Acció formativa del BAF
Comunicació empàtica en l'atenció als usuaris i les seves famílies
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Objectius

· Analitzar les necessitats i situacions comunicatives que exigeix el dia a dia a la pròpia feina
· Promoure l'autoconeixement en relació a les habilitats comunicatives (preocupacions, punts forts, punts a millorar,...)
· Adquirir eines d'autoregulació emocional i eines concretes per començar a practicar un estil comunicatiu més constructiu, assertiu i empàtic
· Aprendre a reconèixer les pròpies emocions i les dels altres en situacions comunicatives de conflicte o tensió
· Posar en pràctica eines comunicatives per prevenir el conflicte o gestionar-lo
· Reflexionar sobre l'impacte de la comunicació en el seu context laboral

Continguts
1. Reconeixement i anàlisis de les dificultats comunicatives en les circumstàncies del seu context laboral
2. Autoconeixement i autoconsciència.
3. Competències i eines essencials de la bona comunicació:
· Empatia
· Escolta activa
· Reflexe d'emocions
· L'assertivitat
· Espai segur
· Diàleg i consens
4. Com afrontem moments de conflicte i tensió.
· Regulació i gestió emocional
· Els judicis
Metodologia d'impartició
Cada taller tindrà la següent estructura:
· Check In. Objectiu: Dinàmica introductòria per garantir la immersió total a la sessió. Crear un espai segur, i treballar el compromís entre les persones de l'equip, la persona facilitadora i el taller.
· Teoria. Objectiu: Transmissió d¿una part dels coneixements teòrics / pràctics a assolir.
· Dinàmica - pràctica. Objectius: Posar en pràctica la teoria exposada. Generar un sentiment de corresponsabilitat i consciència a través de
dinàmiques i reflexions conjuntes. Generar un espai per l'autoconeixença, i treballar les preocupacions, necessitats i punts forts i debilitats de cada persona a l'hora de comunicar-se.
· Check Out (espai de reflexió i avaluació final). Objectiu: Desenvolupar com farem el seguiment i avaluació de l'aplicació dels coneixements adquirits.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic auxiliar Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Tècnic auxiliar atenció a la dependència Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Tècnic auxiliar educador Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat Educador Orientació de servei a la ciutadania