Qualitat en els equips de treball: mecanismes de millora contínua

Recurs
Qualitat en els equips de treball: mecanismes de millora contínua

Manual de lectura per al participant del curs. En aquest manual, es revisen els conceptes de qualitat i de millora contínua, així com es recalca la importància de la millora contínua en les administracions locals, tant en els processos interns com en les vinculacions externes. També es presenten alguns mètodes i instruments per a la millora contínua. I, finalment, es centra en el rol del comandament pel que fa a la gestió dels processos de millora.

Tipus de recurs:
Manual
Format:
Material en línia
Agrupació:
Qualitat en els equips de treball: mecanismes de millora contínua
Promotor:
Direcció de Serveis de Formació
Col·lecció:
Manual de formació

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Direcció de persones
Comandament executiu Més d'una àrea Cap oficina Direcció de persones
Comandament executiu Més d'una àrea Cap servei Direcció de persones
Comandament operatiu Cultura Director bibliobús Direcció de persones
Comandament operatiu Cultura Director biblioteca Direcció de persones
Comandament operatiu Cultura Subdirector bibliotecari Direcció de persones
Comandament operatiu Educació, esports i joventut Director CRTTT Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap secció Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap subsecció Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Cap unitat Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Encarregat Direcció de persones
Comandament operatiu Més d'una àrea Supervisor Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Cap gabinet Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Coordinador àrea Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Coordinador general Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Coordinador matèria Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Director gabinet Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Director serveis Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Gerent serveis Direcció de persones
Directiu Més d'una àrea Subdirector Direcció de persones

Recursos relacionats

  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2264.jpg

    Una de les habilitats clau per liderar amb efectivitat, i per a una bona gestió del temps, és assignar les tasques de manera eficient i efectiva.
    El recurs aporta continguts per aconseguir-ho i planteja algunes reflexions que poden ser-nos útils per millorar la nostra manera habitual d'assignació.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg

    Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2269.jpg

    Trello és un gestor de projectes en línia que t'ajudarà a organitzar cites, lliuraments i recordatoris per compartir amb el teu equip. Amb aquesta classe virtual podràs descobrir els avantatges de l'eina.
    Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.

    1 hora 1 habilitat
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2138.jpg

    Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s’ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
    Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
    El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2337.jpg

    Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
    Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
    Trucs del teletreball

    1 hora 1 habilitat
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2465.jpg

    La Matriu RACI t'ajuda a definir rols i la relació entre ells dins un projecte. En 2' t'expliquem com fer-ho.

    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2336.jpg

    El treball col·laboratiu requereix d'una sèrie d'habilitats que cal conèixer i entrenar. Lluny de ser una mera aplicació d'una sèrie d'eines digitals, cal desenvolupar una sèrie de competències personals i afavorir una estructura de l'organització que el permetin. Entendre alguns conceptes i aprendre algunes tècniques poden ajudar-nos a fer un treball col·laboratiu real, i deixi de ser un eslògan o una declaració de bones intencions.
    Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Síntesis de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2278.jpg

    El recurs presenta, en 5 mòduls, diversos aspectes que han de contribuir a unes millors delegacions. Cadascun dels mòduls, que tenen una llargada entre 1,30 i 3 hores, alterna la teoria amb la proposta de pràctiques de diversos tipus. El mòdul 1 ens ofereix la contextualització del terme, contextualització que s'aclareix en el mòdul 2 dedicat a aclarir les confusions més habituals al respecte. El modul 3 i 4 desenvolupen el model DISC de delegació, en les vessants personals i d'actuació grupal.Continguts i reflexions sobre la confiança i el bon feedback que se'n deriva cloue el material.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia