X

Nom de la competència clau 1 2 3 4
Nivell
  • Itinerari formatiu del perfil:
    Tècnic gestió patrimoni | Diputació de Barcelona

    Col·lectiu professional
    Tècnic especialista
    Àrea funcional
    Recursos humans, hisenda i serveis interns
    Codi
    YTERE253

    Perfil de competències

    COMPETÈNCIES ESTRATÈGIQUES DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

    Efectivitat individual

    Definició

    Capacitat de fer una bona feina, aconseguir els objectius fixats i superar els estàndards establerts, tot preocupant-se per a la millora contínua dels resultats.

    La competència implica...
    La planificació i organització del treball: objectius, encàrrecs, recursos assignats i criteris de realització.
    Elements bàsics en l’organització del treball personal: urgència vs importància.
    Qualitats personals que afavoreixen el rendiment individual: mètode, proactivitat, decisió, compromís, efectivitat, etc.
    Veure els fracassos com una font d’aprenentatge.
    Mètodes d’avaluació de la pròpia activitat professional.
    La innovació com element de contribució a la millora organitzativa.
    Utilització de noves tecnologies com element de millora en l’eficàcia personal.
    Sensibilització amb el consum responsable i la millora ambiental.
    Recursos
    Automotivació
    Automotivació
    Augmentar l'eficàcia professional mitjançant el Mindfulness
    Mindfullness
    Aprèn Trello
    Planificació i organització del treball personal
    Gestió de les interrupcions
    Planificació i organització del treball personal
    L'agenda de treball
    Planificació i organització del treball personal
    La importància del treball per objectius i la priorització de resultats en els contextos de treball a distància
    Planificació i organització del treball personal
    La planificació i l'organització com a hàbit
    Planificació i organització del treball personal
    Llistes de control. Focalitza't en el que fas
    Planificació i organització del treball personal
    Pautes per prioritzar
    Planificació i organització del treball personal
    Planificació i organització personal del treball
    Planificació i organització del treball personal
    Prioritza amb el mètode GUT
    Planificació i organització del treball personal
    Reptes, beneficis i la importància de la gestió del temps en els contextos de treball a distància
    Planificació i organització del treball personal
    Supera la procrastinació
    Planificació i organització del treball personal
    Treu profit a l'agenda
    Planificació i organització del treball personal
    Tècnica Pomodoro
    Planificació i organització del treball personal
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional

    Orientació de servei a la ciutadania

    Definició

    Motivació per conèixer, comprendre i satisfer les demandes de la ciutadania (o client intern/extern), actuant de manera proactiva en el seu abordatge.

    La competència implica...
    Drets i deures de l’empleat públic en la seva relació professional amb la ciutadania.
    Habilitats i actituds que defineixen una correcta atenció i relació en la prestació de serveis.
    La relació d’orientació i assessorament.
    Característiques i elements que defineixen un servei públic.
    Protecció de dades en la gestió pública.
    Tècniques de resolució de conflictes i de distància emocional.
    Elements multiculturals en l’atenció a la ciutadania.
    Qualitat i avaluació de serveis públics.
    Coneixement organitzatiu.
    Sistemes d’identificació de necessitats i coneixement de tendències futures.
    Models i tècniques de participació ciutadana.
    Recursos
    Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació de serveis
    Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació de serveis
    Aprofundim en la comunicació
    Introducció a l'atenció a la ciutadania
    Atenció al ciutadà
    Introducció a l'atenció a la ciutadania
    Introducció a l'atenció a la ciutadania
    Introducció a l'atenció a la ciutadania
    La imatge corporativa, l'acollida personalitzada i el tractament de situacions difícils
    Introducció a l'atenció a la ciutadania
    Negociació eficaç
    Resolució de conflictes a l'equip de treball
    Tècniques de mediació i gestió del conflicte
    Resolució de conflictes a l'equip de treball

    COMPETÈNCIES QUALITATIVES TRANSVERSALS

    Treball en equip

    Definició

    Fet d'integrar-se, col·laborar i coordinar-se de forma activa en un grup de treball per tal d’assolir els objectius comuns necessaris per a una bona prestació del servei.

    La competència implica...
    Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.
    Característiques dels grups i equips de treball. Etapes evolutives dels equips de treball.
    Rols als equip de treball. El rol del líder.
    Conflictes als equips de treball.
    Actituds i habilitats personals que afavoreixen o dificulten el treball en equip. Compartir reptes i objectius.
    Noves tecnologies aplicades al treball en equip.
    Reunions de treball.
    Recursos
    Com fer crítica constructiva
    Motivació d'equips
    Com fer preguntes per animar l'equip
    Motivació d'equips
    Com informar de canvis que afecten l'equip
    Motivació d'equips
    Com rebre crítiques constructives
    Motivació d'equips
    Aprèn Slack
    Planificació i organització del treball personal
    Conducció de reunions
    Reunions
    Gestió d'informes i comunicacions post-reunions
    Reunions
    Com comunicar bé a càmera
    Reunions en línia
    Com conduir amb èxit reunions virtuals
    Reunions en línia
    Com participar en una reunió virtual
    Reunions en línia
    Organitza una reunió virtual en 5 passes
    Reunions en línia

    Visió global

    Definició

    Comprensió de l’entorn de treball (orgànic, cultural, etc.) per poder anticipar-se als efectes que pot tenir la pròpia actuació professional en l’organització, per poder identificar les propostes i les respostes més idònies.

    La competència implica...
    Coneixement formal de l’organització: estructura, cartera de productes, serveis i equipaments, etc.
    Coneixement informal de les organitzacions: cultura organitzativa, mecanismes no formals de presa de decisions, possibilitats i amenaces, etc.
    Visió sistèmica de les organitzacions.
    Coneixement de les tendències presents i futures de la seva àrea sectorial (professional, característiques específiques i demogràfiques dels col·lectius destinataris, etc.).
    Recursos
    Com aprenen les organitzacions i els riscos que genera no aprendre de manera col·lectiva?
    Aprenentatge organitzacional
    Nova interfície per a la formació/aprenentatge organitzacional
    Aprenentatge organitzacional
    Passa el relleu, mètode per traspassar el coneixement
    Aprenentatge organitzacional
    Els reptes dels directiu públics
    Els reptes dels directius públics
    Management públic: el repte de la formació
    Formació
    Les organitzacions TEAL
    Gestió del canvi
    Decisions intel·ligents per al món post COVID-19
    Gestió emocional
    Com afectarà la intel·ligència artificial (IA) l'administració pública
    Tecnologia i administració pública
    El futur de les administracions públiques
    Tecnologia i administració pública
    Intel·ligència artificial
    Tecnologia i administració pública
    Revolució tecnològica i canvi d'època
    Tecnologia i administració pública
    Tecnologia Blockchain
    Tecnologia i administració pública
    Transformació digital
    Tecnologia i administració pública

    Aprenentatge permanent

    Definició

    Fet de dedicar temps i esforç personal a mantenir-se actualitzat professionalment i fer que els altres també ho estiguin contribuint a una millor gestió del coneixement organitzatiu.

    La competència implica...
    Com aprenen les persones adultes.
    Elements que afavoreixen l’actualització professional: llegir documentació especialitzada, mantenir contactes amb professionals, participar en nous projectes, etc.
    Fonts d'aprenentatge formal i informal.
    Aprenentatge 360º.
    L’espai de treball com eina d’aprenentatge personal.
    Fitxes descriptives dels llocs de treball i els perfils professionals com referència en identificació de necessitats formatives personals.
    Diferències fonamentals entre els processos d’informació, formació i el desenvolupament de competències.
    Recursos
    How to learn english and another foreign languages
    Aprenentatge d'idiomes
    Eficiència lectora
    Eficiència lectora
    Elaboració d’un entorn personal d’aprenentatge
    Eines i recursos per a l'aprenentatge
    Models i pràctiques innovadores en l'aprenentatge a les organitzacions
    Formació
    Les competències professionals del Diccionari DIBA: una visió comprensiva
    Formació per competències

    Influència i persuasió

    Definició

    Resultat de causar un determinat impacte, convèncer i influir en els altres, per tal de guanyar opinions, decisions i actuacions necessàries per assolir els objectius de treball assignats, actuant sempre amb respecte pels principis ètics i els valors de la professió i de la funció pública.

    La competència implica...
    Influència i persuasió: concepte i factors diferencials.
    Comprendre el comportament humà: calcular anticipadament l’impacte de les paraules i les accions d’un mateix. Dominar els elements comunicatius, verbals i no verbals, que es produeixen en una situació comunicativa i relacional.
    Actituds que afavoreixen la persuasió i la influència: flexibilitat i adaptabilitat, energia i tenacitat.
    Elements clau en la persuasió directa: dades, argumentacions i exposicions. Presentació de la informació, eines de visualització i infografies.
    Estratègia persuasiva.
    Autocontrol emocional i capacitat empàtica.
    Tècniques de negociació. Tècniques de presentacions orals. Parlar en públic. Oratòria.
    La xarxa professional de contactes com element d’influència.
    Recursos
    Aprèn Genially
    Disseny de continguts visuals
    Disseny d'infografies 3.0: millora les teves comunicacions corporatives
    Disseny de continguts visuals
    Pautes per a l'elaboració de material de difusió
    Disseny de continguts visuals
    Presentació de la informació, d'eines de visualització i infografies
    Disseny de continguts visuals
    Aprèn 'gamificació'
    Formació
    Comunicació empàtica
    Gestió emocional
    Dialogar amb l'estrès
    Gestió emocional
    El model de Comunicació No Violenta
    Gestió emocional
    La Comunicació No Violenta (CNV)
    Gestió emocional
    La dansa dels joncs
    Gestió emocional
    Per què dic blanc si vull dir negre?
    Gestió emocional
    Com fer arribar el nostre missatge de forma eficaç?
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
    Storytelling: crear narratives amb impacte
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
    How to create impactful presentations
    Presentacions en públic
    Presentacions orals en públic
    Presentacions en públic
    Mòdul 1. Conceptes essencials en la negociació
    Tècniques de negociació
    Mòdul 2. Conductes de les persones que són bones negociadores
    Tècniques de negociació
    Mòdul 3. Com es prepara una negociació?
    Tècniques de negociació

    Presa de decisions

    Definició

    Tria entre diferents alternatives, aquelles que són més viables, basant-se en una anàlisi dels possibles efectes i riscos i de les possibilitats d'implementació.

    La competència implica...
    Qualitats personals en la presa de decisions professionals: capacitat analítica, objectivitat, seguretat tècnica i professional, etc.
    Elements emocionals implicats en la presa de decisions.
    Models i tècniques bàsiques de presa de decisions.
    Tècniques de presa de decisions grupals.
    Processos creatius i la presa de decisions.
    Presa de decisions estratègiques: la incertesa i el risc.
    Recursos
    Anàlisi de problemes i presa de decisions
    Anàlisi de problemes i presa de decisions
    Mapes mentals i visual thinking
    Mapes mentals i visual thinking

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES

    Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local

    Definició

    Definir, planificar, desenvolupar i avaluar projectes o programes d’actuació tècnica que donin resposta a les necessitats de la ciutadania fent un seguiment exhaustiu del seu desenvolupament, tramitant i gestionant la informació i la documentació associada d'acord a les normatives generals i específiques de la gestió pública, coordinant l'actuació de tots els agents que participen i resolent els problemes que es puguin presentar en qualsevol de les fases de realització, tot amb un curós ús dels recursos públics.

    La competència implica...
    Metodologies i instruments de planificació, gestió i avaluació de projectes.
    Règim jurídic i procediment administratiu per a la gestió de projectes i programes a l'Administració local.
    Redacció dels plecs de prescripcions tècniques per a la contractació de projectes.
    Gestió de la documentació i arxiu dels documents associats als projectes i programes.
    Tècniques d'obtenció i anàlisi de dades per al desplegament del projecte.
    Indicadors de gestió per al seguiment i avaluació de projectes.
    Avaluació de programes i projectes.
    Tècniques de redacció i comunicació de projectes.
    Habilitats en la presentació d’idees i dades.
    Propietat intel·lectual.
    Coneixement organitzatiu i de l’entorn social i professional del projecte.
    Recursos
    Una visió pràctica de la Llei de contractes del sector públic
    Contractació
    Gestió de projectes
    Gestió de projectes
    Mòdul 1. Conceptes bàsics
    Gestió de projectes
    Mòdul 2. Iniciar el projecte
    Gestió de projectes
    Mòdul 3. Planificar el projecte
    Gestió de projectes
    Mòdul 4. Programar el projecte
    Gestió de projectes
    Mòdul 5. Els recursos del projecte
    Gestió de projectes
    Mòdul 6. Executar i controlar el projecte
    Gestió de projectes
    Mòdul 7. Tancar el projecte
    Gestió de projectes
    Conceptes bàsics del procediment administratiu
    Procediment administratiu
    Claus per redactar un informe
    Redacció d'informes per a tècnics especialistes
    Redacció mitjançant el correu electrònic
    Redacció mitjançant el correu electrònic
    Els connectors
    Tècniques d'expressió escrita
    La puntuació
    Tècniques d'expressió escrita
    Les abreviacions
    Tècniques d'expressió escrita
    Les majúscules i les minúscules
    Tècniques d'expressió escrita
    Tècniques d'expressió escrita. Manual
    Tècniques d'expressió escrita

    Contractació administrativa

    Definició

    Gestionar, assessorar i supervisar els processos i els documents que facin referència a la contractació de béns, obres, serveis, etc., efectuats per la corporació.

    La competència implica...
    Marc normatiu, objectes, àmbits d’aplicació, tipologies i recursos.
    Parts del contracte: l’objecte i garanties.
    Preparació dels contractes.
    Processos de tramitació ordinària i abreujada (urgent i d’emergència) dels expedients de contractació.
    Conceptualització dels plecs de clàusules administratives i els plecs de prescripcions tècniques.
    Procediments de selecció del contractista i l’adjudicació dels contractes.
    Processos de les diferents tipologies de procediments selectius: procediment obert, procediment restringit, procediment negociat amb i sense publicitat.
    Comprensió dels efectes, compliment i extinció del contractes.

    Ús d'eines i aplicacions bàsiques en l'àmbit digital

    Definició

    Utilitzar de manera àgil i eficient les aplicacions bàsiques de tractament de la informació (text, dades, imatges, etc.) i les eines de comunicació en entorns digitals de treball (correu electrònic, dispositius electrònics, etc.), tenint en compte criteris d’identitat digital, de drets i deures en l’ús de dades i imatges, etc.

    La competència implica...
    Ús del programari d’ofimàtica de tractament de textos, fulls de càlcul, bases de dades, presentacions electròniques, etc. (Opcions de configuració a nivell usuari i ús de les funcionalitats bàsiques de les aplicacions ofimàtiques. Personalització dels l'entorn de treball i creació de macros i plantilles per optimitzar els treballs ofimàtics).
    Eines generalistes de tractament d’imatge digital (ús d’aplicacions bàsiques d’edició d’imatge, coneixements bàsics d’imatge digital, elaboració d’infografies, etc.)
    Eines bàsiques de comunicació en l’entorn virtual (correu electrònic, entorn web, ús de dispositius electrònics, aplicacions genèriques de treball col·laboratiu.
    Aplicatius bàsics de consulta i tractament de la informació geogràfica (elaboració de mapes temàtics, consultes i localitzadors, etc).
    Eines bàsiques d’elaboració de materials formatius i informatius (formawiki, recursos per videotutorials, etc).
    Recursos
    Pautes per editar imatges amb Gimp
    Disseny de continguts visuals
    Guia d'usos de videoformacions amb Zoom
    Eines i recursos per al teletreball
    Quines eines de videoconferència podem utilitzar per formar-nos i teletreballar?
    Eines i recursos per al teletreball
    Cercar dades i continguts digitals
    Gestió de la informació
    Com gestionar la informació i evitar la infoxicació
    Gestió de la informació
    Creació d'informes
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell I
    Creació de formularis
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell I
    El suport bàsic d’una base de dades: les taules d’informació
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell I
    Explotació estàndard d’una base dades
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell I
    Relacionar taules per a definir la base dades
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell I
    Automatitzar accions
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell II
    Disseny d'informes avançats
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell II
    Disseny de formularis avançats
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell II
    Explotació avançada d'una base dades
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell II
    Formularis amb macros
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell II
    Importar i exportar a altres aplicacions
    Ofimàtica. Ms Access 2010. Nivell II
    Crear una base de dades amb Ms Excel
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell I
    Funcions bàsiques
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell I
    Imprimir llibres de treball
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell I
    Les referències en l'ús dels càlculs
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell I
    Representació gràfica de les dades
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell I
    Validació de dades
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell I
    Agilitzar càlculs amb l’ús de plantilles
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    Automatitzar accions amb Ms Excel
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    Calcular en una base de dades
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    Funcions d’ús avançat
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    Opcions de millora per visualitzar els gràfics
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    Resolució d'hipòtesis
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    Taules dinàmiques
    Ofimàtica. Ms Excel 2010. Nivell II
    La missatgeria
    Ofimàtica. Ms Outlook 2010
    L’agenda i el calendari
    Ofimàtica. Ms Outlook 2010
    Opcions avançades
    Ofimàtica. Ms Outlook 2010
    Organització dels missatges
    Ofimàtica. Ms Outlook 2010
    Tasques, notes i diari
    Ofimàtica. Ms Outlook 2010
    Art amb Ms PowerPoint i enllaços
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell I
    Donar format a una presentació
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell I
    La impressió de les presentacions
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell I
    Tipus de diapositives per a disposar informació
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell I
    Agilitzar el disseny de la presentació amb l’ús dels patrons
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell II
    Animar una presentació
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell II
    Opcions addicionals de Ms PowerPoint
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell II
    Ús de plantilles per a unificar les presentacions
    Ofimàtica. Ms Power Point 2010. Nivell II
    Art amb Word
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Donar format a un document
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Enumerar les opcions i crear llistes
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Impressió
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Organitzar informació amb l’ús de taules
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Revisar el document
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Unificar estils
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell I
    Automatitzar accions
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell II
    Combinar correspondència
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell II
    Crear índexs automàtics
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell II
    Opcions avançades de les taules
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell II
    Plantilles i formularis
    Ofimàtica. Ms Word 2010. Nivell II
    6 trucs per fer un bon ús del correu electrònic
    Planificació i organització del treball personal
    Aprèn Outlook
    Planificació i organització del treball personal
    Ordre a l'ordinador
    Planificació i organització del treball personal
    SITMUN: casos d'ús
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com editar la informació geogràfica
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com funciona el conversor de coordenades
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com funciona el geocodificador d'adreces
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com funciona la guia de carrers
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com imprimir
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com obtenir informació associada al mapa
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com podem elaborar mapes temàtics
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: com visualitzar informació i navegar pel mapa
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: descripció de la interfície
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: el geocercador de llocs d'interès (nomenclàtor)
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: possibilitats per extreure informació geogràfica
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: què ens permet fer l'anàlisi espacial
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: què són les capes dinàmiques?
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: què és el catàleg de metadades
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    SITMUN: què és un portal IDE local
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    Creació de vídeos formatius amb eines no professionals
    Treballar amb vídeo digital
    Elaboració d'un guió de videotutorial
    Treballar amb vídeo digital
    Què hem de tenir en compte per publicar un vídeo a Internet?
    Treballar amb vídeo digital
    Bones pràctiques a les xarxes socials
    Xarxes socials

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU

    Gestió patrimonial

    Definició

    Identificar i fer el control detallat de la realitat patrimonial de la corporació pel que fa a béns mobles, immobles i participació en societats, tenint en compte la realitat jurídica, economicocomptable i administrativa i atenent els béns, els drets i les obligacions que aquests puguin generar.

    La competència implica...
    Funcions de contractació, control, conservació i explotació dels béns i drets que integren el patrimoni de l’ajuntament.
    Gestió i tramitació de les adquisicions i alienacions d’immobles, expedients d’expropiació forçosa, arrendaments, concessions demanials, inventari de béns mobles i immobles i qualsevol altre acte de gestió patrimonial de la corporació.
    Control, registre i arxiu de l’inventari de béns mobles i immobles de la corporació.
    Seguiment i control dels béns i gestió dels seus traspassos (compres, donacions, cessions, etc).