Aquest curs té com a finalitat que el participant reconegui les espècies vegetals més presents als jardins públics i conegui quin ús hi poden tenir.
Competències tècniques específiques o sectorials
Definició
Realitzar el conjunt d'operacions destinades al manteniment i conservació dels espais verds urbans.
La competencia implica ...
Mètodes de control fitosanitari.
Procediments de plantació, prevenció, manteniment i expedició més adients a cada espècie i varietat.
Calendari de plantació, manteniment i expedició de les plantes, arbres i arbustos.
Tècniques i procediments de cultiu: preparar i condicionar la terra i les llavors, sembrar, protegir, adobar, regar, drenar, podar, etc.
Tècniques d'expedició de plantes, arbres o arbustos: segar, arrencar, recollir, adequar i trasplantar les plantes al recipient de trasllat, etc.
Inventaris d'espècies vegetals, calibració, recompte, etc.
Replantejament sobre el terreny d'un projecte de jardineria o paisatgístic: forma, traçat, densitat de plantació, etc.
Noves tecnologies i tècniques específiques vinculades a la jardineria.
Nivells
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2104.jpg
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2105.jpg
En aquest manual es remarca la importància de la programació per poder realitzar el manteniment de jardins i espais verds amb èxit. Es mostren les tasques bàsiques de la jardineria lligades a les eines i els recursos necessaris per organitzar-les, una vessant potser més administrativa però necessària per evitar incidències, avançar-se als problemes i controlar la situació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF192.jpg
· Diferenciar els usos de la vegetació en jardineria: Elegir l'espècie en funció de l'ús que se li vulgui donar. Descriure els usos de la vegetació.
- Identificar les espècies més comunes en jardineria pública mediterrània: Reconèixer les espècies. Identificar espècies amb problemàtica concreta.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF1812.jpg
· Programar un reg en base al càlcul de les necessitats de reg dels diversos espais públics.
· Conèixer i realitzar les operacions habituals de manteniment de xarxes de reg.
· Aplicar les tècniques que permetin millorar la retenció de l'aigua en el sòl i utilitzar un programador per l'estalvi d'aigua, a partir del coneixement dels accessoris que ens permeten estalviar aigua.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13024.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a conèixer els elements principals i descriure el funcionament bàsic de les instal·lacions interiors en els edificis. Tanmateix, també coneixeràs algunes de les operacions de manteniment bàsiques que es poden dur a terme sobre cada una de les instal·lacions.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF170678.jpg
· Revisar les habilitats existents en el manteniment de les eines mecàniques de jardineria.
· Aprendre i aplicar les tècniques de manteniment de les eines mecàniques de jardineria.
· Aprendre i aplicar les tècniques bàsiques en l'ús de les eines mecàniques de jardineria.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF170669.jpg
· Revisar les habilitats existents en el manteniment de motodesbrossadores.
· Aprendre i aplicar les tècniques de manteniment de motodesbrossadores.
· Aprendre i aplicar les tècniques bàsiques en l'ús de motodesbrossadores.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF170660.jpg
· Revisar les habilitats existents en el manteniment de motoserres.
· Aprendre i aplicar les tècniques de manteniment de motoserres.
· Aprendre i aplicar les tècniques bàsiques en l'ús de motoserres.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF322.jpg
· Realitzar el manteniment i els diversos tipus de poda d'arbusts, en el moment més idoni, utilitzant les eines i els materials adients a cada cas.
· Conèixer el comportament dels diferents tipus d'arbusts, vigorositat i periode de creixement.
· Realitzar els diferents tipus de poda segons tipologia i característiques de l'arbust.
· Aplicar la poda correcta segons els tipus de branques i la formació estructural de l'arbust.
· Conèixer el tipus de branques i la formació estructural de l'arbust.
· Reconèixer el model i realitzar la poda adient en cada cas.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF339.jpg
· Aprendre a programar les tasques de manteniment segons l'estacionalitat de les mateixes. Assignar recursos materials i humans necessaris per cada una de les tasques. Relacionar les freqüències de les feines de manteniment i la seva temporalitat.
· Saber gestionar els canvis que per motius diversos s'hagin d'introduir en la programació. Ser capaços de realitzar modificacions en la programació establerta per motius diversos.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12559.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a fer la programació per realitzar el manteniment de jardins i espais verds amb èxit. Coneixeràs les tasques bàsiques de la jardineria lligades a les eines i els recursos necessaris per organitzar-les, una vessant potser més administrativa però necessària per evitar incidències, avançar-se als problemes i controlar la situació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF170687.jpg
· Revisar les habilitats existents l'ús de la motoserra i el cabestrant en treballs forestals.
· Aprendre i aplicar tècniques d'ús de la motoserra en treballs forestals.
· Aprendre i aplicar tècniques d'ús del cabestrant en treballs forestals.