Cerca lliure

S'han trobat 14 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    La guia destaca la importància de fer una bona diagnosi territorial i aporta pautes per orientar la seva redacció en el marc de la planificació estratègica. Conté un apartat dedicat a la informació i el coneixement en la planificació pública, on es repassa l'evolució dels instruments de presa de decisions i l'aportació dels observatoris locals. En un altre apartat s'explica què és la diagnosi territorial, des de les dades a l'acció, donant resposta a preguntes com el què, el per què i el quan de les diagnosis. També es presenten oportunitats per a la millora de la planificació des de la diagnosi.
    El document enumera i explica 10 criteris per redactar una diagnosi territorial, que duen des dels actors i els prejudicis existents a les eines avançades de comunicació.
    En un sentit més tècnic la guia presenta fins a sis eines i mètodes d'aplicació a les entitats locals i dedica també un apartat als sistemes de suport a la planificació: sistemes d'informació, models de previsió i models d'avaluació.
    En conjunt, destaca la necessària sistematització de la pràctica d’anàlisi i diagnosi territorial, per mitjà d’eines avançades i dispositius dinàmics com els observatoris de desenvolupament econòmic, per esdevenir un veritable suport al reconeixement entre actors, debat d'alternatives i presa de decisions.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Recurs

    La guia és una eina de governança participativa pensada per cobrir el buit que hi ha a casa nostra entre el pensament estratègic i els marcs de comunicació. El nexe d'unió són els valors, i el brànding es converteix en un procés per dotar els territoris de significats.
    La guia reflexiona primer sobre la marca com un art. Aborda tot seguit diferents tipus de marca territorial (de territori, turístiques, de ciutat, de producte, etc.) i presenta els objectius estratègics del brànding així com els seus beneficis i riscos. Els darrers capítols es dediquen a la participació, la comunicació i l’avaluació. A més, el document ofereix els aspectes clau per gestionar una marca de territori, un glossari i bibliografia de referència.
    Un aspecte destacat de la guia és que inclou 13 estudis de cas, cadascun amb una fitxa descriptiva: Barcelona és molt més, Galicia Calidade, Medellín, Provence, Slow City...

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Recurs

    La guia tracta sobre les qüestions clau en matèria comunicativa que cal considerar durant la redacció i implementació d’un pla estratègic. Comunicar, en el processos de planificació estratègica, és un conjunt d’accions orientades a informar, regular la participació, generar adhesions i compromisos personals i institucionals, i activar el desenvolupament territorial, de forma ordenada, continuada i perdurable.
    El document ofereix les pautes bàsiques per elaborar un pla de comunicació en el marc d’un pla estratègic.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Recurs

    La guia ofereix una reflexió sobre les relacions entre la gestió pública i la planificació estratègica. Es referencia la planificació estratègica com una eina per pensar en un entorn incert. A partir d’aquí se situen els límits de la nova gestió pública i les promeses incomplertes de la planificació estratègica. Aleshores, la complexitat, la intel·ligència, les xarxes i la transversalitat apareixen com a elements clau que es desenvolupen des d’un punt de vista conceptual i aplicat a les administracions locals.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Acció formativa

    Conèixer els elements del text i les estratègies de composició que cal aplicar a la redacció de textos per tal que siguin precisos, correctes i eficaços. També s'hi treballa l'estil, la puntuació, els connectors, els errors més freqüents i els recursos que ens ajuden a resoldre dubtes lingüístics.

    Presencial
    Durada
    20,0 h
  • Acció formativa

    - Conèixer els elements del text- Adaptar el text a la situació comunicativa- Conèixer i saber aplicar els criteris de redacció de textos - Utilitzar correctament els connectorsUtilitzar correctament els signes de puntuació

    Videoformació amb aula virtual
    Durada
    24,0 h
  • Acció formativa

    -Impulsar l'autonomia i la competència lingüístiques.-Millorar la qualitat lingüística dels textos.

    Presencial
    Durada
    4,0 h
  • Acció formativa

    Objectiu general: - Explorar la relació entre la indústria i la gestió del paisatge a escala local, com a motors de desenvolupament.Objectius específics: - Enfortir la idea del paisatge com a factor de desenvolupament econòmic local.- Debatre les implicacions territorials de la nova indústria.- Conèixer la importància i potencialitats del paisatge en la localització i dinàmica industrial als territoris.- Generar criteris que contribueixin a la qualitat territorial i valor de la indústria.- Construir eines projectuals per a la intervenció territorial a nivell local.

    Videoformació
    Durada
    5,0 h
  • Acció formativa

    Donar a conèixer els diferents connectors que tenim a l'abast i saber utilitzar-los en els contextos adequats, a fi d'aconseguir crear textos coherents i ben cohesionats.

    Presencial
    Durada
    4,0 h
  • Acció formativa

    Conèixer els diferents connectors que tenim a l’abast Saber utilitzar els connectors en els contextos adequats

    En línia
    Durada
    4,0 h
  • Acció formativa

    Conèixer les convencions sobre l'ús de les majúscules i les minúscules.

    En línia
    Durada
    4,0 h
  • Acció formativa

    - Conèixer les convencions sobre l’ús de les majúscules i minúscules - Aplicar les convencions sobre l’ús de les majúscules i minúscules en la redacció dels documents de la corporació

    Videoformació amb aula virtual
    Durada
    6,0 h