Analítica a les xarxes socials de les biblioteques públiques

Acció formativa

Analítica a les xarxes socials de les biblioteques públiques

Àrea promotor de formació
Gerència de Serveis de Biblioteques
Requisits
TB/TAB que gestioni les xarxes socials del seu equipament.
Nombre de participants:
Mínim
15
Òptim
20
Màxim
24
Canal
Presencial
Durada:
8,0 h
Presencial
8,0 h
Videoformació
0,0 h
Treball en línia
0,0 h
Modalitat
curs

Programa, avaluació i acreditació

- Introducció al concepte de medició.- Tipus de mètriques disponibles a les xarxes (Facebook, Twitter, Instagram i YouTube).- Característiques de l’informe mensual i criteris d’interpretació.- Valoració crítica de les dades.- Aplicació de les dades a l’estratègia de continguts.

- Introduir les causes que ens porten a mesurar (relació estreta amb els objectius).- Introduir els conceptes bàsics (mètriques) i la descripció de l’informe mensual.- Adquirir competències per interpretar les dades sobre xarxes socials que es deriven de l’informe mensual del Whatabout i altres eines gratuïtes d’anàlisi de xarxes (fb, tw, instagram, youtube).- Anàlisi i avaluació (què fem amb les dades?).- Valorar l’efectivitat de les xarxes socials de la biblioteca a partir de l’informe mensual.

Hi haurà una part teòrica i una de pràctica amb l’anàlisi de casos específics de biblioteques. Els alumnes hauran de portar els informes de les xarxes socials de les seves biblioteques per analitzar.
Certificat d’assistència

Destinataris