Acció formativa del BAF
Ús de Grafana per l’anàlisi de dades històriques de la plataforma Smart Region
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Requisits:
- Tècnics/ques i administradors de la Plataforma Smart Region (Ajuntaments, Consells comarcals i Diputació).
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d’aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
sessió de formació
Canal:
Videoformació
Durada:
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   3.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 20
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència

• Introduir el mòdul Grafana de la Plataforma Smart Region als assistents.
• Realitzar exemples pràctics d'utilització de les funcionalitats del mòdul.
• Compartir bones pràctiques en el disseny i implementació de quadres de comandament utilitzant aquestes funcionalitats.

Continguts
1. Introducció a Grafana i a TimeScaleDB. Presentació general del programari i les seves capacitats.
2. Historian PTGU. Grafana, Timescale i integració al visor. Casos d'ús: soroll, reg, contaminació ambiental i eficiència energètica.
3. Model de dades Historian PTGU. Presentació de taules i índexs.
4. Navegació per la interfície de Grafana.
5. Consultes i creació de quadres de comandament.
6. Importació / exportació de quadres.
7. Crear visualitzacions Graph, Stat, Gauge, Bar Gauge, Table, Maps i Text.
8. Configurar Thresholds, crear alertes, anotacions i panells d'alertes + Notificació d'alertes. Pendent d'arquitectura, requereix configurar un SMTP prèviament.
9. Crear dashboards dinàmics mitjançant l'ús de variables. incloent pas de.variables per URL.
10. Visibilitat pública / privada.
11. Bones pràctiques en la creació de quadres de comandament.
Metodologia d'impartició
Els ponents projectaran una presentació i impartiran una xerrada sobre les principals característiques del mòdul de Grafana de la Plataforma SmartRegion de Diba, i realitzaran una part pràctica per aplicar bones pràctiques en la creació de nous quadres de comandament.
Metodologia d'avaluació
Assistència del 100%
Destinataris
Col·lectiu professional Àrea funcional Perfil formatiu Competència