Cerca lliure

S'han trobat 6 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    Javier Martínez reflexiona sobre la importància del coneixement com al bé més preuat de les organitzacions. Aquest coneixement es construeix a partir de la capacitat d'aprenentatge no només de cadascun dels seus individus sino de l'organització com a tal.
    En un món en constant acceleració, cal saber desaprendre tot allò que ja no és vàlid a partir d'una reflexió profunda i compartida que ens doni les pautes per enfocar el futur. En les organitzacions, la connexió del coneixement i reflexió de cadasclaucun dels seus membres, a mode de gran cervell, constitueix la clau per seguir creant coneixement.
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Aprenentatge organitzacional
  • Recurs

    En aquest dossier s’exposen consideracions, reflexions i diverses teories sobre el canvi personal, les seves causes, les resistències per canviar i els seus beneficis, tant en la vida personal com en l’àmbit professional.
    No es tracta de canviar per canviar o de ser flexible perquè sí. La qüestió és canviar per millorar, adaptar-se a la realitat i créixer com a persona sense deixar de ser un mateix. D’aquí ve el títol «La dansa dels joncs», perquè els joncs s’adapten al vent i als canvis de la realitat, però continuen sent ells mateixos.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    Jesús Martínez, expert en aprenentatge col·laboratiu, reflexiona sobre la necessitat de fer un canvi total de la interfície en les àrees de formació. Cal deixar de posar l'atenció en la formació que programem, avaluant la satisfacció dels participants un cop acabada. Hem de entrar-nos en la detecció de necessitats i l'articulació de recursos diversos que afavoreixin l'aprenentatge en el lloc de treball. Per a això, la figura del facilitador d'aprenentatge, que vetlla perquè l'organització aprengui des de l'aprenentatge dels seus membres, és clau. Solucions com la participació en projectes, comunitats de pràctiques, mentoratge, entre d'altres, poden ser eficaces en aquesta nova etapa de la formació.
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Aprenentatge organitzacional
  • Recurs

    Maria Rodríguez, Directora de Comunicació interna, Desenvolupament i Atenció al Personal en Ajuntament de Barcelona, comparteix el programa que aquesta administració està desenvolupant per traspassar el coneixement del gran volum de persones que es jubilaran en els propers anys a les noves incorporacions en les mateixes funcions. El programa "Passa el relleu"pretén aconseguir aquest relleu generacional en el traspàs de coneixement i creant un tancament ple de sentit d'experiències laborals sovint llargues i amb índexs molt alts de vinculació amb l'organització.
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Aprenentatge organitzacional
  • Recurs

    Els diferents models conductuals en els que ens movem cada dia poden tenir diverses causes i poden manifestar-se de formes molt diferents D’entre les diferents possibilitats, la conducta assertiva es manifesta com l’expressió adequada de les emocions en les relacions socials, sense que hi hagi ansietat o agressivitat. Per això, l’assertivitat esdevé una eina clau en totes les dimensions de les relacions humanes i, òbviament, també en les professionals.
    El recurs ens dóna coneixement sobre aquest tema, i ens aporta eines per a la reflexió i per a la pràctica d'algunes tècniques que ens ajudaran en la pràctica de l'assertivitat.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Acció formativa

    - Identificar i utilitzar els principis i les eines que afavoreixen la resolució de problemes. - Interpretar i relacionar els diferents elements que cal considerar per a una correcta definició i anàlisi dels problemes i per a la presa de decisions.

    Presencial amb suport virtual
    Durada
    20,0 h