Acció formativa del BAF
Analítica a les xarxes socials de les biblioteques públiques
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Biblioteques
Requisits:
-Adreçat a TB/TAB que gestionin les xarxes socials del seu equipament.
-Per fer la preinscripció a aquest curs, cal prèviament la validació de la direcció de la biblioteca o del bibliobús.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
8.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
24
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Objectius

• Introduir les causes que ens porten a mesurar (relació estreta amb els objectius).
• Introduir els conceptes bàsics (mètriques) i la descripció de l’informe mensual.
• Adquirir competències per interpretar les dades sobre xarxes socials que es deriven de l’informe mensual del Whatabout i altres eines gratuïtes d’anàlisi de xarxes (fb, tw, instagram, youtube).
• Anàlisi i avaluació (què fem amb les dades?).
• Valorar l’efectivitat de les xarxes socials de la biblioteca a partir de l’informe mensual.

Continguts
• Introducció al concepte de medició.
• Tipus de mètriques disponibles a les xarxes (Facebook, Twitter, Instagram i YouTube).
• Característiques de l’informe mensual i criteris d’interpretació.
• Valoració crítica de les dades.
• Aplicació de les dades a l’estratègia de continguts.
Metodologia d'impartició
Hi haurà una part teòrica i una de pràctica amb l’anàlisi de casos específics de biblioteques. Els alumnes hauran de portar els informes de les xarxes socials de les seves biblioteques per analitzar.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic especialista Cultura Bibliotecari xarxa Aprenentatge permanent