Comunicar en temps de crisi

Recurs

Comunicar en temps de crisi

Manuel Campo Vidal, comunicador amb llarga experiència i també docent i autor llibres i articles, planteja en 60 minuts els aspectes essencials perquè la comunicació amb els equips sigui efectiva. Ho fa, a més, aprofundint en els elements més rellevants en la situació de teletreball en què la Còvid ens ha immers. La necessitat d'escolta de l'altra, la rellevància de la veu, els ulls i les mans són alguns dels temes abordats de forma clara i resolent.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

Tipus de recurs
Ponència
Format
Audiovisual
Agrupació
Persuasió i influència: tècniques i estratègies
Promotor
Direcció de Serveis de Formació
Descriptors
Habilitats comunicatives
Expressió oral

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Més d'una àrea Cap oficina Influència i persuasió
Comandament executiu Més d'una àrea Cap servei Influència i persuasió
Comandament operatiu Cultura Director bibliobús Influència i persuasió
Comandament operatiu Cultura Director biblioteca Influència i persuasió
Comandament operatiu Cultura Subdirector bibliotecari Influència i persuasió
Comandament operatiu Educació, esports i joventut Director CRTTT Influència i persuasió
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Influència i persuasió
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Influència i persuasió
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Influència i persuasió
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Cap gabinet Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Coordinador àrea Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Coordinador general Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Coordinador matèria Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Director gabinet Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Director serveis Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Gerent serveis Influència i persuasió
Directiu Més d'una àrea Subdirector Influència i persuasió
Habilitació nacional Presidència Secretari Influència i persuasió
Habilitació nacional Recursos humans, hisenda i serveis interns Interventor Influència i persuasió
Habilitació nacional Recursos humans, hisenda i serveis interns Tresorer Influència i persuasió
Tècnic especialista Més d'una àrea Director programa Influència i persuasió
Tècnic especialista Més d'una àrea Responsable Influència i persuasió
Tècnic especialista Més d'una àrea Tècnic assessor Influència i persuasió

Recursos relacionats

  • Recurs

    Manual de lectura per al participant del curs. En aquest manual, totalment pràctic, s'explica la metodologia idònia per gestionar les expressions i tècniques comunicatives més útils per persuadir, influenciar i convèncer els nostres interlocutors.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
  • Recurs

    El manual proposa alguns mecanismes i recursos per convertir informació, dades i esdeveniments en estructures narratives amb principi, nus i final. Així, el nostre missatge pot tenir més sentit i arribar a més persones. Els mecanismes de la narració i el coneixement d'alguns requisits i elements clau que se'ns presenten ens ajuden a ser molt més impactants.

    Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
  • Recurs

    Cada dia és més necessari parlar en públic, presentar-se, presentar projectes, argumentar opinions… Les persones formem part de grups i d’organismes on volem que la nostra opinió compti.

    Tenir un estil comunicatiu eficaç és un objectiu que no es garanteix només amb una bona preparació tècnica: també cal un bon nivell d’autoconeixement i de reflexió sobre la pròpia pràctica i la comunicació eficaç.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Presentacions en públic
  • Recurs

    L'atenció a la ciutadania requereix del personal d'atenció un alt nivell d'habilitats socials (comunicació verbal i no verbal, empatia, escolta activa, etc). Tots i totes podem millorar les nostres habilitats socials per desenvolupar estratègies que ens permetin fer front a situacions difícils en aquest àmbit.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Tractament de situacions difícils en l'atenció a la ciutadania
  • Recurs

    La Direcció de Serveis de Formació, en col·laboració amb la Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius, ha adquirit llicències ‘business’ de la plataforma Zoom amb l’objectiu de donar cobertura a totes aquelles accions formatives que es vulguin impartir mitjançant aquest sistema.
    En aquesta guia s’ha recollit les principals funcionalitats que permet la plataforma i les principals instruccions d’ús des de quatres perspectives: l’usuari, el docent, l’amfitrió i l’administrador.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Eines i recursos per al teletreball
  • Recurs

    Existeixen moltes eines que faciliten que puguem fer reunions, xerrades, formacions, grups de treball, ... sense estar presencialment junts. L' eina de videoconferència que seleccionem jugarà un paper important en l'èxit de la trobada.
    Aquest recull és una selecció d'algunes de les plataformes que ofereixen aquesta possibilitat. Es comenta, en cada cas, els aspectes tècnics i les prestacions més rellevants per potenciar una lectura més rica.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Eines i recursos per al teletreball
  • Recurs

    Els connectors són un conjunt de marques logicosemàntiques, d’origen gramatical divers —conjuncions,locucions conjuntives, sintagmes adverbials i preposicionals, etc.—, que serveixen per marcar, assenyalar o organitzar el discurs i que faciliten al lector la comprensió dels textos i l’extracció de les idees que s’hi exposen.

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Tècniques d'expressió escrita
  • Recurs

    Els signes de puntuació contribueixen a fer més comprensibles els escrits. Tenen la funció tant de delimitar fragments dins d’una frase o d’un text, com de reflectir els matisos d’entonació que adquiriria el text si es llegís en veu alta.

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Tècniques d'expressió escrita