Acció formativa del BAF
Formació PVI: Operadors de sector - 1 Completa
Àmbit promotor de la formació:
Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari
Requisits:
- Aquest curs s'adreça als operadors de sector contractats temporalment per primer cop en el Pla d'Informació i Vigilància contra incendis forestals de l'Of. Tèc. de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   13.50 h
Nombre de participants:
Mínim 1
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Objectius

• Assolir els coneixements necessaris sobre la prevenció i vigilància d'incendis per al desenvolupament del lloc d'operador de sector.

1. El Pla d’Informació i vigilància contra incendis forestals (PVI)
2. Conceptes bàsics d’incendis forestals
3. L’organització dels incendis a Catalunya
4 Xarxa de Parcs Naturals (XPN)
5. Comunicacions
6. Cartografia
7. Meteorologia8.Infraestructures de prevenció d’incendis forestals9.Conducció de vehicles tot terreny/Seguretat en torres de guaita
10.Legislació
11.Les tasques al PVI
12 Metodologies de funcionament del PVI
13. Metodologies de funcionament dels controls.
Metodologia d'impartició
Desenvolupament de continguts teòrics en format semipresencial amb resolució de casos pràctics i videoconferències amb suport de presentacions ptt.
Metodologia d'avaluació
Assistència i participació a les sessions, revisió de materials de l'aula virtual i compleció de qüestionaris.
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència
Tècnic auxiliar Espais Naturals i Infraestructura Verda Operador comunicacions Prevenció d'incendis forestals
Tècnic auxiliar Espais Naturals i Infraestructura Verda Tècnic auxiliar plans emergència incendis forestals Prevenció d'incendis forestals