Cerca lliure

S'han trobat 14 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    La guia destaca la importància de fer una bona diagnosi territorial i aporta pautes per orientar la seva redacció en el marc de la planificació estratègica. Conté un apartat dedicat a la informació i el coneixement en la planificació pública, on es repassa l'evolució dels instruments de presa de decisions i l'aportació dels observatoris locals. En un altre apartat s'explica què és la diagnosi territorial, des de les dades a l'acció, donant resposta a preguntes com el què, el per què i el quan de les diagnosis. També es presenten oportunitats per a la millora de la planificació des de la diagnosi.
    El document enumera i explica 10 criteris per redactar una diagnosi territorial, que duen des dels actors i els prejudicis existents a les eines avançades de comunicació.
    En un sentit més tècnic la guia presenta fins a sis eines i mètodes d'aplicació a les entitats locals i dedica també un apartat als sistemes de suport a la planificació: sistemes d'informació, models de previsió i models d'avaluació.
    En conjunt, destaca la necessària sistematització de la pràctica d’anàlisi i diagnosi territorial, per mitjà d’eines avançades i dispositius dinàmics com els observatoris de desenvolupament econòmic, per esdevenir un veritable suport al reconeixement entre actors, debat d'alternatives i presa de decisions.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Recurs

    La guia és una eina de governança participativa pensada per cobrir el buit que hi ha a casa nostra entre el pensament estratègic i els marcs de comunicació. El nexe d'unió són els valors, i el brànding es converteix en un procés per dotar els territoris de significats.
    La guia reflexiona primer sobre la marca com un art. Aborda tot seguit diferents tipus de marca territorial (de territori, turístiques, de ciutat, de producte, etc.) i presenta els objectius estratègics del brànding així com els seus beneficis i riscos. Els darrers capítols es dediquen a la participació, la comunicació i l’avaluació. A més, el document ofereix els aspectes clau per gestionar una marca de territori, un glossari i bibliografia de referència.
    Un aspecte destacat de la guia és que inclou 13 estudis de cas, cadascun amb una fitxa descriptiva: Barcelona és molt més, Galicia Calidade, Medellín, Provence, Slow City...

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Recurs

    La guia tracta sobre les qüestions clau en matèria comunicativa que cal considerar durant la redacció i implementació d’un pla estratègic. Comunicar, en el processos de planificació estratègica, és un conjunt d’accions orientades a informar, regular la participació, generar adhesions i compromisos personals i institucionals, i activar el desenvolupament territorial, de forma ordenada, continuada i perdurable.
    El document ofereix les pautes bàsiques per elaborar un pla de comunicació en el marc d’un pla estratègic.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Recurs

    La guia ofereix una reflexió sobre les relacions entre la gestió pública i la planificació estratègica. Es referencia la planificació estratègica com una eina per pensar en un entorn incert. A partir d’aquí se situen els límits de la nova gestió pública i les promeses incomplertes de la planificació estratègica. Aleshores, la complexitat, la intel·ligència, les xarxes i la transversalitat apareixen com a elements clau que es desenvolupen des d’un punt de vista conceptual i aplicat a les administracions locals.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Guia de projecte o servei
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Planificació estratègica territorial
  • Acció formativa

    Millorar el recorregut que fa l’usuari d’ençà que entra al lloc web, fins que ha comprat/reservat.Donar les idees bàsiques de bones pràctiques d’usabilitat a les empreses, per ser aplicades en un futur.

    Videoformació
    Durada
    3,0 h
  • Acció formativa

    El taller pretén guiar les empreses en el procés de creació de producte i d’experiències que siguin atractives, que ajudin a lluitar contra l’estacionalitat, millorar la qualitat dels serveis que ofereixen i la seva competitivitat.Per aconseguir-ho, és important conèixer les oportunitats de negoci a l’entorn del turisme actiu i de natura.Una part del taller consistirà en fer un treball en grup, d’anàlisi de productes reals que es comercialitzen actualment.

    Videoformació
    Durada
    3,0 h
  • Acció formativa

    • Aplicar els coneixements bàsics de planificació sectorial. • Elaborar plans estratègics de turisme. • Valorar la importància de la planificació turística en l’èxit d’una destinació.

    Semipresencial
    Durada
    60,0 h
  • Acció formativa

    En la formació es dotarà de coneixements per poder entendre la factura energètica, conèixer les principals millores energètiques en equipaments i gestió de les instal·lacions, i les energies renovables actuals.L’objectiu és que, a partir dels coneixements adquirits, s’estigui en capacitat per ser més eficients i reduir:- El consum energètic- El cost de la factura- Les emissions de CO2 associades

    Videoformació
    Durada
    3,0 h
  • Acció formativa

    •Interpretar les dades sobre la informació turística.•Realitzar el tractament de dades d'informació turística per tal que siguin comparables i agregables.•Establir mecanismes d’explotació de dades estadístiques.•Aprendre a realitzar informes de conjuntura turística a nivell local.•Conèixer les principals tècniques d’emmagatzematge de la informació turística de les diferents administracions amb competències en turisme.

    Semipresencial
    Durada
    30,0 h
  • Acció formativa

    Objectiu general: - Explorar la relació entre la indústria i la gestió del paisatge a escala local, com a motors de desenvolupament.Objectius específics: - Enfortir la idea del paisatge com a factor de desenvolupament econòmic local.- Debatre les implicacions territorials de la nova indústria.- Conèixer la importància i potencialitats del paisatge en la localització i dinàmica industrial als territoris.- Generar criteris que contribueixin a la qualitat territorial i valor de la indústria.- Construir eines projectuals per a la intervenció territorial a nivell local.

    Videoformació
    Durada
    5,0 h
  • Acció formativa

    Vivim en l’era de la hiperconnectivitat en la qual rebem milers d’impactes publicitaris al dia. És imprescindible saber com compra, quan compra i perquè compra el nostre client per adaptar-nos a les seves necessitats. Analitzarem els patrons de conducta del BUYER PERSONA per avaluar el TRAVEL JOURNEY i teixir una estratègia única de comercialització que ens permeti diferenciar-nos dels competidors i augmentar les vendes sense haver de fer grans inversions.Coneixerem tots els canals de comercialització existents al mercat i analitzarem les implicacions legals i econòmiques. Dotarem d’eines per definir el client PERSONA de cada projecte i analitzarem els patrons de conducte de cada perfil de client per saber com captar la seva compra. Dissenyarem el TRAVEL JOURNEY dels clients i seleccionarem els canals de comercialització adients a cada moment. Definirem una estratègia comercial temporal única per a cada perfil de client i establiment.

    Videoformació
    Durada
    4,0 h
  • Acció formativa

    • Entendre la importància que actualment el màrqueting té en l’activitat turística. • Conèixer l’estructura d’un pla de màrqueting turístic i analitzar-ne les fases de desplegament.• Aplicar les principals eines de màrqueting turístic en l’activitat professional diària.• Implementar les tècniques de màrqueting en la creació i la comercialització de productes turístics d’àmbit local.• Aprendre a desenvolupar un pla de màrqueting per a productes i destinacions turístiques.

    Semipresencial
    Durada
    30,0 h