Davant dels reptes docents que tenim en tecnologies de la informació i de l'aprenentatge et presentem un conjunt d'eines digitals que et poden facilitar l'activitat docent.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Incorporar al desenvolupament professional tant les tecnologies web 2.0., que afavoreixen la interactivitat i la col·laboració a través de comunitats professionals, com portar a terme la integració d'un espai d'aprenentatge personal (PLE) que afavoreixi l'actualització permanent i l'autoformació.
La competencia implica ...
Aprenentatge en xarxa: comunitat virtual, de pràctica i altres.
Funcionalitats de les aplicacions web 2.0.
Nous rols professionals: tutoria, dinamització de comunitats, dissenyador d'aules virtuals, etc.
Disseny i creació de recursos d'autoformació.
Nous canals i xarxes de comunicació i interacció per al desenvolupament professional.
Configuració de l'escriptori com espai d'aprenentatge personal (PLE).
Nivells
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2449.jpg
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2246.jpg
Aprèn a crear vídeos formatius i compartir-los amb el teu alumnat amb l'ajuda d'un mòbil, un ordinador i algunes eines fàcils d'aconseguir.
A través de sis capítols analitzarem totes les passes per a produir un vídeo formatiu des del guió fins a l'edició; coneixerem i analitzarem algunes eines que podem utilitzar i donarem alguns consells i directrius per millorar la qualitat de les nostres produccions.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2439.jpg
Genís Roca és una de les veus de referència en tot allò que explica l'evolució de les organitzacions. En aquesta conferència detalla els reptes de les administracions davant la digitalització, un procés que transforma el procés d'aprendre i d'ensenyar.
Aquesta xerrada s'inclou dins del Cicle de gestió del talent, de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2205.jpg
Els videotutorials són una eina didàctica capaç de presentar els continguts de forma clara i concisa; a més, s'adapten al ritme d'aprenentatge de cada persona, ja que permeten avançar, retrocedir o repetir una informació tantes vegades com es vulgui.
Per poder elaborar un bon videotutorial, primer de tot cal tenir clar el missatge que es vol transmetre i el públic al qual va dirigit. Per tant, és important tenir preparat un guió que ens marqui els passos que haurem de seguir abans de començar la gravació.
L'objectiu d'aquest document és proporcionar coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin la ideació, el disseny i la creació d'un guió per a la correcta realització d'un videotutorial.
Col·lecció 'Manuals de formació' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2361.jpg
Presentem un recurs amb 9 videotutorials d'ajuda tècnica. Et seran útils quan estiguis utilitzant aules virtuals de Formadiba, l'entorn de formació virtual de la Diputació de Barcelona (DiBa) basat en Moodle.
Aquests videotutorials s'adrecen a tots els usuaris de Formadiba, especialment als participants que entren a l'entorn amb el rol d'alumne.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2207.jpg
La Direcció de Serveis de Formació, en col·laboració amb la Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius, ha adquirit llicències `business' de la plataforma Zoom amb l'objectiu de donar cobertura a totes aquelles accions formatives que es vulguin impartir mitjançant aquest sistema.
En aquesta guia s'ha recollit les principals funcionalitats que permet la plataforma i les principals instruccions d'ús des de quatres perspectives: l'usuari, el docent, l'amfitrió i l'administrador.
Col·lecció 'Manuals de formació' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2855.jpg
Miguel Ángel Muras ens explica les eines que existeixen a dia d'avui i l'impacte de la IA en la generació de continguts formatius.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2023.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2206.jpg
Existeixen moltes eines que faciliten que puguem fer reunions, xerrades, formacions, grups de treball, ... sense estar presencialment junts. L' eina de videoconferència que seleccionem jugarà un paper important en l'èxit de la trobada.
Aquest recull és una selecció d'algunes de les plataformes que ofereixen aquesta possibilitat. Es comenta, en cada cas, els aspectes tècnics i les prestacions més rellevants per potenciar una lectura més rica.
Col·lecció 'Manuals de formació' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF11295.jpg
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
· Conèixer les recomanacions generals per l'enregistrament d'un videotutorial.
· Elaborar la planificació i el guió del videotutorial.
· Utilitzar el programa de captura de vídeo de la pantalla de l'ordinador i de l'editor de vídeos.
· Produir un videotutorial funcional.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12571.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a crear vídeos formatius i compartir-los amb l'ajuda d'un mòbil, un ordinador i algunes eines fàcils d'aconseguir.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13052.jpg
· Coneixer els criteris fonalmentals per presentar i organitzar correctament un aula virtual.
· Identificar les eines de Moodle per organtizar i presentar una aula virtual.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13055.jpg
1. Compendre la lògica de la comunicació dintre d'un aula virtual.
· Aplicar una estratègia de comunicació clara pel participant en un curs virtual.
2. Conèixer eines i funcionalitats que serveixen per optimitzar la comunicació i els missatges que es tralladen als participants.
· Compendre l'impacte de la comunicació virtual al correu electrònic.
· Aplicar les claus per la redacció de missatges en fòrum i missatgeria privada.
· Implementar millores en el sistema de comunicació i incorporar canvis.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF14324.jpg
GENERAL
· Ser capaç d'elaborar i exportar materials formatius a través de l'eina corporativa Formawiki.
ESPECÍFICS
· Conèixer l'estructura i funcionalitats principals del Formawiki.
· Crear i modificar peces de contingut adreçades a la formació amb l'eina Formawiki.
· Incorporar elements externs i donar format al contingut amb opcions avançades.
· Exportar i publicar els continguts generats al Formawiki.
· Gestionar i recuperar diferents versions del document que tenim al nostre abast en la reconversió.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF11303.jpg
· Conèixer els aspectes fonamentals d'un aula virtual.
· Crear un aula virtual per fer cursos en línia molt senzills.
· Editar una aula virtual amb els recursos i activitats més habituals.