Criteris d'organització de materials al magatzem
Programa, avaluació i acreditació
1. Diferenciar les funcions i característiques de diferents tipus de magatzems, les seves zones, i equip de treball en empreses/ organitzacions tant industrials com comercials i de serveis.
2. Interpretar la informació i elements bàsics de la documentació, ordres de treball i registre habituals de les operacions pròpies del magatzem tals com a recepció, emmagatzematge, càrrega o d'altres.
3. Identificar els criteris d'actuació, integració i cooperació professional propis de l'operari de magatzem per oferir un servei de magatzem de qualitat.
4. Valorar la necessitat i implicacions de mantenir l'ordre i netedat al magatzem per a la realització efectiva de les operacions.
5. Manejar equips bàsics d'etiquetatge, localització i recompte propis de les activitats i operacions del magatzem complint les normes de seguretat i salut.
6. Relacionar les mesures de prevenció de riscos que s'han de prendre en els accidents habituals de les operacions i manipulació de càrregues al magatzem.
-Incorporem el concepte/mètode de les 5 S's
2. Interpretar la informació i elements bàsics de la documentació, ordres de treball i registre habituals de les operacions pròpies del magatzem tals com a recepció, emmagatzematge, càrrega o d'altres.
3. Identificar els criteris d'actuació, integració i cooperació professional propis de l'operari de magatzem per oferir un servei de magatzem de qualitat.
4. Valorar la necessitat i implicacions de mantenir l'ordre i netedat al magatzem per a la realització efectiva de les operacions.
5. Manejar equips bàsics d'etiquetatge, localització i recompte propis de les activitats i operacions del magatzem complint les normes de seguretat i salut.
6. Relacionar les mesures de prevenció de riscos que s'han de prendre en els accidents habituals de les operacions i manipulació de càrregues al magatzem.
-Incorporem el concepte/mètode de les 5 S's
Objectiu General:
Sensibilitzar als treballadors del magatzem de la importància de mantenir ordenades les mercaderies a l’interior de les instal·lacions en funció dels diferents espais i de les diverses tipologies de sistemes d’emmagatzematge, de millorar els mètodes d’emmagatzematge i el ritme de treball, així com de mantenir organitzats i controlats els estocs de materials.
OBJECTIUS Específics:
1) Millorar els mètodes d’emmagatzematge i el ritme de treball
2) Mantenir organitzats i controlats els estocs de materials
3) Millorar la seguretat de les tasques que es desenvolupen al magatzem
3 sessions presencials de 4h durant el matí a la PDL; un mes després de la formació es farà un seguiment per verificar l’estat de les instal·lacions, ja que es busca una reducció de les anomalies relacionades amb l’organització dels materials
Assistència
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Oficis | Recursos humans, hisenda i serveis interns | Magatzemer | Gestió de compres i magatzem |
Oficis | Recursos humans, hisenda i serveis interns | Operari serveis logístics | Gestió de compres i magatzem |