Acció formativa del BAF
Eines de lideratge basades en el coaching per a les direccions de les biblioteques
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Biblioteques
Requisits:
- Adreçat exclusivament a Caps de Zona i Direccions de la Xarxa de Biblioteques Municipals.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
14.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   14.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Objectius

• Conèixer eines i estratègies basades en el coaching que afavoreixen el lideratge en processos de canvi.
• Entrenar en les habilitats interpersonals que poden potenciar o entorpir l’execució de les funcions de comandament i directives.
• Enfortir algunes de les competències personals clau en la conducció d'equips.

Continguts
• Liderar en entorns virtuals. Teambuilding on line.
• Definició del paper de lideratge de les direccions de la Xarxa de Biblioteques Municipals.
• Eines de coaching per liderar. Eines de coaching de Lideratge (II).
• Converses de desenvolupament.
• Aprenentatges del taller.
Metodologia d'impartició
És un taller basat en aprenentatges. Cada participant és responsable del seu aprenentatge i ho farà mitjançant la filosofia de coaching aplicada a la gestió de persones.Les dinàmiques del grup es centraran en un temari flotant, construït conjuntament amb el grup.Es realitzaran sessions plenàries i treball individual. També sessions en grups sobre la realitat de l'equip de treball.Es finalitzarà amb un feedback individual del grup, presentacions per equips i un full de ruta individual a 6 mesos.
Metodologia d'avaluació
Per a l’obtenció del certificat d’aprofitament és requereix el 100% d’assistència a les videoformacions i haver realitzat i obtingut una puntuació mínima en les activitats establertes pel docent entre les sessions.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Comandament operatiu Cultura Director biblioteca Gestió del canvi i lideratge
Comandament operatiu Cultura Subdirector bibliotecari Gestió del canvi i lideratge