Cerca lliure

S'han trobat 16 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    En aquest recurs teòric es proposa una metodologia per analitzar problemes i trobar solucions en sis passos. També s'explica com formular objectius clars i mesurables. Per últim, es mostra com un problema de decisió es pot representar mitjançant un arbre de decisió i com es defineix un pla d'acció.

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Anàlisi de problemes i presa de decisions
  • Recurs

    Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Guia d'habilitats
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Motivació d'equips
  • Recurs

    Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Guia d'habilitats
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Motivació d'equips
  • Recurs

    Com reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Guia d'habilitats
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Motivació d'equips
  • Recurs

    El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
    La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Manual
    Format
    Material en línia
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    La comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
    Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
    Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Manual
    Format
    Material descarregable
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    En qualsevol organització (tant pública com privada) els càrrecs directius tenen sentit per "multiplicar". Com ho aconseguiran en aquest món post-COVID? Aquesta i altres idees trencadores com afirmar que "les institucions s'han de desburocratitzar" és el què Xavier Marcet ens exposa durant aquesta xerrada.
    Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020.

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Els reptes dels directius públics
  • Recurs

    Innovar no té res a veure amb tenir una idea brillant i punt. Cal un mètode, un procés i establir unes analítiques per valorar el seu èxit o fracàs. Alfons Cornella, un dels màxims experts en innovació del país, ens ho explica en aquesta apassionant conversa que ens descobreix termes com la "intel·ligència competitiva" i la "mineria de problemes".
    Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Innovació al sector públic
  • Recurs

    La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Gestió emocional
  • Recurs

    Directrius i comandaments tenen un rol molt important envers els seus equips. Aprèn algunes pautes i secrets de les persones que millor saben exercir el seu lideratge a través de la seva pròpia marca personal de la mà d'Alícia Linares.
    Col·lecció "Converses directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021.

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Marca personal
  • Recurs

    Les organitzacions TEAL són aquelles en què l'equip humà esdevé el centre de l'organització. És per això que el desenvolupament creatiu de cada treballador és fonamental. Així, l'estructura jeràrquica desapareix per donar pas a una estructura on l'autogestió, la plenitud i l'evolució de cadascun dels membres i també de l'organització passen a ser el fonament del seu dia a dia i del seu futur.
    David Martí Garcés, prologuista de l'obra 'Reinventar las organizaciones' de Frederic Laloux, que marca el paradigma d'aquesta nova forma de gestió, ens en fa una aproximació clara i pedagògica, en el que s'aborden qüestions claus com la confiança, el control, l'escolta,la facilitació, la responsabilitat, l'aprenentatge....
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Gestió del canvi
  • Recurs

    Xavier Marcet, un dels especialistes capdavanters en innovació estratègica, comparteix les seves reflexions sobre els reptes que es planteja l'administració pública en les properes dècades. El canvi climàtic, la pobresa, la longevitat, la qualitat de la democràcia són algunes de les qüestions cabdals sobre les que l'administració ha de jugar un paper primordial. Les noves onades tecnològiques ens aboquen a noves realitats que caldrà gestionar des de la flexibilitat i l'obertura a l'aprenentatge continu, no només a la formació. Empoderar i confiar en les persones i posar-les al centre de l'atenció de tot el que generem és la clau per poder innovar cap a l'èxit
    Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Ponència
    Format
    Audiovisual
    Agrupació
    Formació