de converses difícils.
· Interpretar, examinar i distingir competències emocionals i socials per afrontar els conflictes.
· Descobrir, practicar i integrar eines que es poden fer servir en l'àmbit de resolució de conflictes.
1. Reflexionar sobre els diferents tipus de conflictes que poden sorgir en els equips de treball
2. Descobrir, practicar i integrar eines que es poden fer servir en l'àmbit de la resolució positiva de conflictes des de la vessant de les competències emocionals i socials.
3. Fer una predicció per confirmar, decidir i usar la seva aplicació en situacions reals partint de la responsabilitat personal i la correcció entre iguals