Cerca lliure

S'han trobat 25 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    Gemma García ens explica quins són els erros més habituals en redactar correus electrònics i aporta solucions per no repetir-los.
    Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Redacció mitjançant el correu electrònic
  • Recurs

    En aquest manual, eminentment pràctic, trobaràs eines i tècniques interessants, conceptes inspiradors, guies en format àudio i alguns recursos més que constitueixen una manera senzilla de posar en pràctica el Mindfulness en el dia a dia professional.
    Com més ens autoconeguem, com més consciència posem en tot el que fem i com millor ens autoregulem emocionalment i conductualment, més benestar laboral (i personal) aconseguirem en el dia a dia.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Mindfullness
  • Recurs

    Una administració pública moderna, al servei del ciutadà, s’ha de caracteritzar entre altres aspectes, per dur a terme les seves actuacions amb la màxima eficàcia i transparència possibles. Si tenim en comptes que aquestes actuacions s’expressen principalment través del canal escrit, sembla lògic pensar que el tipus de llenguatge que s’utilitza en la redacció dels documents administratius ha de ser matèria de reflexió constant.

    A més, els documents que concretament s’analitzen en aquests curs, els informes i les propostes de resolucions administratives, tenen una rellevància clau en qualsevol procediment administratiu, ja que reflecteixen les actuacions practicades en les fases d’instrucció, les quals han de ser el resultat d’un procés lògic i jurídic. És per això que el tipus de llenguatge que s’hi utilitzi i la manera com es presenti i organitzi la informació són d’una importància cabdal si es vol aconseguir que la comunicació sigui realment efectiva.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Redacció d'informes per a tècnics especialistes
  • Recurs

    Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Guia d'habilitats
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Motivació d'equips
  • Recurs

    El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
    La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    Una Administració pública moderna, al servei del ciutadà, s'ha de caracteritzar, entre altres aspectes, per dur a terme les seves actuacions amb la màxima eficàcia i transparència possibles. Si es té en compte que aquestes actuacions s'expressen principalment a través del canal escrit, sembla lògic pensar que el format i estructura del document o el tipus de llenguatge que s'utilitzi en la redacció dels documents administratius ha de ser matèria de reflexió constant.

    Consegüentment, a l'hora de redactar-los cal fer un veritable esforç tant per utilitzar un llenguatge que sigui clar i entenedor, com per presentar la informació de forma racional, és a dir, ordenada segons les necessitats comunicatives de cada document.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Redacció de documents administratius
  • Recurs

    El món Post Covid és incert. Per això, no tenim pràcticament cap resposta a les preguntes que ens fem individualment i col·lectivament. La presa de decisions intel·ligents serà vital, i per a això és important estar atent les emocions que sentim. Ser conscients de les emocions negatives que la pandèmia ens ha provocat (ràbia, por i tristesa) és important per poder gestionar-les d’una manera positiva tant per nosaltres com per a les persones que ens envolten i les organitzacions de les que formem part. L’èxit de les empreses i organitzacions dependrà, en gran part, de les decisions encertades que prenguem a partir d'aquesta gestió.
    Cristina Gutiérrez, creadora del Mètode La Granja©, ens ajuda a fer aquest camí de reconeixement i transformació de les nostres emocions.
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    El recurs pretén ajudar-nos a entendre què és l’estrès, per què es produeix i de quins recursos disposem per tal de mantenir-hi un diàleg fluid i fecund que no ens faci mal.
    Per fer-ho, es plantgen tres tipus de recursos: mètodes cognitius, recursos conductuals i activitats físiques. Es presenten els mecanismes bàsics de cada mètode i se suggereix la combinació de tots tres perquè el diàleg amb l’estrès sigui fructífer.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    Es considera eficiència lectora la capacitat de llegir i entendre ràpidament un text. Aquesta capacitat pot entrenar-se a partir de diferents tècniques que afecten la mecànica lectora i el procés de desxiframent i comprensió del text. Aquest document exposa els principals conceptes relacionats amb la matèria i presenta una sèrie d'exercicis per desenvolupar aquestes habilitats.
    Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Eficiència lectora
  • Recurs

    La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
    Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
    Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    Manual de lectura per al participant del curs. L’objectiu d’aquest manual és donar eines i recursos sobre intel·ligència emocional al personal de comandament executiu, operatiu i directiu per afrontar els problemes i assumir els reptes professionals que estiguin en les prioritats de cada un dels serveis municipals.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Elements emocionals en la direcció de persones
  • Recurs

    Els connectors són un conjunt de marques logicosemàntiques, d’origen gramatical divers —conjuncions,locucions conjuntives, sintagmes adverbials i preposicionals, etc.—, que serveixen per marcar, assenyalar o organitzar el discurs i que faciliten al lector la comprensió dels textos i l’extracció de les idees que s’hi exposen.

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Tècniques d'expressió escrita